Ha már egyszer az Egyesült Államokból indult a Black Friday, egyértelmű, hogy onnan is érkezzenek a legelső statisztikák arról, miket vásároltak leginkább a vásárlás csodás ünnepén (igen, a címben szereplő szó épp emiatt nem elírás). Az Amazon webáruháznál – minő meglepetés – egy saját márkás eszköz győzedelmeskedett, viszont tény, hogy az Echo tényleg nagyon menő. Aki még nem ismerné, az Amazon Echo amellett, hogy úgy néz ki, mint egy henger alakú, fekete sajtreszelő, igazából egy okos hangszóró. Az eszközt úgy kell elképzelni, mint az iPhone-os Siri sokkal trendibb megfelelőjét: ez az internetre kötött kütyü ott figyel a lakás valamelyik központi helyén, és várja a kérdéseinket. Bár külsőre “nemtelen”, igazából Alexának hívják. Alexa, mikor lesz a ma esti meccs? Alexa, fog esni holnap a hó? Alexa, írd fel a bevásárlólistára a két kiló véres hurkát. Ennyit kell tennünk bárhol, ahonnan az egykori, alexandriai könyvtárról elnevezett kütyü hallótávolságban figyel, és máris kapjuk a válaszokat, vagy a megnyugtató visszaigazolást. A normál áron 180 dollárért (52 ezer forintért) kínált Echo még akciósan is csak nagyjábó 25 százalékkal volt olcsóbb, de így is a legkeresettebb műszaki termék lett a 100 dollár fölötti kategóriában. A 100 dollár alatti mezőnyről nem tudunk pontos számokat, mindenesetre kifejezetten csábító lehetett, hogy az áruházlánc mindössze 35 dollárért, tehát tízezer forintért adta a saját márkás, 7 hüvelykes Fire tabletet. Sajnos itthon kevéssé örülhetünk a kinti sikereknek, mivel az Amazon nálunk nem forgalmazza se a Fire sorozatot, sem az Echo hengert. Ha pedig valaki hazahozna egyet Amerikából, akkor sajnos csalódnia kell, mivel ezek a kütyük az Amazon saját szolgáltatási környezetét használják, ami nálunk szintén nem elérhető. Kedves Amazon, nem lehetne esetleg kelet felé terjeszkedni végre?