Fontos újítást vezetett be az Instagram

A témát ebben részben 'Hírek!' david9696 hozta létre. Ekkor: 2019. március 20..

  1. david9696 / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2014. július 12.
    Hozzászólások:
    14,620
    Kapott lájkok:
    284
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Hamarosan mindenkihez megérkezik az Instagram Checkout, a fotómegosztó app saját vásárlási felülete, ahol a szerződött márkákat az Instagramon belül, mindenféle keresgélés nélkül lehet majd megvásárolni. Az újítás megkönnyíti a vásárolgatást, de fontos adatvédelmi kérdéseket is felvet, főleg, ha tudjuk, hogy a Facebook-csoport milyen lazán kezeli az adatkezelési elveket mostanában.

    A Buzzfeed News szerint a Checkout a már korábban is létező termékbeazonosítással együtt fog működni, vagyis rá kell majd kattintani a kis táskára a fotó sarkában, ahol megtaláljuk majd a terméket magát, és a vásárlási lehetőséget is. A rendszeren belül be kell állítani a méretet és a színt, majd meg kell adni a nevet, szállítási címet, e-mail címet és a bankkártya adatait – mindössze egyszer, aztán

    utána az app megjegyzi magától.

    És itt a probléma: a Facebook adatkezelési botrányai után kicsit visszatetsző egy olyan funkciót kiadni, ami olyan fontos információkat jegyez meg, mint a fizetési adataink. A szándék mögötte nyilvánvalóan az, hogy utána az egykattintásos módszerrel jobban ösztönözzék a vásárlást, hiszen kényelmesebb úgy shoppingolni, hogy nem kell újra és újra beírni mindent, de nem biztos, hogy ezzel annyian fognak élni pontosan azért, mert az Instagram is Zuckerberg tulajdonában áll. Bár lehet egy külön PIN-kódot adni a vásárlási funkciókhoz, ez csak a külső behatásoktól védi meg a fiókot, az adatok jogtalan felhasználásától nem.


    A Checkout egyelőre még csak egyszeri termékeknél fog működni, tehát egyszerre nem tudunk majd több mindent vásárolni, de ha bejön az új funkció, a fejlesztők tovább bővítik majd. Az app most olyan márkákkal áll kapcsolatban, mint a Michael Kors, Burberry, Oscar de La Renta, Huda Beauty, KKW Beauty, Nars, Zara vagy a H&M, de további luxusmárkák is várhatók a partnerek között.

    És hogy ez miért jó az Instagramnak? Egyrészt így nem kell az appot elhagyni, hogy pénzt költsünk a felületen, másrészt végre arról is tud majd adatokat gyűjteni, hogy mit vásárolunk, nem csak arról, hogy mi iránt érdeklődünk.