Hmm ez Érdekes Fizetős M0-ás - További Súlyos Részletek Az Nfm-től.

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' nonoka hozta létre. Ekkor: 2014. december 11..

  1. nonoka /

    Csatlakozott:
    2011. január 02.
    Hozzászólások:
    27,115
    Kapott lájkok:
    2,448
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Az M0-ás fizetőssé tételéről szóló közleményt a fejlesztési tárca csupa örömhírrel kezdi: bevezetik a megyei matricát és nem drágulnak a távolságibusz-, valamint a vonatjegyek. A januártól minimális türelmi idővel bevezetett változásoknak azonban bőven lesznek kárvallottjai. A több mint 7 utas szállítására alkalmas kisbuszok például a jelenlegi összeg kétszeresét fizetik jövőre a 10 napos matricáért, és ezentúl a nem személyautók mögé kötött utánfutókért is fizetni kell, nem is keveset.


    Jönnek a megyei e-matricák, januártól sem kell többet fizetni a vonatjegyért címmel adott ki közleményt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium arról a bombaként robbanó hírről, hogy januártól fizetni kell az úthasználatért az M0-ás több szakaszán, illetve a nagy autópályák fővárosi bevezető szakaszain.

    Jönnek a megyei matricák

    A jövő évtől egy-egy megye díjköteles útjait újfajta, éves e-matricákkal is használhatják az autósok, a január elsejétől kapható matricatípus 5 ezer forintba kerül majd. A személygépkocsik a korábbi jogosultsági kategóriák szerint is változatlan áron vehetik igénybe a fizetős gyorsforgalmi szakaszokat. A fejlesztési tárca a vasúti és autóbuszos helyközi közösségi közlekedés tarifáiban sem tervez emelést - hívta fel a figyelmet az NFM.

    Az új, éves megyei matricák használatával a rendszeresen nagyobb távolságra, több megyehatárt átlépve utazók is jelentősen csökkenthetik költségeiket. Az új lehetőséggel élve pl. a Győr–Budapest vagy a Budapest–Dél-Balaton viszonylaton gyakran autózók a négy megyei jogosultság megvásárlásával a 42 ezer forintos éves matrica árának kevesebb mint feléért, 20 ezer forintért juthatnak el úti céljukhoz, tetszőleges számú alkalommal - írták a közleményben.

    100 százalékkal drágább matrica a kisbuszoknak, fizetni kell az utánfutóért is

    Változás az is, hogy a legfeljebb 3,5 tonna legnagyobb megengedett össztömegű gépjárművek D1 díjkategóriáját a jövő évtől méret szerint kétfelé osztják. A maximum 5+2 üléses személygépkocsik változatlan áron válthatnak e-matricát. Az ennél több utas szállítására is alkalmas kisbuszokat, lakóautókat és a haszongépjárműveket a D2 díjkategóriába sorolják át.

    Az utóbbi körbe tartozó járművek számára a heti (10 napos) és a havi e-matricák ára a kétszeresére nő, de az éves matricáké nem emelkedik. Ha nem személygépkocsi után kötik, a jövőben az utánfutók úthasználatáért is fizetni kell a díjköteles szakaszokon. Az erre a célra kialakított, új U-kategória díjtételei megegyeznek majd a D1 kategória díjaival - írta az NFM.

    Fizetős M0-ás, kivéve ahol az EU támogatta

    Az arányos közteherviselés érdekében az M0 egyes szakaszai és a teljes M31 kivételével megszűnik az idei év végéig még ingyenesen igénybe vehető szakaszok díjmentessége. A körgyűrű M5 autópálya és M4 autóút (4-es főút), valamint M3 autópálya és 11-es főút közti szakaszai, és a gyorsforgalmi úthálózat M0 autópályán belüli részei (pl. M1-M7 bevezető a Budapest táblától) januártól csak matricával használhatók. Így az azonos szolgáltatási színvonalú utak használatáért az ország minden részében egyformán kell fizetniük a járművezetőknek - érvelt a tárca.

    Az M0 körgyűrű egyes elemei uniós forrásból épültek vagy újultak meg, a díjasítást itt az EU támogatási szabályai nem teszik lehetővé.

    [​IMG]
    Fotó: Bódisz Attlia

    A jövőben az autópályát vagy autóutat jelző tábla szinte kivétel nélkül a fizetős szakasz kezdetét is jelöli - írták.

    A kialakult közlekedési szokásokra tekintettel a változásokat türelmi idővel vezetik be: aki az újonnan díjasított szakaszra jogosultság hiányában hajt fel, mentesülhet a pótdíj megfizetése alól, ha még januárban éves megyei vagy országos matricát vált. Ha mégis érkezne pótdíjfizetési felszólítás, az a NÚSZ Zrt. ügyfélszolgálati irodáiban a szükséges jogosultság megváltásának igazolásával január végéig visszavonatható.

    Emelnek a fuvarozóknak, mi meg mehetünk busszal

    A teherautók számára kötelező e-útdíj rendszerben 5 százalékkal magasabb díjakat kell fizetni 2015 januárjától. Az M0 díjfizetésbe bevont szakaszainak ingyenessége a kamionok esetében is megszűnik.

    A helyközi közösségi közlekedésben január elsejétől nem várható árváltozás, a fejlesztési tárca az autóbuszos és vasúti jegyek és bérletek árát nem tervezi módosítani. Az állami tulajdonú buszvállalatok és vasúttársaságok alaptarifái a 2010-es kormányváltás óta nem emelkedtek - hívta fel a figyelmet az NFM.
    Gazdaság: Fizetős M0-ás - további súlyos részletek az NFM-től - HVG.hu