A végig előzésekkel teli USA Nagydíjon kiélezett küzdelem zajlott a Mercedes két versenyzője között, de a kritikus pillanatban Hamilton gyorsabb volt, és Rosberget a hajtűkanyarban meglepve átvette tőle a vezetést. Ricciardo kíméletlenül lépegetett felfelé, legyőzve a dobogóra esélyesebbnek tűnő Williamseket, míg Vettel óriásit hajrázva végzett a pontszerzők között. Miután az időmérőn vereséget szenvedett Nico Rosbergtől, Lewis Hamilton az USA Nagydíj kritikus pillanatában, a kerékcserék első fordulója után a DRS segítségével megelőzte csapattársát, és zsinórban ötödik győzelmét aratva 24 pontra növelte az előnyét az egyéni összetettben. Bár a Mercedes versenyzőin kívül másnak matematikailag sem maradt esélye a vb-címre, most már biztos, hogy a küzdelem a duplapontos idényzárón, Abu-Dzabiban fog eldőlni. „Alighanem túlságosan kímélni próbálta a gumikat, pedig a markában volt a győzelem" – vélte Rosbergről Toto Wolff, aki szerint szombat este Hamilton bevallotta nekik: az időmérőn a fékproblémája nélkül sem tudta volna beállítani csapattársa köridejét. A versenyen azonban egy pillanatra sem szakadt le a 24. körig az élen álló Rosbergtől. A kerékcsere után, a kemény keverékű gumikon pedig láthatóan ő került fölénybe, és a hajtűkanyar féktávján messziről támadást indított, meglepve a német versenyzőt a manőverével. A két Mercedes kis híján összeért, Rosberg a külső rázókőre sodródott, de ezúttal megúszták koccanás nélkül. A döntő előzés: Hamilton a DRS-szel meglepte Rosberget a 12-es kanyarnál Forrás: AFP/Jim Watson „Nico nagyon gyors volt az időmérőn. Én pár gonddal is küszködtem, de mára megoldottam őket" – mondta Hamilton, aki 32. győzelmével megelőzte Nigel Mansellt az örökranglistán, így már ő az F1 történetének legsikeresebb brit versenyzője. „Miután megelőztem Nicót, csak szabályozni próbáltam a tempót, hogy tartsam tőle a távolságot." Hamilton hozzátette, hogy „el kell döntened, mekkora kockázatot vagy hajlandó vállalni. Csak a megfelelő pillanatra vártam, hogy elég közel legyek a belső íven." A helycserét, és különösen a második kerékcserét követően Rosberg Hamiltonra tapadt, és 2-2,5 másodperces távolságból üldözte csapattársát, visszatámadni azonban esélye sem volt. „Pont azután rázódtam bele a ritmusba, hogy Lewis otthagyott, csakhogy addigra túl késő lett" – ismerte el. „Nekem eléggé szívás volt a mai nap, de ez van. Túlerőltettem az első gumikat, a fellépő alulkormányzottságért csakis magamat okolhatom." Ricciardo elrontotta a Williamsek játékát Ahogy azt már a péntek délutáni versenyszimulációk előrevetítették, a Mercedes nem volt elég gyors ahhoz, hogy csak magával törődjön: a második kiállásukat előre kellett hozniuk, mert a velük ellentétben a középső etaphoz is a lágy gumikat választó Felipe Massa és Daniel Ricciardo csak 5-6 másodpercre volt tőlük, sőt átmenetileg még közeledett is hozzájuk. Ricciardo ismét óriásit alakított, úgy kaparintva meg idei 8. dobogós helyezését, hogy a Williamsek esélyesebbek tűntek a Mercedes közvetlen üldözőjének szerepére. A Red Bull felfedezettje azonban pocsék rajtja ellenére hamar visszaelőzte Kevin Magnussent, majd az Adrian Sutil és Sergio Pérez ütközése miatti Safety Car-fázis után Fernando Alonsót is. Valtteri Bottast és Massát pedig egy-egy körrel korábbi első illetve második kerékcseréje révén gyűrte le. „Köszönet a Red Bullnak, hogy olyan autót kaptam tőlük, amellyel harcolhattam a dobogóért" – mondta Ricciardo. „Ez nagyszerű pálya – lehet előzni, sok alkalom kínálkozik rá." Ricciardo az idén már nyolcadszor állhatott fel a dobogóra Forrás: AFP/Mark Thompson Bebizonyította ezt a másik Red Bull-lal fantasztikusat hajrázó Sebastian Vettel is, aki motorcseréje miatt a bokszból rajtolt, de onnan felkapaszkodott a 7. helyre. Pedig a verseny elején – miután a Safety Car-fázisban kétszer is kereket cserélt, mert meg akart szabadulni a lágy keverékű Pirelliktől – érthetetlenül lassú volt, és a