A versenyt az eső miatt a Safety Car mögül indították, majd megszakították egy időre. Lewis Hamilton legyőzte a csapattársát, a pole-ból induló Nico Rosberget, mögöttük Sebastian Vettel végzett. A futamot végül 44 kör után le kellett fújni, mert Jules Bianchi egy daruskocsinak ütközött Adrian Sutil röviddel korábban történt kicsúszásának helyszínén. A vártnál is nagyobb káosz alakult ki vasárnap a Japán Nagydíjnak otthont adó Szuzukában, ahol a Phanfone tájfun közeledése miatt viharos volt az időjárás , így a futam már két Safety Car mögött megtett kör után megszakadt. A versenyzők némi várakozást követően újraindultak, de a folytatás nem tartott sokáig Fernando Alonso számára, aki néhány száz méter megtétele után elektronikai hiba miatt félreállt Ferrarijával. A Safety Car a 10. körben távozott a pályáról, mivel a pálya állapota lehetővé tette, hogy intermediate abroncsokra válthassanak a versenyzők. Ezt Jenson Button rögtön meg is tette, amivel a 3. helyre lépett előre a szinte más kategóriában autózó Mercedesek mögé. A pole pozícióból induló Rosberg eleinte ki tudta használni, hogy ő látott egyedül rendesen a pályán, de a német versenyző túlkormányzottságra kezdett panaszkodni, és csapattársánál hamarabb elkoptatta hátsó gumijait, így Hamilton fel tudott zárkózni mögéje. A verseny a Safety Car mögött kezdődött - katt a galériához! Forrás: AFP/Toshifumi Kitamura A brit a 29. körben került annyira közel Rosberghez, hogy a 24. körtől engedélyezett DRS használatával a célegyenes végén körbe tudta őt autózni. Hamilton innentől uralta a versenyt, és egészen a 46. körig az élen maradt, amikor Jules Bianchi balesete miatt megszakították a futamot. "Esőben mindig nagyon nehéz vezetni. Az autó nagyon izgága volt, nehezemre esett utolérni Nicót, de a körülmények nem voltak annyira durvák, mint a múltban néhányszor. A 2008-as (Brit Nagydíj) vizesebb volt Silverstone-ban" - emlékezett vissza a Szuzukában első győzelmét arató Hamilton. "Csalódott vagyok a második hely miatt, de nem igazán ez jár a fejemben" - nyilatkozta Rosberg a futam után. "Nem éreztem jól magam az autóban, nem tudtam támadni vele, és nem találtam megoldást, hogy kiegyensúlyozzam a viselkedését." Beváltak a Red Bull beállításai, a Ferrari csődöt mondott Bár az időmérőn gyengébben szerepeltek, a futamon jól teljesítettek a már tegnap az esőre spekuláló Red Bull versenyzői. Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo látványos csatákban verekedték át magukat az esőben szenvedő Williams-eken és Button McLarenjén. Vettel - különösen friss gumikon - gyakran a mezőny leggyorsabb versenyzője volt, és a tempója alapján a futam második felében már a 2. helyezett Nico Rosbergre is kezdett veszélyes lenni. "Nagyon trükkösek voltak a mai körülmények. Egy ideig eltartott, mire el tudtuk kezdeni a versenyt, de aztán nagyon élvezetes volt. Jókor cseréltünk kereket, és aztán szerencsém is volt" - nyilatkozta Vettel. Sokáig úgy tűnt, hogy a kerékcserék jó időzítésének köszönhetően Button lehet a legesélyesebb a dobogó harmadik fokára, de a Red Bullok tempója és a McLarenek elektronikai nehézségei miatt végül az 5. helyre csúszott vissza. A wokingi csapat mindkét autóján kormánykereket kellett cserélni a bokszkiállások során, amivel sok időt vesztettek. A csapat várakozásainak megfelelően visszaesett a Williamsek tempója az esős futamon, de Valtteri Bottas és Felipe Massa így is pontszerző helyeken, a 6. és 7. pozícióban értek célba. Nagyon feljavult