Új böngészőfül nyitásakor jelennének meg a szponzorált cikkek. Az elmúlt években a Mozilla többször is jelentős felháborodást váltott ki az ötlettel, hogy valahogy meg kellene próbálni monetizálni a Firefoxot. Nem kapzsiságból van folyamatosan napirenden a kérdés: a Mozilla Alapítvány és a leánycégeinek fenntartása óriási összegbe kerül, és abszolút nem egészséges, hogy ez a pénz szinte kizárólag a Firefox alapértelmezett keresőmotoros szerződésein keresztül folyik be. Forrás: Paul Clarke / Flickr Persze kellemetlen helyzetben van a Mozilla, hiszen olyan módon kellene megoldania a reklámok böngészőbe való beillesztését, hogy azok abszolút ne legyenek zavaróak, és tiszteletben tartsák a felhasználók magánszféráját. Az elmúlt években több szisztémát is teszteltek a fejlesztők, azonban ilyen vagy olyan okból, de semelyik sem vált be. Csak annyit sikerült biztosra eldönteniük az illetékeseknek, hogy az új böngészőfül nyitásakor megjelenő oldal a legjobb hely a reklámok megjelenítésére. A szervezet most bejelentette a legújabb variációt a hirdetések témájára: a böngészőbe már 2015 óta beépített Pocket kiterjesztésen keresztül ajánlana szponzorált cikkeket, méghozzá személyre szabottan. Aki nem szeretné látni az ajánlott cikkeket, az kikapcsolhatná a megjelenítésüket a böngészőlap oldalsó beállítómenüjében. A megoldás érdekessége, hogy a könyvjelzőzésre kitalált Pocket webszolgáltatást még tavaly megvásárolta a Mozilla, így az ajánlott cikkek személyre szabásához szükséges információk házon belül maradnának. A szponzorált cikkek funkció már tesztelés alatt áll a Firefox bétájában, ám egyelőre csak egyesült államokbeli felhasználók kisebb táboránál élesítette a Mozilla. A Mozilla Firefox az ORIGO Szoftverbázisról is letölthető. TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide! Let's block ads! (Why?) Forrás...