A kedden kezdődő Genfi Autószalon nem szűkölködik az újdonságokban, összeszedtük a legfontosabb modelleket az elektromos kisautóktól az egy megawatt teljesítményű sportkocsiig. Magyar szempontból a győri gyártású, harmadik generációs Audi TT a legfontosabb újdonság. 84. alkalommal nyitja meg a kapuit a Genfi Autószalon, az egyetlen európai a világ öt nagy járműkiállítása közül, amelyet minden évben megrendeznek. Ezúttal is a repülőtér melletti Palexpo adja show 110 ezer négyzetméteres helyszínét, melyen 250 kiállító 900 autója várja kedden és szerdán a több mint 10 ezer újságíró rohamát. Csütörtöktől a közönségnapok tartanak 10 napon keresztül, melyekre összesen 700 ezer látogatót várnak. Újdonság, hogy idén az újjáépített hármas pavilonban is kiállítást rendeznek, itt 20 darab korábbi Le Mans-i győztes versenyautót lehet majd megcsodálni. Már harmadik éve a Genfi Autószalon előestéjén jelentik be az európai Év Autója szavazás végeredményét, idén a Peugeot 308 nyert a BMW i3 és a Tesla Model S előtt. Lássuk akkor az idei év újdonságait, amelyek listáját folyamatosan bővítjük a holnapi - eddig titokban tartott - premierekkel is. A kedden kezdődő Genfi Autószalon nem szűkölködik az újdonságokban, összeszedtük a legfontosabb modelleket az elektromos kisautóktól az egy megawatt teljesítményű sportkocsiig. Magyar szempontból a győri gyártású, harmadik generációs Audi TT a legfontosabb újdonság. 84. alkalommal nyitja meg a kapuit a Genfi Autószalon, az egyetlen európai a világ öt nagy járműkiállítása közül, amelyet minden évben megrendeznek. Ezúttal is a repülőtér melletti Palexpo adja show 110 ezer négyzetméteres helyszínét, melyen 250 kiállító 900 autója várja kedden és szerdán a több mint 10 ezer újságíró rohamát. Csütörtöktől a közönségnapok tartanak 10 napon keresztül, melyekre összesen 700 ezer látogatót várnak. Újdonság, hogy idén az újjáépített hármas pavilonban is kiállítást rendeznek, itt 20 darab korábbi Le Mans-i győztes versenyautót lehet majd megcsodálni. Már harmadik éve a Genfi Autószalon előestéjén jelentik be az európai Év Autója szavazás végeredményét, idén a Peugeot 308 nyert a BMW i3 és a Tesla Model S előtt. Lássuk akkor az idei év újdonságait, amelyek listáját folyamatosan bővítjük a holnapi - eddig titokban tartott - premierekkel is. Alfa Romeo Alfa Romeo Giulietta QV Forrás: Alfa Romeo A sportos olasz márka felfrissítette a Mito és a Giulietta sportos QV változatait. Utóbbi megkapta a 4C-ből ismert 1,75 literes, alumínium blokkos, 240 lóerős turbómotort és a duplakuplungos automataváltót, kézi váltóval többé nem készül majd. Az 5 lóerős teljesítménynövelés 0,2 másodperccel javította a gyorsulást 100 km/h-ra, amely így most 6,6 másodperc. Szinte biztos, hogy a 4C nyitható tetejű Spider változatáról is lerántják a leplet Genfben. Audi Audi TT Forrás: Audi Az ingolstadtiak legfontosabb genfi újdonsága a TT harmadik generációja. A kompakt sportkocsi ezúttal is Győrben készül majd, a jellegzetesen TT-s formájú lemezek alatt a Volkswagen Golfból ismert moduláris MQB padlólemezt találjuk, de a sportkocsiban több lesz az alumínium a tömegcsökkentés miatt. Kizárólag turbómotorokkal lehet majd megvásárolni a TT-t, amelynek fontos újdonsága, hogy hagyományos műszerfal helyett egy szabadon konfigurálható digitális kijelzőt kapott. Genfben mutatkozik be 300 lóerős S3 Cabriolet, az A1-es kisautó sportváltozata, a 231 lóerős S1 és talán az A1 ráncfelvarrása is. BMW hirdetés BMW 2-es Active Tourer Forrás: BMW A BMW nem fukarkodik az újdonságokkal. Bemutatkozik a 2-es Active Tourer, amely a bajor márka első fronthajtású modellje és egyben az első egyterűje is. Kezdetben öt üléssel indul 2-es sorozat értékesítése, később elképzelhető egy nyújtott, hétüléses verzió piacra dobása is. A 4342 mm hosszú, 1800 mm széles és 1555 mm magas 2-es Active Tourer 18 mm-rel rövidebb, de 15 mm-rel szélesebb, mint fő konkurense, a Mercedes B-osztály. A helytakarékos keresztmotoros elrendezés miatt a belső tér tágasabb, mint a hasonló méretű BMW-ké, az első ülések magasan vannak, hogy jó legyen a kilátás. A BMW bemutatja még Genfben a 3-as technikájára épülő 4-es Gran Coupét, amely az Audi A5 Sportback vetélytársa lesz. Az elegáns kupé profilból a 6-os Gran Coupét idézi, de természetesen nagyon hasonlít a 3-as limuzinra is, melynél 14 mm-rel hosszabb, 40 mm-rel laposabb és 14 mm-rel szélesebb. Bemutatkozik még az X3 modellfrissítés utáni változata, és az azonos műszaki alapokra épülő terepes kupé, az X4 szériaváltozata is. Citroën Citroen C4 Cactus Forrás: Citroen Két világpremierrel készül a francia gyártó, az egyik az új C1, a másik a C4 Cactus. Előbbi a vele egyszerre bemutatkozó Peugeot 108-nak és a Toyota Aygónak az ikertestvére, mindhármat azonos technikával, Csehországban gyártják. A városi minik hossza 3,46, szélessége 1,62, a fordulókörük átmérője 9,6 méter, a csomagtartóik pótkerék nélkül 196 literesek. A három közül a Citroën