Gondolatainkkal irányíthatjuk a magyar fejlesztők játékát

A témát ebben részben 'Hírek!' CF dealer hozta létre. Ekkor: 2017. február 28..

  1. CF dealer / Tulajdonos Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2011. június 15.
    Hozzászólások:
    24,506
    Kapott lájkok:
    2,269
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Lakhely :
    deutschland
    Hangjelzés a Chaten:
    nem
    A kreatív mobil alkalmazások fejlesztésével foglalkozó magyar ARworks újfajta technológiai párosítást mutatott be a barcelonai Mobil Világkongresszuson. A budapesti székhelyű cég az Emotiv egyik vezeték nélküli EEG készülékét, és a HTC Vive virtuálisvalóság- szemüveget kötötte össze. Egyedi alkalmazásukban a felhasználók gondolataik segítségével léphetnek interakcióba a virtuális környezettel.


    A bemutató kapcsán Budaházy Szabolcs, az ARworks ügyvezetője elmondta: „Sokan álmodoztunk talán, hogy gondolatainkkal, erősen koncentrálva, a kezünk használata nélkül is megmozdítsunk, vagy áthelyezzünk tárgyakat. A valóságban ugyan ez még nem lehetséges, de az eszközök és a technológia már adott ahhoz, hogy virtuális térben kipróbáljuk, milyen érzés lenne ilyen különleges képességgel rendelkezni. Így született meg MindControl megoldásunk ötlete."

    [​IMG]

    Magyar fejlesztők is villogtak a barcelonai mobilkiállításon

    Forrás: ARworks

    Az élményhez először fel kell venni a vezeték nélküli, EEG-fejpántot (elektroenkefalográf), majd a virtuálisvalóság-szemüveget. Az előbbi a felhasználó agyhullámainak mérésére szolgál, az utóbbi pedig a virtuális környezet és tárgyak megjelenítésére.

    A magyar standra való tekintettel az ARworks három hungarikumot tett a szoftverbe: gyufát, C-vitamint, és egy Rubik-kockát. A folyamat egy nagyon rövid tréninggel indul, ahol a rendszer megtanulja a felhasználó egyedi jellemzői értékelni. Utána léphet be egy VR Bemutatóterembe.

    [​IMG]

    Hungarikumokat csempésztek be a virtuális valóságba

    Forrás: ARworks

    „Három magyar találmánnyal találkozhatunk a virtuális környezetben, ezek mindegyikével interakcióba lehet lépni. Ha erősen koncentrálunk az egyes tárgyakra, akkor a gyufa meggyullad, a C-vitamin megelevenedik, a Rubik-kocka pedig kirakja önmagát. A dolog kulcsa az erős koncentráció, hiszen a fejpánt az agyhullámokat érzékeli, majd a jelet visszaküldi a virtuális környezetbe, ahol az animáció történik" – magyarázta a MindControl lényegét Budaházy Szabolcs.

    Az agyhullámok mérése nem számít újdonságnak, EEG-készülékek régóta elérhetők a piacon, ugyanakkor a VR mostanra jutott el arra a szintre, hogy külső technológiákkal is össze lehessen kötn. A teljes 3D-s teret és a VR alkalmazást az ARworks csapata készítette Unity keretrendszerben.

    KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...