Hmm ez Érdekes Hol Válnak Fizetőssé Az Autópályák? Íme A Részletes Térképek.

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' nonoka hozta létre. Ekkor: 2015. január 01..

  1. nonoka /

    Csatlakozott:
    2011. január 02.
    Hozzászólások:
    27,115
    Kapott lájkok:
    2,448
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Közzétette a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) azokat a részletes térképeket, amelyek a január 1-jétől fizetőssé váló útszakaszokat, illetve a megyei matricával is használható szakaszokat mutatják be. A társaság a megyékről külön térképeket készített. Az M1-es, M3-as, M7-es kivezető szakaszain tájékoztató táblákat is kihelyeznek a változásokról.


    Fizetni kell a reptérre való kijutáshoz is
    Valószínűleg fizetőssé válik januártól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es termináljához vezető útszakasz is - bogarászta ki a frissen megjelent matrica-térképekből a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE). Megkérdeztük a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ügyfélszolgálatát is, ahol a kérdéssel kapcsolatban elsőre kissé bizonytalan munkatárs azt közölte, hogy ha ezt a szakaszt is pirossal jelölték a részletes térképeken, akkor az is fizetős lesz, majd később hozzátette, valóban szükség lesz megyei matricára (vagy a régi, ismert matricára) ezen a szakaszon is. A repülőtér ügyfélszolgálatán azt közölték, semmilyen hivatalos tájékoztatást nem kaptak arról, hogy fizetős lenne ez a szakasz.
    Megjelentek a részletes térképek azokról az útszakaszokról, amelyek január 1-jétől fizetőssé válnak, illetve ahol megyei matricát is lehet majd használni.

    Az M0-st, illetve az M7-es és M1-es bevezető szakaszát is bemutató Pest megyei térképet ide kattintva lehet megnézni.

    Az M1-es és M7-es további szakaszairól és a többi megyéről szóló térképek pedig itt érhetők el.

    Nógrád, Jász-Nagykun-Szolnok és Békés megye azért hiányzik a térképek közül, mert ezekben a megyékben nincs díjköteles gyorsforgalmi hálózat.

    A megyei térképek a megye közigazgatási határán belül húzódó gyorsforgalmi úthálózatot ábrázolják, a díjköteles gyorsforgalmi úthálózatot minden esetben piros vonal jelzi, a díjfizetés nélkül használhatót pedig zöld – írta ismertetőjében a NÚSZ.

    A térképek feltüntetik a megye közigazgatási határán belül található összes gyorsforgalmi úti csomópontot is, külön jelölve a megye közigazgatási határához legközelebb eső csomópont.

    Az adott megye gyorsforgalmi úthálózatát az ennek használatára jogosító matricával az utolsó, kiemelten jelölt csomópontig lehet jogszerűen használni, ezt követően a gyorsforgalmi úthálózat igénybe vétele kizárólag a szomszédos megyére érvényes matricával, vagy a teljes úthálózatra (például 10 napos jogosultság) jogosító termék birtokában lehetséges.

    A díjrendelet-módosítás fontos változásairól, illetve a megyei matricákról a társaság tájékoztató anyagot is készített, ezt itt lehet elolvasni.

    [​IMG]
    Fotó: nemzetiutdij.hu

    A kiadványban tisztázzák például azt is, hogy az autósok hogyan és meddig kapnak haladékot az újonnan fizetőssé váló szakaszokon. Azokra, akik a díjköteles szakaszokat januárban matrica nélkül használják, nem szabják ki a 14 875 forintos pótdíjat, ha legkésőbb február végéig a NÚSZ ügyfélszolgálati irodájában az adott szakaszra érvényes megyei vagy országos éves matricát váltanak. Ezért viszont 1470 forintos szolgáltatási díjat kell fizetni.

    A 2014. december 31-e előtt vásárolt heti (10 napos) és havi matricák a lejárat időpontjáig, a 2014-es éves matricák pedig 2015. január 31-ig érvényesek – közölte az útdíjfizetési társaság.

    [​IMG]
    Fotó: nemzetiutdij.hu

    A NÚSZ azt is felidézte, hogy január 1-től mindössze az M31-es autópálya teljes szakaszát és és M0 autóút következő szakaszait lehet díjmentesen használni: 1. sz. főút és az M5 autópálya közötti szakasz, M4 autóút (4. sz. főút) és M3 közötti szakasz és a Megyeri híd (11. sz. főút és a 2. sz. főút közötti szakasz).

    Az M0 további részei valamint a körgyűrűn belül a gyorsforgalmi utak ki és bevezető szakaszai mellett az eddig díjmentesen használható városi elkerülők és autóutak is elvesztik díjmentességüket és az új szabályozás hatálybalépésével kizárólag matrica használat mellett van mód jogszerűen igénybe venni - tették hozzá.

    Azt is megismételték, hogy a használati díjas, matricás rendszerbe tartoznak a motorkerékpárok, személygépkocsik és annak pótkocsija, továbbá a legfeljebb 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű tehergépjárművek, lakóautók és autóbuszok, valamint ezek vontatmányai.

    A Magyar Közút Nonprofit Zrt. táblákkal segíti majd az autósokat, ezeknek a kihelyezése már folyamatosan zajlik - közölte még a NÚSZ.

    A tájékoztató táblák az M1, M3, M7 Budapestről kivezető szakaszain az utolsó díjmentesen használható csomópont előtt figyelmeztetnek majd arra, hogy mekkora távolságot követően következik a fizetős autópálya szakasz.

    Az M0-s autóúton az irányjelző táblák informálnak a díjköteles útvonal kezdetéről az arra való ráhajtás előtt, így az autósok a díjköteles szakasz előtti utolsó csomóponton keresztül elhagyhatják az autóutat - tették hozzá.
    Autó: Hol válnak fizetőssé az autópályák? Íme a részletes térképek - HVG.hu