formája a legmerészebb, ami a kettéosztott, nappali fényekkel ellátott különleges fényszóróknak köszönhető. Felárért vászontetővel is megvásárolható a mindössze 840 kilogrammos kocsi, melyet egy egyliteres, 68 lóerős, és a 1,2-es, 82 lóerős háromhengeres benzinmotorral lehet megvenni, előbbi csak 3,8 litert fogyaszt. Még a C1-nél is sokkal fontosabb a gyártónak a C4 Cactus bemutatója, mert ez a modell a márka megújulását jelzi. Az ősztől kapható kocsi nagyjából akkora, mint a hagyományos C4, de két mázsával könnyebb, elöl kanapénak látszó ülések vannak benne, a karosszériáját légpárnák védik a kisebb ütközésektől, az árát pedig alacsonyra ígérik. Motorkínálata az 1,6-os dízelből és az 1,2 literes háromhengeres benzinesekből áll, utóbbiból Genfben mutatkozik be a turbófeltöltésű, 130 lóerős változat, elsőként a C4-esben. Genfben mutatkozik még be a C5 kombi 15 mm-rel emelt, szabadidő-autós változata a CrossTourer. A terepes kombi az összkerékhajtás hiányát kényelmes gördülést biztosító, emelhető-süllyeszthető hidropneumatikus felfüggesztéssel kompenzálja. Ferrari Ferrari California T Forrás: Ferrari Az 1987-es F40 óta nem készített turbós kocsit a Ferrari, de az egyre fokozódó emisszió-csökkentési nyomás miatt most mégis rákényszerültek. Az új 3,8 literes, biturbó V8-as a California ráncfelvarrott változatába, a California T-be kerül bele. Az új motor 70 lóerővel erősebb (560 LE), közel 50 százalékkal nyomatékosabb (755 Nm), de 15 százalékkal takarékosabb is a régi 4,3-as szívónál. Széria a hétfokozatú duplakuplungos váltó, amellyel az 1625 kilogrammos Californa T 0-100 km/h-ra 3,6 másodperc alatt gyorsul fel. Nem változtak a külső méretek, de a megjelenés igen: a Ferrari házi dizájnstúdiójában, de a Pininfarina hathatós segítségével megrajzolt kabrió orra már az F12 Berlinettáéra hasonlít. Fiat Fiat Panda Cross Forrás: Fiat Vadonatúj modellel nem jelentkezik a Fiat, csak a meglévőket finomítják, bővítik. Az 500-as megkapta a 0,9 literes kéthengeres turbómotor legizmosabb, 105 lóerős változatát, amely 10 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra a retró külsejű minit. Érkezik még csak a Panda Cross is, amely a Panda család legkülönlegesebb és egyben legdrágább változata. Bár ezúttal nem tervezték át a komplett orr-részt új fényszórókkal, összetéveszteni így sem fogja senki a többi Pandával. A nagyobb kerekek miatt javultak a 3,7 méteres autócska terepszögei, a belépő szög 24, a kilépő 33 fokra nőtt meg, és természetesen a hasmagasság is nagyobb, mint korábban. Kétféle motorral, az 1,3 literes, 80 lóerős dízellel és a 0,9 literes, 90 lóerős, kéthengeres, turbós benzinessel lehet majd megrendelni. Utóbbi speciális, rövidebb első fokozattal ellátott hatfokozatú kézi váltóval kerül forgalomba, amely a felezőt pótolja. Természetesen széria a 4x4 hajtás, amelyet három üzemmódban lehet használni. Ford Ford Focus Forrás: Ford A Ford legfontosabb újdonsága a ráncfelvarráson átesett Focus, amelyet a februári bemutatóján személyesen is megnézhettünk. A világ legnagyobb darabszámban eladott új autója markánsan különbözik a régi változattól, az Aston Martinról másolt hűtőrács és az új lámpák miatt nem lehet összetéveszteni elődjével. Természetesen műszakilag is modernizálták a Focust, az 1,6-os benzines turbómotorokat egyforma teljesítményű, de takarékosabb 1,5 literesekre cserélték. A dízelek között a Fiestából már ismert 1,5 literes négyhengeres bevezetése jelenti az újdonságot, amely 95, 105 és 120 lóerős változatban létezik. Javítottak a vezetési élményen is azzal, hogy áthangolták az elektromos kormányszervót, lecserélték a lengéscsillapítókat, de még a futóműgeometrián is változtattak, hogy csökkenjen a karosszériadőlés. Talán még a Focusnél is több érdeklődőt fog vonzani kiállítás standján a hatodik generációs Mustang. Ez első Mustang, amelyet Európában is forgalmazni fognak. Kifejezetten Európa kedvéért került be a motorkínálatba a V6-osok és V8-asok mellett egy új 2,3 literes, négyhengeres turbómotor, amelynek teljesítménye 309 lóerő. Később a Focus RS is ezt kapja majd meg. A nemzetközi karrier miatt vált szükségessé a kupé futóművének alapos átalakítása, merev tengely helyett hátul is független felfüggesztéseket alkalmaznak. Honda Honda Civic Type-R Concept Forrás: Honda A Genfi Autószalonon mutatja be a Honda az új Civic Type R-t, igaz, egyelőre csak tanulmányként. A végleges modellre a jövő év elejéig kell várni, a japánok azonban azt ígérik, hogy a lehető legközelebb maradnak majd a tanulmány formavilágához. Egyelőre csak annyi biztos, hogy az új Type R friss fejlesztésű kétliteres turbós benzinmotort kap, amely „több mint 280 lóerős”. Néhány kiválasztott újságíró tavaly év végén már kipróbálhatott egy prototípust a Honda tesztpályáján, ebben állítólag több mint 300 lóerős volt a motor, így valószínű, hogy a szériaváltozattól is valami hasonlót lehet várni. A kizárólag kézi váltóval készülő kocsit