A japán források szerint mintegy hatszázan gyűltek össze a város Akihabara negyedének főutcáján, a Chuo-dorin: a geekek Mekkájának számító városnegyedben egymást érik a boltok, szolgáltatások, találkozópontok és helyek, amiknek bármelyikén elsírják vagy vörösre izgulják magukat a popkultúra iránt valamennyire is érdeklődők, úgyhogy elég egyértelmű volt, hogy a VR-szakma kiállítói és látogatói eseményét ide fogják szervezni: mindez pedig nemcsak rendőri készültséghez is vezetett, írja a Denfaminiko Gamer nevű híroldal, hanem az eseményt is idő előtt le kellett zárni. Bármennyire is gondolták ugyanis a szervezők, hogy a 3000 jenes (mintegy 8000 forintos) belépődíj majd kiszűri a látogatókat, eléggé alábecsülték azt, hogy mennyien is jelennek majd meg. A pornó kedvéért. Akihabara kellős közepén. Photo: 2ch Photo: 2ch Photo: twitter.com/FetiTokyo A rendőrség a lassú beengedés és a túl nagy tömeg hatására kénytelen volt lezárni a kiállítást, a szervezők pedig (lásd fent) megafonon kiabálták be a tömegnek, hogy augusztusban várhatóan új eseményt szerveznek, nagyobb és a rendezvény jellegének jobban megfelelő helyszínen. Szerencsére azonban pár felvétel így is készült azon látogatóktól, akik bekerültek (pár tucat érdeklődőről van csak szó) – a hasizomerősítő görgőktől a D=60 nevű, dobozba rejtett melltapogató gépen keresztül a fenti videóban is látható, Nanai-channak keresztelt műbabáig számos prototípust sorakoztattak fel a gyártók – míg ez számos olvasónkat valószínűleg elborzasztja, netán röhögőgörcsre vagy fájdalomcsillapítóra készteti, előre jeleznénk: az ember nem fut neki a japán pszichoszexuális mélylélektannak csak úgy. Photo: twitter.com/mikamiyoh A fentebb látható, gyakorlatilag kommentárt sem nagyon igénylő prototípusokkal kapcsolatban azonban érdemes megjegyezni (ahogy ez az alábbi videóban is elhangzik): a japán VR-pornó szakmában dolgozó fejlesztők érdekessége nemcsak abban rejlik, hogy a maga szociális tökéletlenségében kezelik a platformot (annak hibáival, elfogadatlanságával, valós élményekkel összehasonlítva kvázi jellegtelenségével együtt), hanem az is elhangzik, hogy AR- és VR-platformokon egyaránt találtak egy olyan megoldást, amely virtuálisvalóság-kesztyű hiányában is pontosan követi le kezünk és ujjaink mozgását (már amennyiben az kamerák előtt mozog).