Kissé furcsa, de ötletes rendszert sikerült kitalálni a bérezésre. Kismillió blogszolgáltatás próbálja becsalni az írókat a felületére, azonban a többségükkel ellentétben a Medium funkciókavalkád helyett pont a végtelen minimalizmusával próbálja lenyűgözni a bloggereket. A szolgáltatás ingyenes, így persze hébe-hóba reklámokat jelenít meg, azonban az alapvető értékeinek tisztelete miatt rendkívül keveset. Forrás: Getty Images/iStockphoto/Jacob Ammentorp Lund Az ebből fakadó pénzügyi probléma megoldása érdekében a Medium kitalált egy havi 5 dolláros előfizetést. Az ötlet az, hogy az írók exkluzívan csak az előfizetők által olvasható tartalmakat készíthetnek, amelyekért kompenzációt kapnak. Sejthetően az előfizetési díjból származó bevétel nagyját kívánja szétosztogatni köztük a szolgáltatás. A pénz szétosztására többféle lehetőség is nyílik, a nyilvánvaló megoldás az lenne, ha az írók a cikkeik olvasottságával arányosan részesülnének a pénzből. Most kiderült, hogy nem teljesen így működik majd a dolog. Először is egy kis előzmény: a Mediumon megjelent cikkeket egészen a közelmúltig szívecskézni lehetett, ez volt facebookos kedvelés megfelelője a blogszolgáltatásban. A szívecske gombot a fejlesztők nemrég lecserélték egy „taps" gombra, amit a felhasználók annyiszor nyomkodhatnak, amennyire tetszett nekik az adott cikk. A Medium most elárulta, hogy a tapsolások száma erősen bele fog számítani a cikkekért kapott pénz mennyiségébe. A funkció érthető annak fényében, hogy nem feltétlenül a legolvasottabb cikkek a legjobbak vagy a legfontosabbak. A Medium munkatársai valószínűleg abban bíznak, hogy az olvasottság és a tapsmennyiség aránya jobb mutató lehet a minőségre. TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide! Let's block ads! (Why?) Forrás...