önzáró differenciálművel is felszerelik, a Honda célja, hogy megdöntse vele a Nürburgringen a leggyorsabb elsőkerék-meghajtású autó, a Seat Leon Cupra körrekordját. Hyundai Hyundai PassoCorto Forrás: Hyundai Két tanulmánnyal is készül a koreai gyártó, az Intrado egy modern szabadidő-autó, a PassoCorto pedig egy fiataloknak szóló sportkocsi olasz formatervezésű karosszériával. Az Intrado valószínűleg a jelenlegi formájában megfizethetetlen lenne, ha gyártani kezdenék, mert a karosszéria váza szénszálas műanyagból készül, amelyhez a repülőgép-gyártásban használt szuperkönnyű acélból készült karosszéria elemeket rögzítettek, a kocsi meghajtásáról pedig egy üzemanyagcellás elektromos hajtáslánc gondoskodik. A kocsit pár perc alatt fel lehet tankolni hidrogénnel, ami után 600 kilométeren át nem kell megállni üzemanyagért, a kipufogó csak vízgőzt bocsát ki magából. A torinói IED dizájstúdió által tervezett, narancssárga PassoCorto viszont egy kétüléses, középmotoros sportkocsi, amely az Alfa Romeo 4C közvetlen ellenfele lehetne, ha megvalósulna. Nemcsak a négy méter körüli hosszúságuk és a gyorsaságuk lenne nagyon hasonló, de az is, hogy mindkettőnél szénszálas vázzal szorították le a tömeget. A PassoCorto például csak 840 kilogrammot nyom, így biztosan jól mozog az 1,6-os, 270 lóerős turbómotorral. Jaguar Jaguar XFR-S Sportbrake Forrás: Jaguar Története legerősebb és leggyorsabb kombiját mutatja be a Jaguar Genfben, az XFR-S Sportbrake természetesen a tavaly leleplezett, 550 lóerős XFR-S limuzinon alapul. A nagyobb terhelés miatt azonban átdolgozták a hátsó felfüggesztéseket és az elektronikus vezérlésű önzáró differenciálművet is, és a nyolcfokozatú automata váltón is javítottak: manuális leváltásnál vagy Sport módban a váltó gázfröccsel kíséri a kapcsolást, illetve felismeri a kanyarokat, megtartva a helyes fokozatot a kijáratra. Az angol szuperkombi 4,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, de így is lemarad az Audi RS6 Avant és a Mercedes E 63 AMG T-Model mögött. Jeep Jeep Renegade Forrás: Jeep A Cherokee európai specifikációjú, dízelmotoros változata mellett az új kis szabadidő-autót mutatja be Genfben a Fiathoz tartozó amerikai márka. A Renegade-et a Fiat 500X-szel közösen fejlesztették, de ez a külsején egyáltalán nem látszik, mert a fényszórókon kívül ívelt vonalat nem nagyon találni rajta. Orra a klasszikus Jeep-eket idézi, ennek ellenére a külseje eléggé megosztónak ígérkezik. A Nissan Juke ellenfelének szánt, négy méternél alig hosszabb SUV egyik ütőkártyája a jó terepjáró képessége lesz, mivel a Jeep hű akart maradni önmagához, és nagy gondot fordított erre a fejlesztésnél. Az összkerékhajtású Renegade-et várhatóan a 0,9 literes kéthengeres benzines mellett 1,3 és 1,6 literes dízelekkel is meg lehet majd vásárolni év végétől. Kia Kia Soul EV Forrás: Kia A Kia első elektromos szériaautóját, a Soul EV-t mutatja be Genfben. A kocsi egy igen korszerű, 27 kilowattórás lítium-ion polimer akkumulátort kapott, amely normál vezetési körülmények között 130-160 kilométeres hatótávolságot biztosít. A 109 lóerős, 285 Nm nyomatékú villanymotor az első kerekeket hajtja, a Soul EV 12 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebességét elektronika korlátozza 144 km/h-ra. Sajnos a padló alatti akkumulátorok helyigénye miatt a hátsó lábtér közel 8 centiméterrel csökkent a normál Soulhoz képest, a kocsi tömege viszont 200 kilogrammal nőtt. Kívülről a módosított lámpákról és a zárt hűtőmaszkról lehet felismerni az elektromos változatot, amelynek belsejében antibakteriális és természetes anyagokat használtak. A gyalogosok védelme érdekében a kocsi 12 km/h alatti sebességnél figyelmeztető hangjelzést ad ki magából, és ugyanez a hang hallatszik tolatáskor is. Az elektromos Soul az év második felétől lesz kapható, de erre az évre csak 1000 darab jut Európának. Koenigsegg Koenigsegg One:1 Forrás: Koenigsegg A 20. születésnapját a világ első mega-autójának bemutatójával ünnepli a svéd gyártó. Ők legalábbis így nevezik házon belül a One:1-t, amely az Agera erősebb és könnyebb változata. Nevét onnan kapta, hogy egy ötliteres, 1360 lóerős, vagyis 1 megawatt teljesítményű feltöltött V8-as motor mozgatja. Gyakorlatilag már csak idő kérdése, hogy a One:1 mikor adja át a Bugatti Veyron és a Hennessey Venom GT sebességrekordjait a múltnak, mivel minden lóerejének csak egyetlen kilogrammot kell mozgatnia (innen a név). Bár a pontos menetteljesítmények még ismeretlenek, a cég főnöke annyit már elárult, hogy elméletileg 440 km/h-nál is gyorsabb a kocsi, 0-ról 400 km/h-ra kevesebb, mint 20 másodperc alatt gyorsul fel, és kanyarban 2 g-s oldalgyorsulást lehet vele elérni. A One:1 tömegét azért tudták ilyen alacsonyan tartani, mert a karosszéria és a felnik is szénszálból készülnek, és sem összkerékhajtás, sem hibrid rendszer nincs benne. Lamborghini Lamborghini Huracán Forrás: Lamborghini Tíz év gyártás után végre nyugdíjazzák