Gazdaság Hölgyekre optimalizált rágcsálnivalókat jelentettek be

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2018. február 06..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    Rágcsálnivalóinak speciálisan nőknek szánt változatával rukkol elő a Doritos, a Pepsi érdekeltségébe tartozó népszerű tortillák gyártója. Kérdés persze, hogyan alakítják ki a marketingkampányt ott, ahol a törvények tiltják a reklámok tartalmának nemi megkülönböztetésre helyezését. A Doritosnál ugyanis azt is elárulták, mi a titok a rágcsálnivaló-iparba berobbanó bejelentés mögött – számol be arról az Independent.


    A nők legszívesebben a nyilvános helyeken is úgy fogyasztanák a chipseket és a tortillákat, mint a férfiak, de általában nem merik – ez az egyik tanulsága annak a piackutatásnak, melyet a Doritos kapcsán rendelt meg a márkát birtokló Pepsi. Ez önmagában csak féleredmény lenne, ha nem sikerült volna megtalálni, mi ennek az oka. De úgy tűnik, ez sem titok többé, a cégnél pedig elképesztő innovációban látják a megoldást.

    [​IMG]
    Hölgyeknek szánt rágcsálnivalót jelentett be a DoritosForrás: Wikimedia Commons
    Hangos és még az ujjakat is összekeni


    A piackutatás eredményét és legfontosabb tanulságát összegezve, a nők elsősorban azért nem eszik úgy, vagy egyáltalán sehogy, nyilvános helyeken a chipset, mert az túl nagy zajjal jár.

    A megállapítást széles körű felmérés előzte meg.

    Ennek során kiderült: alapvető metodológiai különbség van a rágcsálnivalók fogyasztása esetében a férfiak és a nők eljárásai között. A nők ugyanis nem hajlandók lemondani a kicsi falatok jelentette ízélményről sem, de annak jobb eléréséhez, a tortilla vagy a chips darabkákat apróbb darabokra kell roppantaniuk, és azokat tovább rágniuk.

    Ez azonban olyan zajjal jár, amelyet legtöbbjük kellemetlennek talál, és gyakran ezért nem is fogyasztanak ropogtatnivalókat nyilvános helyen.

    S ha még ez nem lenne elég, a chips harapás közben törik, az apróbb darabok összeszedése – a zacskó aljából a morzsalék felszínre hozatalával együtt – és elfogyasztása pedig elkerülhetetlenné teszi, hogy az ujjak hegye nyállal kenődjön össze. Ezt a nők szintén kényelmetlennek találják. De a legfontosabb oka a chipstől való nyilvános tartózkodásnak mégis csak az, hogy hangos.

    [​IMG]
    Másképp fogyasztják a férfiak és másképp a nők (illusztráció)Forrás: 123rf

    A kutatás eredménye azonnali cselekvésre ösztönözte a vállalatot. A mostani bejelentés szerint, új megoldású csomagolással, kisebb – a nők szájüregének méretéhez igazított – darabokkal töltött zacskók megjelenése várható. Ám ha ez nem lenne elég, a Doritos részéről azt ígérik, ezek – pontosabban elfogyasztásuk –

    halkabbak lesznek, mint a mostani,

    unisex, de könnyen lehet, hogy valójában látens módon a férfiakra optimalizált változatok.

    A reklámozás még kérdéses


    Egyelőre azonban sem a Doritos, sem a Pepsi részéről nem közöltek információt arra vonatkozóan, mikortól és hol lehet majd kapni a nőbarát rágcsálnivalókat.

    [​IMG]
    Kérdéses lesz a termékek reklámozásaForrás: Getty Images for MTV/MTV1415/Alberto Rodriguez

    A helyzetet további bonyolíthatja, hogy egyes, a női egyenjogúság kérdésével foglalkozó szervezetek kritikával éltek a chipsügyi bejelentés kapcsán. Ezek között elhangzott az is, ami szerint a gyártónak ez az ötlete az idejétmúlt nemi sztereotípiák fenntartásához járul hozzá, amivel a vállalat fontos fogyasztói csoportot veszíthet el, nevezetesen épp a nőkét.

    Emellett voltak olyan hölgyek, akik az online közösségi felületeken adtak hangot észrevételüknek, miszerint a piackutatás eredményei rájuk egyszerűen nem érvényesek, és igenis szeretik hangosan ropogtatva és ujjukat nyalogatva elfogyasztani a rágcsálnivalót, ahogy a férfiak. Van, aki hozzáteszi: ez egyszerűen az etikett, és nem társadalmi nemek kérdése, és a Doritosnál sem kellene abból genderkérdést csinálni.

    [​IMG]
    Még kérdéses, mikor kerülhet a polcokraForrás: giphy.com

    Az Egyesült Királyság piaca ezen felül is kemény diónak nézhet ki a Doritos és a Pepsi számára. Az országban ugyanis épp a közelmúltban fogadták el az új reklámtörvényt, amely alapján

    a reklámok koncepciói nem épülhetnek nemi sztereotípiákra vagy nemi megkülönböztetésre.

    Egyelőre nem tudni, a Doritosnál hogyan veszik majd ezt az akadályt, a kifejezetten nőknek kifejlesztett és nekik ajánlott rágcsálnivalóikkal.

    A Super Bowl-on vetített reklám alább tekinthető meg:

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...