„A tükör összeroppan, így még homályosabban lát, ki látni vél” – énekli a végítéletről és az új teremtésről Ákos. A hit hallásból van – az olvasat viszont személyes. A dalt és az Írást kapcsolatba hozza: Kókai Nagy Viktor teológus, egyetemi oktató. 1Kir 3,9-12; 1Kor 13,12 – Ákos: Igazán Igazából senkit nem lephet meg, ha Ákos egyik szövegében fedezzük fel a Biblia szavait. Már ebben a sorozatban is elemeztük a Kezdet előtt című számát, de nem csupán ez, hanem sok más dala is számos utalást tartalmaz a Bibliára. Mindazonáltal ennyire direkt megjelenését a Szentírás szövegének eleddig nem fedezhettük fel zenéjében. Ezt a dalt tehát nyugodt szívvel sorolhatjuk a keresztyén rock kategóriájába. Rögvest a szám auftaktja Pál korinthusiakhoz írt levelét idézheti az emlékezetünkbe: „Mert most tükör által homályosan látunk, akkor pedig színről színre; most töredékes az ismeretem, akkor pedig úgy fogok ismerni, ahogyan engem is megismert Isten.” (1Kor 13,12). Egyértelművé téve, most még rosszabb a helyzet, mint az apostol idejében, hiszen még ez a tükör is összeroppan és a kép még homályosabbá válik, sőt, nem is igazi látásról énekel a dalnok, hanem csak a látás vélelméről. A megkezdett gondolatot folytatja a következő versszak, utalva valakire, aki a szemnek láthatatlan, de mégis érzékelhető. És itt egyértelműen Istenre kell gondolnunk és nem a Róka és a kis herceg párbeszédére. A következő kép a végítéleté. Ákos a tiszta hajnalról énekel, amikor Isten kinek-kinek megadja, amit ítélete szerint érdemel: borzalmat, vagy irgalmat. Végül a teremtés és a megváltás karol egymásba az utolsó versszakban, ami teológiailag is helyénvaló, hiszen a végítélet és az új teremtés gondolata ugyancsak előjön Pál apostol két Korinthusi levelében (5,17). Meg merem kockáztatni, hogy Ákos a fentebb említett két levél hatására írta ezt a dalt és a mű kiválóan sikerült. Úgy zeneileg, mint teológiailag jól szabott alkotás. Jó hallgatni és tanulni belőle, általa Isten igéjéről. Csupán egyetlen gondolat villan még fel bennem. Ákos nem kér mást, csak elég időt a refrénben. Salamon egészen hasonlóan fogalmazta meg a kérését, csak a kérés tárgya volt teljesen más, ő engedelmes szívet kért Istentől. Nagyon tanulságos Isten erre adott válasza, nekem is, nektek is és Ákosnak is – és annyira jó lenne, ha a politikusainknak is az lenne. Salamon így szólt: „Adj azért a te szolgádnak engedelmes szívet, hogy tudja kormányozni népedet, különbséget téve a jó és a rossz között. Ki tudná különben kormányozni a te nagy népedet?! Tetszett az Úrnak, hogy ezt kérte Salamon. Azért ezt mondta neki Isten: Mivel ezt kérted, és nem kértél magadnak hosszú életet, nem kértél gazdagságot, és nem kérted ellenségeid életét, hanem értelmet kértél, hogy törvényemnek engedelmeskedve tudj kormányozni, ezért teljesítem kérésedet: olyan bölcs és értelmes szívet adok neked, hogy hozzád fogható nem volt előtted, és nem támad utánad sem” (1Kir 3,9-12) Az elhangzott idézetek a Magyar Bibliatársulat által kiadott revideált, új fordítású Bibliából származnak, az abibliamindenkie.hu oldalról. Igazán – mi köze a Szentíráshoz? | Kultúrfitnesz