a Gallardót, melynek utódja, a Huracán Genfben mutatkozik be. Vadonatúj a padlólemez, a korábbinál sokkal jobb minőségű belső tér, kívülről pedig és az előddel való külső hasonlóság ellenére inkább az Aventadorból merített inspirációt. A középmotoros Huracán váza alumínium és szénszálas anyag keverékéből készült, amely rendkívül nagy merevséget biztosít. A vázat a 2015-ben bemutatkozó, második generációs Audi R8-ashoz is felhasználják. Érdekesség, hogy a kocsi üres tömege 1410-ről 1422 kilogrammra nőtt, ez a jobb minőségű belsővel és a több extrával magyarázzák. A motor maradt 5,2 literes V10-es szívó, de annyit változtattak rajta, hogy a Lamborghini új motorként emlegeti. Teljesítménye 610 lóerő, ami 50 lóerős növekedést jelent a Gallardóhoz képest. Százas tempóra 3,2, 200-ra 9,9 másodperc alatt gyorsul a Huracán, a végsebessége 325 km/h. A váltó hétfokozatú duplakuplungos, és természetesen az Audi R8-ból származik. Lexus Lexus NX200t Forrás: Lexus Genfben mutatkozik be az első turbós benzines Lexus, amely történetesen a japán gyártó első kompakt szabadidő-autója is egyben. Az NX a tavaly Frankfurtban bemutatott LF-NX tanulmány szériaváltozata, némileg visszafogottabb, de azért a márkához mérten még így is merész külsővel. Állítólag a Toyota RAV4 technikájára épül az új szabadidő-autó, a motorkínálatban a benzines turbómotor mellett a szokásos hibrid hajtáslánc is megjelenik. A turbómotor valószínűleg kétliteres lesz, erre utalhat az NX200t elnevezés, amelyet már levédetett a japán gyártó. Ezzel párhuzamosan a GS200t és az RC200t elnevezést is levédették, ami arra utal, hogy más modellekben is megjelenik később a feltöltött benzinmotor. Az NX mellett elhozzák Genfbe a modellfrissítés utáni CT200h-t és a Detroitban már kiállított RC kupét is. Maserati Az olasz gyártó bemutatja a Granturismo utódját, de egyelőre csak tanulmányautóként. Az új kupé az GT jellegű elődjével ellentétben már nem a kényelemre, hanem a sebességre és a sportosságra koncentrál. Nemcsak kisebb, de jóval könnyebb is lesz az elődjénél, a Maserati célja az, hogy a tömege 1,4 tonna alatt maradjon. Valószínűleg a Quattroportéből ismert turbós V6-os és V8-as motorokat kapja meg, melyek közül a gyengébb is több mint 450 lóerős lesz. A sportkocsit a Porsche 911 közvetlen ellenfelének szánják. Mazda Mazda Hazumi Forrás: Mazda A japán gyártó a Hazumi tanulmánnyal jelentkezik Genfben, amely a szeptemberi Párizsi Autószalonon bemutatkozó új Mazda2-t vetíti előre. A Hazumi ugyanúgy a Kodo formanyelv szerint készült, mint a Mazda3 vagy a Mazda6, de egyes részletei – a külső tükrök hiánya, a festett gumiabroncsok – nem jutnak majd el a sorozatgyártásig. A többi Mazdához hasonlóan Skyactiv-techológiát tartalmazó kocsi nagy újdonsága az új 1,5 literes dízelmotor lesz, amely később más Mazdákban is megjelenhet. McLaren McLaren 650S Forrás: McLaren A McLaren genfi újdonsága a 650S, amely az MP4-12C ráncfelvarrásából jött létre, nevében a szám a lóerőkre utal. Fejlesztésében Jenson Button, a McLaren Forma-1-es versenyzője is aktívan részt vett. Szemből a 650S a jellegzetes formájú, ívelt LED-es fényszórók miatt úgy néz ki, mint a P1, hátulról viszont nehéz megkülönböztetni az MP4-12C-től. Az MP4-12C-ből származó 3,8 literes biturbó V8-as az új hengerfejnek, dugattyúknak és vezérlésnek köszönhetően 25 lóerővel erősebb lett, a nyomatéka 678 Nm-re nőtt meg. A százas sprintet kereken 3 másodperc alatt teljesíti az autó, 200 km/h-ra 8,4 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebessége 331 km/h. A 650S 20 ezer fonttal kerül többe a továbbra is a kínálatban maradó MP4-12C-nél, a kupé így 195 ezer fontba (73,4 millió forint), a nyitható tetejű Spider 215 ezer fontba (77,1 millió forint) kerül. Mercedes-Benz hirdetés Mercedes-Benz S-osztály Coupé Forrás: Mercedes-Benz Európában először lesz a nagyközönség számára látható az új C-osztály, de olyan újdonságokat is hoznak, amelyeknek valóban Genfben lesz a világpremierje. Az egyik ilyen autó az S-osztály Coupé. A CL-t váltó modell természetesen az S-osztály technikájára épül, de a megjelenése nem csak a kettővel kevesebb ajtó miatt tér el a négyajtósétól. Az orra jobban hasonlít a Kecskeméten készülő CLA-ra, az egyedi hátsó lámpák pedig szinte változtatás nélkül kerültek át a tavaly ősszel bemutatott tanulmányautóról. Már hagyomány, hogy nincs B-oszlop, így lehúzott oldalablakokkal elegánsabb a kocsi megjelenése. Igazi különlegesség, hogy a szériafelszereltség részeként adott full-LED fényszórókat felár ellenében oldalanként 47-47 Swarovski-kristállyal díszítik. Világújdonság az aktív futómű kanyardőlés-funkcója: az autó egy motorkerékpárhoz hasonlóan képes bedőlni a kanyarokban (legfeljebb 2,5 fokot), amivel nem a kanyarsebesség növelése volt a mérnökök célja, hanem az, hogy az utasokra ható oldalgyorsulások mérséklődjenek. A Vianót váltó V-osztály kétféle tengelytávval és háromféle hosszal készül, igényes