A felhasználói adatok a Facebook lelkét jelentik, és ha a felhasználók azt szeretnék, hogy adataikat ne használják fel hirdetők, azért fizetniük kellene – mondta el Sheryl Sandberg, a közösségi oldal ügyvezető igazgatója az NBC Newsnak adott csütörtöki interjújában. Sandberg pár gyakorlati tippet is említett arra, hogyan oszthatnak meg minél kevesebb infót magukról a felhasználók, vagy mit tegyenek, ha nem szeretnének bizonyos hirdetőktől reklámokat látni. Többek közt a botrány után bejelentett új felületüknek is az a célja, hogy tájékoztassa a netezőket az oldal adatvédelmi beállításairól. Új funkciót jelentett be a Facebook a botrányra válaszul Nagyon gyorsan reagáltak a felzúdulásra: nem csoda, a felhasználók elkezdték törölni magukat a közösségi oldalról. Sandberg elmondta, hogy a Facebook nem árusít és nem ad át magától felhasználói adatokat külsős feleknek, de azt nem tehetik meg, hogy ne legyenek hirdetések az oldalon. A félreértés elkerülése végett az interjú után kikötötték, hogy nem fognak fizetős Facebookot indítani, és Sandberg természetesen csak feltételes módban beszélt. Az ügyvezető a cég és saját nevében is elismerte, hogy nem kezelték megfelelően a Cambridge Analyticaval kapcsolatos ügyet, amiről már két és fél éve tudnak, akkoriban szigorúbban kellett volna venniük az ellenőrzést – ezzel akár elkerülhető is lett volna a mostani adatkezelési botrány.