A SIGGRAPH idén Los Angelesben került megrendezésre, és hozott pár olyan bemutatót, melyek láttán elégedetten csettintettünk. Mint minden évben, a SIGGRAPH most is előremutató ötleteket és technikai megoldásokat vonultatott fel. A 16500 résztvevő a számítógépes grafika számos területén tartott előadásokat, bemutatókat és technológiai prezentációkat. Érdekességképpen megmutatunk párat az általunk legjobbnak ítélt techdemók közül, melyek megoldásai egyszer talán a játékokban is feltűnnek majd. A technológiai részletekbe nagyon nem mennénk bele, mert egyrészt holnap este is itt ülnénk, másrészt nagyjából elmagyarázzák őket a videókban, harmadrészt pedig egy kép többet mond ezer szónál – hát még egy pár perces videó. A belcímekben leegyszerűsítve nevezzük meg a techonlógiákat, mert az egyes esetekben bizony elég nyakatekert megfogalmazásokat magyarra fordítani nem lehetetlen ugyan, de fölöslegesnek találtuk. Nedves homok Te is úgy érzed, hogy a nedves homok szimulációjának kihagyása súlyos baklövés a fejlesztők részéről? Nos, mi is. De igazság szerint a fizikai modellek komplex számítások elvégzésével próbálják a lehető legjobban leutánozni a valóságot, szóval nem gondolnánk, hogy egyhamar szembejönne, sokkal inkább mérnöki területen látjuk használhatóságát. Dinamikus növényzet A növényzet szimulációja bizony még ma is gyerekcipőben jár, egyszerű anyaghasználat és fizikai modellek segítségével operál. És bár elsőre talán fel sem tűnik, de bőven van még hova fejlődni a hihetőség terén, ahogy azt az alábbi videó is megmutatja. Rugalmas szövet A különféle ruhák, szövetek, rugalmas és kötött anyagok mind-mind másként viselkednek erőbehatásra vagy tekerésre és hajlításra. Egy elképesztően realisztikus techdemó megmutatja a lehetőségek szinte végtelen sorát. Bizony, a homok itt is előkerül. ClothCap A Motion Capture technológia talán ismerős lehet, most itt a következő fokozat, mellyel már a ruhák mozgását is könnyedén át lehet vinni virtuális környezetbe. Ha ez önmagában nem lenne elég, akkor az ily módon leképzett modell dinamikusan változtatható. Fizika alapú arcmodellezés Az arcanimációk és modellek már ma is megdöbbentő eredményeket tudnak felmutatni, de a következő lépcsőfok éppen ezek “fizikásítása” lehet. Ha belegondoltok, arcunk sem egyenletesen egyforma “műanyagból” épül fel – a különböző rétegek elkülönítésével pedig lehetőségek egész tárháza tárul fel. Let's block ads! (Why?) Forrás...