kivitelű utastere már teljesen személyautós lett. Elöl két ülés található, a második és harmadik sorban háromszemélyes pad vagy két-két fotel kérhető – utóbbiakat egymással szembe lehet fordítani. Kezdetben csak 2,1 literes, négyhengeres dízellel készül a V-osztály, 136, 163 vagy 190 lóerős teljesítménnyel. Mini Mini Clubman Concept Forrás: Mini A BMW márkája már nem csak kisautókat készít, amire jó példa a Genfben bemutatkozó, 4,2 méter hosszú Clubman tanulmány. A tavaly év végén leleplezett harmadik generációs Miniből készített kombi elődjénél 26 centivel hosszabb, 17 centivel szélesebb és valamivel magasabb, ezzel a gyártó jelenlegi legnagyobb modellje (13 centivel előzi a Countrymant). Az előző Clubman legnagyobb különlegessége az aszimmetrikus ajtóelrendezés volt: a bal oldalon egy, a jobbon két ajtó volt, de az újon már hagyományos ajtókat találunk majd, mindkét oldalon kettőt. Valószínűleg a ferdehátúból ismert hajtásláncokkal, vagyis 1,5 és kétliteres, turbós benzines- és dízelmotorokkal, hatfokozatú kézi- és automataváltókkal lesz kapható év végétől az új Clubman, amelynek szériaváltozata az őszi Párizsi Autószalonon mutatkozhat be. Nissan Nissan Juke Forrás: Nissan A japán gyártó bemutatja a modellfrissítés utáni Juke-ot, amely megjelenésében nem sokkal fog eltérni az eredeti, 2010-ben bemutatott változattól. Jobb minőségű anyagokat használnak az utasterében, az új Qashqai-tól pedig a korszerűbb, nagyképernyős infotainment rendszert és az 1,6-os szívómotort váltó 1,2-es, 115 lóerős turbómotort kapja meg. Az új csúcsváltozat a Nismo RS lesz, amely 15-20 lóerővel erősebb a mostani Nismónál. A Juke-on kívül bemutatkozik Genfben a GT-R Nismo európai piacra szánt változata, és az e-NV200 elektromos haszonjármű is. Opel Opel Astra OPC Xtreme Forrás: Opel A Genfben bemutatkozó OPC Xtreme kiadás az OPC alapjaira épül, az intenzív szénszál-használatnak köszönhetően azonban száz kilót sikerült faragni a tömegéből. Sok alkatrészt, így a motorháztetőt, a tetőt, a kormánykereket, de még a felniket (!) is szénszálasra cseréltek a tömegcsökkentés érdekében. Nem maradt változatlan a motor sem, a normál OPC-ből ismert kétliteres turbós blokkban több mint 20 lóerőt találtak még a mérnökök, így már 300 lóerő fölé ment a teljesítménye. Az Opel másik újdonsága az Adam Rocks, a divatos miniautó emelt futóművű, szabadidő-autós változata, amely maradt elsőkerék-meghajtású. Ebben a modellben mutatkozik be az új szentgotthárdi egyliteres, turbós benzinmotor, amely 90 és 115 lóerővel lesz választható. Érkezik az Adam sportváltozata, az Adam S is, amelybe 150 lóerős, 1,4-es turbómotor kerül. A zsebrakéta végsebessége 220 km/h lesz, a gyorsulása egyelőre titkos. Az Astra az új 1,6-os, 136 lóerős dízelmotort kapja meg, amely csak 3,7 litert fogyaszt. Bemutatkozik még Genfben az új Vivaro is, amelyet ismét a Renault-val közösen fejlesztettek. Peugeot Peugeot 108 Forrás: Peugeot A franciák az új 108-assal és a 308-as kombijával érkeznek a svájci autókiállításra. A miniautó 3,47 méter hosszú, és elődjéhez hasonlóan három- és ötajtós változatban is rendelhető. Készül egy vászontetős is belőle, amely nem igazi kabrió, mert csak a tető felső része elhúzható. A számtalan külső és belső testreszabási lehetőséget kínáló 108-as utasterét még nem mutatták meg, csak annyit lehet tudni róla, hogy egy hétcolos érintőképernyő lesz benne, rajta olyan extrákkal, mint a Peugeot saját internetes rádiója. Alapmotorként egy 69 lóerős, egyliteres háromhengeres funkcionál, a 82 lóerős, szintén háromhengeres 1,2-esért felárat kell fizetni, dízel nem lesz. Az 1,2-es benzines motornak Genfben mutatják be a turbóval lélegeztetett 110 és 130 lóerős változatait, melyeket a nagyobb modellek, így például a 308-as számára tartogatnak. A 2014-es Év autójának választott kompakt modell kombi változata SW néven szintén Genfben mutatkozik be, a csomagtartója 610 literes. Porsche Porsche 911 RSR és 919 Hybrid Forrás: Porsche Mivel a Macant már korábban bemutatták, a stuttgarti gyártó egyetlen komoly újdonsága Genfben a 919 Hybrid versenyautó lesz, amellyel idén visszatérnek a hosszútávú versenyzés csúcskategóriájába. Többek között Mark Webber is egy ilyennel kergeti majd a Toyotákat és az Audikat Le Mansban. A hibrid sportkocsiban egy kétliteres, turbófeltöltésű V4-es (!) motor hajtja a hátsó kerekeket, a fékezéskor visszatáplált energia árammá alakítva pedig az első kereknél lévő villanymotort hajtja. Azért döntöttek a kétliteres, V4-es a benzinmotor mellett, mert nagyon kis helyet foglal, merev a blokkja, kicsi a tömege és csekély a fogyasztása. Ahogy a Forma-1-ben, a kocsi kétféle energia-visszanyerő rendszert tartalmaz: a KERS az első fékek használatából, az ERS (németül AER) a kipufogógáz hőenergiájából nyer áramot. Qoros Qoros 3 Forrás: Qoros A kínai márka a Genfi Autószalonon mutatja be a Qoros 3 ötajtós és kombi változatát, mindkettő a tavaly év legbiztonságosabb Európában