A közlekedés leginkább környezetszennyező formája a repülés. Egy liter üzemanyag a légi forgalomban háromszor akkora üvegházhatást vált ki, mintha a felszínen égetnék el. A légitársaságok egyre nagyobb nyomás alatt állnak: nő a kereslet a szolgáltatásuk iránt, ugyanakkor csökkenteniük kell a károsanyag-kibocsátást. Az utóbbi években indultak már olyan próbajáratok, amelyek kerozin, valamint használt sütőolajból, repcéből, sárgarepcéből, abesszin mustárból és állati zsiradékokból készült bioüzemanyag keverékével tették meg az utat. A Boeing most azon dolgozik, hogy fatörmelék, fűrészpor, faforgács legyen az alapja a repülőgépek fenntartható bioüzemanyagának. A projektben a British Columbia egyetem(UBC), a holland bioüzemanyag-forgalmazó SkyNRG, valamint az Air Canada, a WestJet és a Bombardier vesz részt. Ha a kísérletek sikerrel járnak, néhány év múlva már nem kerozinnal, hanem új, környezetbarát üzemanyaggal repülhetnek az utasszállítógépek. Képünk illusztráció Forrás: Flickr/BriYYZ „A bioüzemanyag fontos szerepet játszhat a repülőgépek károsanyag-kibocsátásának csökkentésében” – nyilatkozta Julie Felgar, a Boeing környezetvédelmi stratégiájáért felelős ügyvezető igazgatója. A projektet a kanadai bioökonómiai konferencián jelentették be Vancouverben. A helyszín nem véletlen, hiszen Kanadának hatalmas erdőterületei vannak, és már hosszú évek óta kísérletezik fahulladék alapú energiaforrások előállításával. http://www.origo.hu/utazas/hirek/20151203-a-boeing-uj-fejlesztese-a-faforgacs-alapu-biouzemanyag.html