A keresőóriásnak nem elég, hogy a mobilipar nagy részét uralja, életünk minden pillanatában ott akar lenni. Az idei Google I/O konferencia fő látnivalói azok az autók, órák, lakások és tévék lesznek, amiken Android fut. Három héttel az Apple gigakonferenciája után, melyen az új OS X és iOS rendszerek újdonságait ismertük meg, az Android rajongói foglalják el San Francisco utcáit. A Google I/O is egy fejlesztőknek szóló rendezvény, fejenként ezer dolláros jegyárral, de a magyar idő szerint szerda este 6-kor kezdődő nyitóbeszéd a júzereknek is könnyen emészthető témákat kínál. Nézzük, hogy mire készülhet a Google! [h=3]Android 5.0[/h] Teljesen átalakulhat az Android kezelőfelülete, de nem biztos, hogy friss interfész azonnal elérhető lesz. Jó támpontot ad Matias Duarte nyilatkozata, aki az Android felhasználói élményének fejlesztését felügyeli: a mobilt már nem tekintik önálló kategóriának. Az új stratégia egységessé teszi az asztali gépeken, mobilokon és hordható eszközökön megtapasztalható felhasználói élményt, melynek megvalósítását személyre szabható vizuális építőelemekkel fogják támogatni. Fotó: Justin Sullivan A háttérben is frissül a kód, valószínűleg az Androidban is megjelenik a 64 bites architektúra, amivel a mostaniaknál sokkal komolyabb hardvereket tudnak a rendszer alá tolni - 4GB és ennél több RAM is kerülhet a telefonokba és tabletekbe, amivel a teljesítményük közelebb kerülhet a laptopokéhoz. A MediaTek már bejelentette egy 64 bites csipet. A Google I/O előadásai arra utalnak, hogy Android alapját képező Dalvik futtatási környezetnél egyre nagyobb szerepet fog kapni az Android Runtime (ART), ami növeli az appok telepített méretét, ugyanakkor javítja a teljesítményt és csökkenti az energiafogyasztást. Ez ellen nem tiltakozunk kézzel-lábbal. [h=3]Andoid az autókban[/h] Kevés információnk van az autókba szánt Androidról, de a hírek szerint a GM, az Audi és a Hyundai is támogatja az új fedélzeti rendszert. Jó lenne tudni, hogy a gyártócégek mennyire elkötelezettek a Google mellett, mert ha ez is csak olyan kísérlet, mint amilyen a Google TV volt, akkor nem jósolunk a technológiának túl fényes jövőt. Ha jók a Wall Street Journal üzleti napilap értesülései, akkor még az év vége előtt kiderül, hogy az említett gyártócégek több százezres mennyiségben sorozatgyártott járművekbe, vagy csak néhány különleges tanulmányautóba tervezik beépíteni autós Androidot. [h=3]Android a lakásokban[/h] Kerüljünk egy lépéssel közelebb, a Google ugyanis az utak mellett az otthonainkat is be akarja hálózni. Ezért vette meg januárban 3,2 milliárd dollárért a Nest nevű céget, ami fűtésvezérlőket, füstérzékelőket gyárt, és nemrég biztonsági kamerákkal bővítette a kínálatát. A Google nem szippantotta magába a hardvergyártót, ahogy korábban a Motorola is különálló biznisz maradt. A Nest vezetősége pedig úgy látta jónak, hogy nem a saját eszközeikkel próbálják uralni az otthonokba telepíthető hardverek piacát, hanem inkább a lakások operációs rendszerévé válnak. Dizájnos kapcsolójuk lesz az a központi egység, amihez más gyártók is tudnak csatlakozni a háztartási berendezéseikkel, például fűtési rendszerekkel, mosógépekkel vagy lámpákkal. Már a Whirlpool, a Daimler és a Logitech is partnerek közt van. A Google is velük egyenrangú félnek számít olyan szempontból, hogy a Nest nem csurgat neki vissza extra információkat a felhasználók szokásairól. Az viszont simán belefér, hogy amikor a felhasználó okostelefonján futó Google Now asszisztens érzékeli, hogy hazafelé tartunk, akkor a Nest bekapcsolja a légkondit és a bejárati lámpákat. [h=3]Android a tévén[/h] Ne keverjük össze a Google TV-nek nevezett, nem túl sikeres kísérlettel. A rivális Android TV az okostelefonok és tévék közötti gördülékeny együttműködést oldja meg, és állítólag nagy hangsúly lesz a két platformon egyszerre futtatható játékokon. Teljesen egyértelmű, hogy a miért kapar a Google a tévés jelenlétért: a tévén megjelenő reklámok garantáltan a felhasználó szeme előtt vannak, míg a mobilról egyszerű levenni a tekintetünket, amíg csak a reklám fut. A kisujjnyi bannerek nem olyan vonzók és nem is olyan értékesek, mint a százcentis kijelzőn megjelenő full HD reklámspotok, amiket az egész családnak végig kell nézni. A legújabb trendek is a Google-nek kedveznek. Az egyik legnagyobb tévégyártó, a Samsung is elválasztotta a megjelenítő paneltől az okostévé okosságát adó egységet, hogy a vevők azt külön tudják frissíteni, másikra cserélni. Magyarán egyre fontosabb szerepe lesz a különálló set top boxoknak, ami lehet PS4 vagy Xbox játékkonzol, esetleg Androidot vagy iOS-t futtató médialejátszó is. Aki még mindig Apple vagy Google által gyártott tévéberendezésről álmodik, az most húzza ki a kezét a biliből. [h=3]Android a csuklón[/h] Hogyan garantáljuk, hogy az embereket mindig elérjék a riasztások, értesítések és a hirdetők által szponzorált tartalmak? Láncra kell verni mindenkit! Na jó, a megoldás nem ennyire drasztikus, de tény, hogy a hordható eszközök (okosórák, -karkötők és egyéb csecsebecsék) az ember-gép kapcsolat állandósítását oldják meg. Az idei Google I/O egyik fő témája a nemrég bevezetett Android Wear operációs rendszer, melynek béta változata egy ideje elérhető. A Wear kimondottan hordható kütyükhöz készült, és valószínűleg a konferencián dobják piacra az erre épülő LG G Watch és Moto 360 karórákat. A pletykák szerint a Samsung és a HTC is bemutat ilyen eszközöket. A Google I/O a techvilág egyik legfontosabb eseménye, mert az ott bejelentett eszközök sok százmillió ember életére lesznek hatással. Abban bízunk, hogy szokásos kütyübemutató látványos showműsorral is kiegészítik, mondjuk Larry Page és Sergey Brin cégalapítók robotkutyák hátán lovagolnak be a színpadra, és drónokkal szórják szét a közönségnek szánt repiajándékokat. Hamarosan minden kiderül a tudósításunkból, maradjanak velünk! http://index.hu/tech/2014/06/24/google_i_o_mindent_beterit_az_android/