értékesített autójára, a Qoros 3 szedánra épül. Egy-két részleten változtattak, de a formatervek így is erősen emlékeztetnek a négyajtósra, ami nem baj, mert az a tervező rajzolta őket, aki korábban a Minik formájáért felelt. Ausztriából a Magna-Steyr vett részt a karosszéria fejlesztésében, és a motorokhoz is innen érkezett segítség: az AVL nevű cég lett a kínaiak partnere. Nincs változás a motorkínálatban, az 1,6-os benzines szívó (125 lóerő) és turbós (156 lóerő)változatban rendelhető, hatfokozatú kézi váltóval vagy opciós duplakuplungossal. A Golf-méretű modelleket okostelefonos dokkolóval is felszerelték, a QorosCloud szolgáltatás révén több 3G-alapú funkciót is kínál. A Qoros márka magyarországi forgalmazásáról továbbra sincs hír, de Szlovákiában a szedán 1,6-os Turbo Elegance változatáért 20 960 eurót, azaz 6,3 millió forintot kérnek. Renault Renault Twingo Forrás: Renault A francia gyártó Genfben mutatja be a Twingo harmadik nemzedékét, amelynek az a különlegessége, hogy farmotoros. Műszakilag azonos a Smartok új nemzedékével, a fejlesztést ugyanis a Daimlerrel közösen végezték. Az első ízben kínált ötajtós karosszériaváltozat a Forfournak felel meg, a Fortwo pedig ugyanennek a padlólemeznek a megkurtított változatára épül majd. Több előnye is van a farmotoros elrendezésnek: egyrészt rövidebb lehet a kocsi orra, amitől tágasabbá válik az utastér, és a fordulókör is csökken, mert jobban ki lehet tekerni a nem hajtott első kerekeket. A Twingo formáját az első Twingo mellett a régi Renault 5 is inspirálta. Hossza 10 centit csökkent a jelenlegi generációhoz képest (3,5 méter lett), de ez az utastér helykínálatán állítólag nem érződik. A miniautó mellett Genfben bemutatkozik a Clio RS sportosabb változata, és az új Trafic is, amely az Opel Vivaro testvérmodellje. Újdonság az 1,6 literes, dupla turbós dízelmotor is, amely a 160 lóerejével olyan erős, mint egy kétliteres, de 25 százalékkal kevesebbet fogyaszt. Rolls-Royce Rolls-Royce Ghost Series II Forrás: Rolls-Royce A BMW luxusmárkája Genfben mutatja be a négy éves Ghost modellfrissített változatát, amelyet elegánsan Series II-nek neveznek. Az egyetlen ízelítő fotóból csak annyi derül ki, hogy a fényszórók már nem téglalap alakúak, a sajtóanyagban viszont az is szerepel, hogy a kocsi technikáját is modernizálták. A 7-es BMW-ből származó 6,6 literes biturbó V12-es motor fogyasztása valószínűleg csökkenni fog, és a fedélzeti elektronika fejlődésére is számítani lehet. Seat Seat Leon Cupra Forrás: Seat Történetében legerősebb autóját mutatja be a Seat, amely nem más, mint a Leon sportváltozata, a Cupra. A Volkswagen Golf GTI közeli rokona is kétféle karosszériával (három- és ötajtós) és kétféle teljesítménnyel készül, igaz, ezek mind nagyobbak a német testvér számainál. A sima Cupra kétliteres turbómotorja 265, a „Cupra 280”-é 280 lóerős teljesítményű, a 350 Nm-es nyomaték és a 6,4 literes átlagfogyasztás megegyezik. A lassabb is 5,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, a Cupra 280 a DSG váltóval viszont még ebből is képes két tizedet lefaragni. Mivel a Cuprák elsőkerék-meghajtásúak, jól jön az erő útra vitelében a Golf GTI-ből már ismert elektronikus vezérlésű, de mechanikus önzáró differenciálmű, amely akár a motor teljes erejét képes egyetlen első kerékre továbbítani. A Cuprát már ki is próbálhattuk, a menetpróbája itt olvasható. Skoda Skoda VisionC Forrás: Skoda A csehek legnagyobb durranása Genfben a VisionC, amely a 2016-ra gyártásba kerülő négyajtós kupét vetíti előre. A zöld színű tanulmányautó is bizonyítja, hogy az elmúlt években jelentős eladási sikereket elért Skoda egyre bátrabb modelleket tervez, az új tanulmánnyal egyenesen a prémiummárkákat vette célba, de a VW CC is a tarthat majd a 4,7 méteres kupétól. Mérete okán a VisionC az Octavia és a Superb közötti rést tömi be, és ez lesz a legnagyobb modell, amelyből készül RS sportváltozat. A moduláris MQB padlólemezre épülő autó a konszern kínálatából jól ismert motorokat kapja majd. Bemutatkoznak az Octavia új változatai, a terepes Scout, a földgázzal üzemelő G-TEC CNG és a luxusfelszereltségű Laurin & Klement is. Ssangyong Ssangyong XLV Concept Forrás: Ssangyong A koreai márka az XLV kompakt SUV tanulmánnyal érkezik Genfbe, amely a Nissan Qashqai újabb vetélytársát vetíti előre. A 4,43 méteres szabadidő-autó különlegessége, hogy hét ülést alakítottak ki benne, 2+2+2+1 elrendezésben. Dízel-hibrid hajtáslánc mozgatja az autót, a fékezéskor visszatáplált energiát egy lítium-ion akkumulátor tárolja. Subaru Subaru Viziv 2 Forrás: Subaru A japán gyártó a Viziv tanulmányautó második változatával érkezik Genfbe, az autót kevés fantáziával Viziv 2-re keresztelték el. Az eredeti Vizivet ugyanitt, a kissé módosított változatát pedig Tokióban állították ki 2013-ban. Elég kevés információ áll rendelkezésre az új autóról, csak annyi tűnik biztosnak, hogy a dizájnja a Subaru új formanyelvét vetíti