taktikája, hogy utána már csak egyszer álljon ki, a gumikopás miatt nem vált be. Mindössze 7 körrel a leintés előtt egy újabb kerékcserére kényszerült, s ezzel visszaesett a 14. helyre, a vadiúj lágy gumikon viszont bombasztikus tempót diktált, végigelőzgetve a sűrű középmezőnyt. A végére még a kockás zászlót hatodikként megpillantó Alonsóhoz is fél másodpercre felzárkózott, bár őt már nem maradt ideje levadászni. A tabellán viszont utolérte a spanyolt, úgyhogy a két régi rivális most holtversenyben foglalja el az összetett 5-6. helyét. „Az első etap egyszerűen viccnek is rossz volt, nem értem" – mondta Vettel a rádión a leintés után. A Ferrari számára viszonylag eseménytelenül alakult a verseny: Alonso több mint egy egész perccel végzett az előtte célba érő Bottastól, míg Kimi Räikkönen az idén már hetedszer csúszott le a pontszerzésről. Csak 13. lett, amiben ugyanakkor közrejátszhatott, hogy a túl optimistán manőverező, Sutil támadásával próbálkozó Pérez az ő autóját is eltalálta az első körben. „Ez megint az egyik legnehezebb hétvégém volt" – panaszkodott a finn. „A helyzet hasonló volt, mint Japánban: végig alulkormányzottsággal küszködtem, és bármit csináltunk, egyszerűen nem tudtunk megszabadulni tőle. Márpedig így a versenyen hamar tönkretesszük az első gumikat." A 10. helyért fordulatos csata zajlott Míg a Sauber reményei, hogy megszerezzék idei első pontjaikat, már a rajt után szertefoszlottak, amikor az ígéretes 10. helyről induló Sutilt Pérez kiütötte a versenyből (Nico Hülkenberg pedig röviddel később motorhiba miatt adta fel a küzdelmet), addig Pastor Maldonadónak végre sikerült megnyitnia a számláját. Pedig két 5 másodperces stop&boksz büntetést is kapott – egyet a Safety Car mögötti, egyet bokszutcai gyorshajtásért –, ennek ellenére jól jött ki a középmezőnyben zajló izgalmas adok-kapokból, és a végén tízedikként rangsorolták. Vergne újabb nyomós érvet szolgáltatott a Toro Rossónak, hogy jövőre is tartsák meg az érkező Max Verstappen mellett Forrás: AFP/Mark Thompson Az utolsó fél órában ádáz harc dúlt az utolsó pontszerző helyekért Jenson Button, valamint a Lotusok és a Toro Rossók között. A jópár agresszív manőverrel és lökdösődéssel tarkított küzdelemben az ismét remeklő Jean-Eric Vergne helyezkedett a legjobban, míg Button a használt gumikon, a hátsók vártnál durvább kopása miatt eltűnt a süllyesztőben, és csak 12. lett. Romain Grosjean a végén szintén kiesett az első tíz közül, Maldonado jóvoltából azonban a Lotus tíz forduló után először így is pontot tudott szerezni. A világbajnokság már a jövő hétvégén, egyelőre szintén foghíjas rajtráccsal, a Marussia és a Caterham nélkül, Brazíliában folytatódik. Verseny, USA GP (17. forduló) Pálya: Circuit of the Americas, Austin Pályahossz: 5513 méter Időjárás: Száraz (a levegő: 21-23 fokos, az aszfalt: 32-34 fokos) Tavalyi első: 1ó39:17.187, S. Vettel (Red Bull) 1. Lewis Hamilton GBR Mercedes W05 1ó40:04.785 2. Nico Rosberg GER Mercedes W05 + 4.314 3. Daniel Ricciardo AUS Red Bull-Renault RB10 + 25.560 4. Felipe Massa BRA Williams-Mercedes FW36 + 26.924 5. Valtteri Bottas FIN Williams-Mercedes FW36 + 30.992 6. Fernando Alonso SPA Ferrari F14T + 1:35.231 7. Sebastian Vettel GER Red Bull-Renault RB10 + 1:35.734 8. Kevin Magnussen DEN McLaren-Mercedes MP4-29 + 1:40.682 9. Pastor Maldonado VEN Lotus-Renault E22 + 1:47.870 10. Jean-Eric Vergne FRA Toro Rosso-Renault STR9 + 1:48.863 11. Romain Grosjean FRA Lotus-Renault E22 + 1 kör 12. Jenson Button GBR McLaren-Mercedes MP4-29 + 1 kör 13. Kimi Räikkönen FIN Ferrari F14T + 1 kör 14. Esteban Gutiérrez MEX Sauber-Ferrari C33 + 1 kör 15. Danyiil Kvjat RUS Toro Rosso-Renault STR9 + 1 kör 16. Nico Hülkenberg GER Force India-Mercedes VJM07 + 39 kör 17. Sergio Pérez MEX Force India-Mercedes VJM07 + 56 kör 18. Adrian Sutil GER Sauber-Ferrari C33 + 56 kör Leggyorsabb kör: Sebastian Vettel 1:41.379 Hamilton nyert, a vb csak az idényzárón dőlhet el