Különös felmérést vitt végig a Facebook, a dolog arról szól, hogy miként kereshet egy kis lóvét az egyszerű user azzal, hogy valami roppant népszerűt posztol. A felmérésben több pénzkereseti módszert is feldobtak, mint a borravaló lehetősége, a branded content (megállapodok egy céggel, hogy posztolom a reklámjukat, cserébe kapok dollárt) vagy épp az akciógomb, amivel vásárlásra lehet buzdítani a népet. Az egész a Verge szerint valószínűleg a verified userekre, azaz a Facebook által is elismert, kiemelt, originált felhasználókra hegyeződhet ki. Mark Zuckerbergék nem találták fel a spanyolviaszt se, a YouTube majdnem tíz évvel megelőzte őket, 2007 óta lehet keresni a nagyon nézett videókkal. A Twitteren és a Snapchaten is sok celeb reklámoz termékeket, amiért pénzt kap. A Verge szerint a Facebook egyre agresszívebben terjeszkedik, próbálva elszívni a levegőt a fenti két platform elől. Ennek a stratégiának a része az élő videók behozatala is, amiben azt újította be a Facebook, hogy egyes videóközlőkkel leszerződött, hogy ne a Periscope-ot vagy a Live Storiest használják. A Facebookot sok kritika érte az utóbbi években, hogy olyan oldal, ami kvázi ingyen kapja a tartalmat a userektől, de egy árva fityinget, petákot, fillért vagy centet se oszt vissza. Ezt a közösségi oldalnál is észrevették, beismerték. Persze tény, hogy a nagy nézettséget elérő posztolók, tehát a celebek, sportolók, zenészek stb. járnak ezzel majd a legjobban. Ahogy a Verge fogalmaz: Szép, ha kapsz egy lájkot. De sokkal szebb, ha fizetnek érte.