előre. A korábbi Vizivekben az összkerékhajtást úgy oldották meg, hogy az 1,6-os benzinmotor az első, a hátra beépített villanymotor a hátsó kerekeket hajtotta, az akkumulátort a hálózatból lehetett tölteni. Suzuki Suzuki Celerio Forrás: Suzuki Az Altót váltó Celerio európai specifikációja valószínűleg nem sokban tér majd el a pár hete Indiában bemutatott helyi változattól. Szinte biztos, hogy hozzánk is azzal az egyliteres, háromhengeres benzinmotorral érkezik majd a legkisebb Suzuki, amely az elődből lehet ismerős. A 3,6 méteres hossz azt jelenti, hogy a Celerio kerek 10 centit ver rá a régi Altóra, tengelytáv 6,5 centivel gyarapodott (2450 mm), a karosszéria magassága 9 centit nőtt, a szélesség viszont megegyezik (1600 mm) az előző modellével. A mindössze 810 kilogrammos autóhoz elégnek tűnik a 67 lóerő, és a 4,3 literes fogyasztás sem sok. Adódik a nagy kérdés, hogy a thaiföldi gyártású új mini megjelenésével mi lesz a hasonló méretű, esztergomi gyártású Splash sorsa. Könnyen lehet, hogy a Celerio egyszerre két modellt vált majd le a palettán. Toyota Toyota Aygo Forrás: Toyota A Toyota is bemutatja a maga változatát a mini hármas ikrek közül, a japán autót továbbra is Aygónak fogják hívni. A Peugeot 108-nál és a Citroën C1-nél szögletesebb, sarkosabb lett a karosszéria formaterve, az orron megjelenő hatalmas X-motívum összetéveszthetetlenné teszi. Hátul is teljesen egyedi lámpákat kap, a függőleges lámpatestek a tetőig felérnek. Ahogy a franciáknál, az Aygóban is megjelenik a feláras, elhúzható vászontető, amely sokat dobhat az belső tér hangulatán. Technikailag várhatóan nem lesz különbség a három autó között, így nagy valószínűséggel az Aygót is 1,0 és 1,2 literes háromhengeres benzinesek mozgatják majd. Dízelmotor nem lesz, mert az Euro-6-os előírások miatt nagyon megdrágítaná az autót. Volkswagen Volkswagen T-Roc Concept Forrás: Volkswagen Sok újdonsággal készül Európa legnagyobb autógyártója a Genfi Autószalonra. Bemutatkozik az modellfrissítés utáni Polo, amely kívülről alig tér el a régitől, de a motorkínálata jelentősen átalakult. A régi 1,2 és 1,6 literes dízelmotorokat egyetlen 1,4 literessel pótolták, amely 75, 90 és 105 lóerővel lesz elérhető, de bemutatkozik egy új, egyliteres, háromhengeres, benzines turbómotor is 90 lóerővel. Kiállítják az elektromos hajtású e-Golfot, és a konnektoros hibridet, a GTE-t is. Utóbbi jól illeszkedik a sportos modellek, a dízel GTD és a benzines GTI közé, mivel kombinált teljesítménye 201 lóerő. A 101 lóerős villanymotor önállóan is tudja mozgatni a Golfot legfeljebb 129 km/h-s sebességgel, az elektromos hatótáv 50 km. Bemutatkozik a ráncfelvarráson átesett Scirocco és egy kis szabadidő-autó tanulmány, a T-Roc is. A háromajtós, 4,2 méteres SUV valószínűleg egy hamarosan érkező szériamodellt jelez előre, amely a Nissan Juke konkurense lehet. Volvo Volvo Concept Estate Forrás: Volvo A Volvo új kombi tanulmánya, a Concept Estate már a harmadik olyan koncepcióautó a Frankfurtban kiállított Concept Coupé és a Detroitba vitt Concept XC Coupé után, amely az idén októberben érkező szériagyártású XC90-esből hivatott ízelítőt adni. Ahogy az előző kettő, ez a tanulmány is a Volvo új, moduláris, rugalmasan alakítható SPA platformjára épül, később az XC90 is ezt kapja. A Concept Estate elegáns külsejénél is izgalmasabb a belseje, amely nagyon hasonló lesz a közeljövő szériagyártású Volvóiban. Egy hatalmas táblagép foglalja el a középkonzolt, fizikai gombokból csak egy sort alakítottak ki, a képernyő alatt. Az összes fontos funkciót az érintőképernyőn lehet irányítani, a légkondicionálástól a navigációig. A természetes fával, gyapjúval, bőrrel és fémmel burkolt belső teret a skandináv nappalik ihlették, a biztonsági övek narancssárga színűek. Csak négy ülést helyeztek el a kocsiban, melyek közül a hátsók ledönthetők. http://www.origo.hu/auto/20140303-a-2014-es-genfi-autoszalon-ujdonsagai.html?pIdx=1
[h=1]Hatszáz lóerő a belépő Genfben a „legek klubjába"[/h] Sportkocsikat megszégyenítő családi kombitól kezdve, a 800 lóerős terepjárón át, egészen az 1000 lóerő feletti gépekig minden van, amire a szupergazdagok költhetik a százmilliókat. [TD="class: zoomitem"] [/TD] [TD="class: greyboxbody"] A Rolls-Royce Wraith a gyáriak szerint is legsportosabb modellje a márkának, mégis vannak, akiknek nem elég 6,6 literes biturbó V12-es motor 633 lóerős teljesítménye, hanem valami egyedibbre, erősebbre és nem utolsósorban drágábbra vágynak. Nekik szánja a luxusautók tuningolására szakosodott Mansory cég a saját változatát, amely az új motorvezérlő elektronikának és a sportosabbra hangolt kipufogórendszernek köszönhetően 730 lóerőt és 1000 Nm csúcsnyomatékot produkál. #1 © [/TD] [TD="class: zoomitem"] [/TD] [TD="class: greyboxbody"] Az Audi RS6 Avant azon kevés autók egyike, amely szupersportautós menetdinamikát kínál családi autós praktikummal párosítva. Persze a méretéből és tömegéből fakadóan nem