Először csak mobilokon, minden reklámot letilt majd a problémás webhelyeken. Egyre nagyobb veszélyt jelentenek a működésüket hirdetésekből finanszírozni próbáló internetes kiadványokra a reklámblokkolók, hiszen futótűzként terjed a bosszantó hirdetéseket megunt internetezők körében a használatuk. Ennek ellenére sajnos a zavaró reklámokat megjelenítő hirdetők jókora táborának esze ágában sincs változtatni az üzleti praktikáin, így a Google még a tavalyi év végén bejelentette, hogy a helyzet mentése érdekében megpróbál beavatkozni a piaci folyamatokba. Google ChromeForrás: Google Ennek keretében a Google Chrome beépített reklámblokkolót kap, amely 2018. február 15-től elsőként csak mobilokon, majd később számítógépeken is élesedik. A zavaró reklámokat megjelenítő webhelyeket a Safe Browsing szolgáltatásán keresztül detektálja a Google, az üzemeltetőiket a Search Console (korábban Webmaster Tools) webhelyén keresztül már értesítette a sürgősen orvosolandó problémákról. Amennyiben egy portál fennakad a Safe Browsing rostáján, akkor a Google által kifogásolt problémák megoldása után az üzemeltetőik manuálisan kérhetik az újraellenőrzésüket, hogy minél előbb újból megjelenhessenek a reklámjaik. Most tisztázódott, hogy a problémás webhelyeken nem csak a zavaró reklámokat fogja blokkolni a Chrome, hanem az összeset. Ehhez a Google Chrome pár naponta letölti majd a legfrissebb EasyList és az EasyPrivacy szűrőlistákat, a klasszikus reklámblokkoló bővítmények is ezeket használják. TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide! Let's block ads! (Why?) Forrás...