a Force Indiák formája, Nico Hülkenberg a 8., Sergio Pérez pedig a 10. helyen zárt, közéjük a 21. helyről rajtoló Jean-Eric Vergne érkezett, aki ezzel legyőzte a jövőre a Red Bullhoz igazoló csapattársát, Danyiil Kvjatot. Az orosz versenyző 11. lett. Mindössze három versenyző adta fel a Japán Nagydíjat, közülük is csak Fernando Alonso volt kénytelen műszaki hiba miatt félreállni. A spanyol autójának elektronikai rendszere az újraindítás után, a Safety Car mögött haladva egyszerűen kikapcsolt, Kimi Räikkönen pedig mindössze a 12. helyen tudott célba érni. "Kár a mai napért. Elektronikai problémám volt, valamilyen kontakthiba. Jó lehetőséget szalasztottunk el ma" - mondta Alonso, aki így is a hétvége egyik főszereplője volt Japánban. Kezelhető időjárás, de súlyos baleset határozta meg a futamot A verseny előtt napokig foglalkoztatta a közvéleményt, hogy a Phanfone tájfun ellehetetleníti-e a Japán Nagydíj megrendezését, de az időjárás végül viszonylag kegyes volt a mezőnyhöz. Bár a futamot a heves esőzés miatt a 2. körben meg kellett szakítani, a mezőny végül a 46. körig eljutott komolyabb problémák nélkül, sőt a versenyzők a 10. körtől már intermediate gumikat kezdtek használni. Az időjárás a 40. körtől kezdett ismét rosszabbra fordulni, majd a 43. körben Adrian Sutil a Dunlop kanyarból kifelé a gumifalnak ütközött. A német pilóta balesete nem volt súlyos, a sportbírók meg is kezdték a beavatkozást, de a következő körben a Safety Car és a Medical Car is a pályára hajtott, mert Jules Bianchi a Saubert menteni próbáló daruskocsinak ütközött. A versenyigazgató a 46. körben leállította a futamot, Bianchit eszméletlenül szállították kórházba. Az állapotáról itt adunk folyamatosan hírt. Mivel a mezőny meghaladta a versenytáv 75%-át, a versenyzők teljes értékű pontszámokat érdemeltek, így Hamilton 10 pontra növelte az előnyét Rosberggel szemben. Verseny, Japán GP (15. forduló) Pálya: Suzuka, Japán Időpont: 2014. október 5., vasárnap, 08.00- (CET) Pályahossz: 5807 méter Pályarajz Időjárás: Esős (a levegő: 18-19 fokos, az aszfalt: 22-23 fokos) Név Csapat Modell Idő Megjegyzés Kör 1. Lewis Hamilton GBR Mercedes W05 1ó51:43.021 44 2. Nico Rosberg GER Mercedes W05 + 9.180 44 3. Sebastian Vettel GER Red Bull-Renault RB10 + 29.122 44 4. Daniel Ricciardo AUS Red Bull-Renault RB10 + 38.818 44 5. Jenson Button GBR McLaren-Mercedes MP4-29 + 1:07.550 44 6. Valtteri Bottas FIN Williams-Mercedes FW36 + 1:53.773 44 7. Felipe Massa BRA Williams-Mercedes FW36 + 1:55.126 44 8. Nico Hülkenberg GER Force India-Mercedes VJM07 + 1:55.948 44 9. Jean-Eric Vergne FRA Toro Rosso-Renault STR9 + 2:07.638 44 10. Sergio Pérez MEX Force India-Mercedes VJM07 + 1 kör 43 11. Danyiil Kvjat RUS Toro Rosso-Renault STR9 + 1 kör 43 12. Kimi Räikkönen FIN Ferrari F14T + 1 kör 43 13. Esteban Gutiérrez MEX Sauber-Ferrari C33 + 1 kör 43 14. Kevin Magnussen DEN McLaren-Mercedes MP4-29 + 1 kör 43 15. Romain Grosjean FRA Lotus-Renault E22 + 1 kör 43 16. Pastor Maldonado VEN Lotus-Renault E22 + 1 kör 43 17. Marcus Ericsson SWE Caterham-Renault CT04 + 1 kör 43 18. Max Chilton GBR Marussia-Ferrari MR03 + 1 kör 43 19. Kamui Kobajasi JAP Caterham-Renault CT04 + 1 kör 43 20. Jules Bianchi FRA Marussia-Ferrari MR03 + 3 kör kicsúszás 41 21. Adrian Sutil GER Sauber-Ferrari C33 + 3 kör kicsúszás 41 22. Fernando Alonso SPA Ferrari F14T + 42 kör műszaki 2 Leggyorsabb kör: M. Schumacher (Ferrari), 2006. 1:28.954 Hamilton nyert, Bianchi megsérült a Japán Nagydíjon