úgy mozog, mint egy kétüléses kupé, de az ABT gondoskodott róla, hogy az Autobahnon ne legyen ellenfele, ugyanis az új kipufogórendszer és a motorvezérlő átírása nála is csodákat tett: 560-ról 730 lóerőre nőtt a turbós V8-as blokk teljesítménye. Az állítható sportfutóművel pedig az úttartása is fejlődött. #2 [/TD] [TD="class: zoomitem"] [/TD] [TD="class: greyboxbody"] A focisták egyik kedvenc autójaként emlegetett Bentley Continental GT Speed tovább erősödött, ugyanis idéntől a 6,0 literes V12-es motorja 635 lóerősre izmosodott, ami tízzel több a tavalyi csúcsmodellnél, és egyben az eddigi leggyorsabb utcai modellje a márkának, 331 km/órás végsebességgel. Ez már elég indok lehet a jelenlegi tulajoknak a cserére. #3 © [/TD] [TD="class: zoomitem"] [/TD] [TD="class: greyboxbody"] A terepjárós őskövületnek számító G-osztály az évek során sárdagasztó célszerszámból, peres gumikkal szerelt, luxustankká nőtte ki magát, legalább is a Brabus tuningműhely átiratában. A németek most sem hazudtolták meg önmagukat, és elkészítették a 800 iBusiness kiadást, amely a G 65 AMG alapjaira épül, és a 6,0 literes, V12 Biturbo motorja 800 lóerőt produkál. Ami még ennél is durvább az a forgatónyomaték, ugyanis 1420 Nm állna rendelkezésre, viszont a hosszú távú, problémamentes működés érdekében 1100 Nm-re korlátozták elektronikusan. Azért az sem kevés. #4 © [/TD] [TD="class: zoomitem"] [/TD] [TD="class: greyboxbody"] Nem múlhat el jelentősebb autószalon, pláne Genf, Bugatti Veyron nélkül, így most két különleges kiadást is megcsodálhatnak a látogatók a VW-konszern legdrágább modelljéből. Az egyik egy gyári, barna-színű Rembrandt-kivitel, a másik pedig a Mansory cég kívül-belül karbonba csomagolt modellje. Hogy ez a kissé giccses külső hozzáad, vagy elvesz a Veyron varázsához, azt mindenki döntse el maga, mindenesetre a W16-os motorját nem piszkálták meg, így maradt az 1200 gyári lóerő. #5 © [/TD] [TD="class: zoomitem"] [/TD] [TD="class: greyboxbody"] A Nissan GT-R tökéletes megtestesítője a japán mérnöki precizitásnak, a most bemutatkozó Nismo csúcsváltozat pedig még erre is rátesz egy lapáttal. 3,8 literes, ikerturbós V6-os motorja 600 lóerőt és 652 Nm maximális nyomatékot mozgósít, ami a világ egyik legfejlettebb összkerék-meghajtásával párososítva körülbelül 2 és fél másodperc alatt katapultálja a Nismót álló helyzetből 100 km/órára. Mindezt jóval olcsóbban, mint egy hasonló teljesítményű Ferrari vagy Lamborghini. #6 © [/TD] [TD="class: zoomitem"] [/TD] [TD="class: greyboxbody"] Ha már szóba került a Lamborghini, akkor nem mehetünk el szó nélkül a kiállítás egyik legjobban várt szupersportautója, a Huracan mellett. A Gallardo utódját 5,2 literes, V10-es erőforrás hajtja, amely 610 lóerős teljesítményre képes: az autó ezzel álló helyzetből százra 3,2 másodperc alatt gyorsul fel, a kétszázat 9,9 másodperc alatt üti, míg a végsebessége akár 325 kilométer/óra is lehet. Az erőt vadonatúj fejlesztésű hétfokozatú, duplakuplungos váltó továbbítja a négy kerékre, míg a lassulásról szénszál-kerámia fékek gondoskodnak. #7 © [/TD] [TD="class: zoomitem"] [/TD] [TD="class: greyboxbody"] A McLaren 650S Spider azon kevés újdonságok közé tartozik, amiről a Genfi Autószalon megnyitója előtt semmilyen információ vagy kémfotó nem szivárgott ki. Persze a műszaki adatait lehetett tudni, hiszen a kupé változatról néhány nappal korábban lerántották a leplet, de arról hallgattak a wokingiak, hogy rögtön leleplezik a kabriót is. Mivel 40 kilogramm pluszsúlyt cipel és aerodinamikailag is más egy picit, a V8-as motor 650 paripája 0,2 másodperccel lassabban gyorsítja 200 km/órára. Még szerencse, hogy így is csak 8,6 másodpercet vesz igénybe. #8 © [/TD] [TD="class: zoomitem"] [/TD] [TD="class: greyboxbody"] A végére hagytuk az idei szalon legnagyobb szupersportautós durranását, a Koenigsegg One:1-t, amely a világ leggyorsabb szériautójának címére pályázik. Ötliteres V8-as motorja 1360 lóerős, amihez 1360 kilogrammos tömeg társul, vagyis 1:1 a kilogramm/lóerő aránya. 440 km/óra feletti végsebességre képes, és olyan menetdinamikára, amit formulaautókat idéz. Kanyarodás közben például 2G-s terhelés is érheti a sofőrt, 260 km/órás sebesség felett pedig a fejlett aerodinamikának köszönhetően 610 kilogramm leszorítóerőt termel. Az már csak hab a tortán, hogy álló helyzetből 20 másodperc alatt gyorsul fel 400 km/órára. Hat darab készül belőle, de már mind elkelt. #9 © [/TD] [TD="class: zoomitem"] [/TD] [TD="class: greyboxbody"] És plusz egy bónusz: a Mansory-hoz hasonlóan a Hamann tuningcég munkássága is megosztja a közönséget, amire remek példa a Genfben kiállított Lamborghini Aventador. Az addig még rendben van, hogy 760 lóerősre húzták a V12-es motorját, de ez a neonzöld csirkeháló egy kissé már túlzásnak tűnik. Vevő persze biztosan lesz rá, különben nem csinálnának hasonlókat évről évre. #10 © [/TD] http://hvg.hu/cegauto/20140306_Hatszaz_loero_a_belepo_Genfben_a_legek_k