A vállalat eddig 40 millió dollárt veszített az első hardverén. Az automatikusan törlődő képek küldözgetésére lehetőséget adó Snapchatnek van egy jelentős problémája: a 166 millió felhasználó ellenére nagyon nehéz monetizálni a szolgáltatást. Éppen ezért is az üzemeltető Snap Inc. tavaly jelentős üzletfejlesztésbe kezdett, és bemutatta az első hardveres termékét. Spectacles Forrás: Snapchat Az elsőként az Egyesült Államokban piacra került, ám pár hónapja már Európában is aránylag könnyen beszerezhető kütyü a Spectacles nevet kapta, egy szemüvegbe épített kameráról van szó. A tiniknek szánt eszköz bruttó 150 euróba (olyan 47 ezer forintba) kerül, a keretén lévő gomb megnyomása esetén legfeljebb 10 másodperces videofelvételek készítésére ad lehetőséget. Az elkészült mozgóképek szinkronizálódnak a tulajdonosának telefonjával, utána pedig megoszthatóak a Snapchat szolgáltatásban. A termékkel egyetlen nagy baj van: szinte senkit sem érdekel. Nem elég, hogy a fenti funkcionalitásért cserébe drága, de úgy általánosságban véve sem nyűgözte le a megcélzott vásárlói közönséget. Nagyjából egy év alatt csak 150 ezer darabot sikerült értékesíteni belőle, most pedig a Snap legújabb pénzügyi jelentéséből az is kiderült, hogy a szemüveg eddig 40 millió dolláros, azaz átszámítva közel 10,8 milliárd forintos veszteséget okozott a vállalatnak. A gigantikus veszteség két okra vezethető vissza: egyrészt a már legyártott készlet jókora része a Snap nyakán maradt, másrészt pedig az érdeklődés hiányában le kellett mondani jó néhány a beszállítókkal és a bérgyártókkal kötött szerződést, majd kompenzálnia kellett a partnerek kárát. A hírek szerint a Snap továbbra is dolgozik egy a Spectacles-nél fejlettebb szemüvegen, azonban a gigantikus veszteségek miatt a quadrocopterének fejlesztését jegelnie kellett. TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide! Let's block ads! (Why?) Forrás...