A Resident Evil fejlesztői hosszasan beszélnek a játékot meghatározó dizájnelemek mögött álló döntések indokairól és okairól. A rajongók nyomására váltottak a Resident Evil 4 óta a szériát jellemző akcióról vissza a túlélő horror elemekre, az élményt pesig a belső nézet alkalmazásával akarták közelebb hozni a játékoshoz, ami valljuk be, remekül sikerült. A helyszín választása sem véletlen, inspirációként az Evil Dead (Gonosz Halott) szolgált, ami szintén egyetlen helyszínen játszódik, mégis elég mélységgel rendelkezik ahhoz, hogy megteremtse azt a hangulatot, amit a játék készítői is el akartak érni. A szűkebb, kompaktabb helyszín a bezártság érzését kelti, amit a már említett belső nézet csak tovább fokoz. A reménytelenség érzésében még inkább közre játszik, hogy bár csak egy karnyújtásnyira vagyunk a szabadságtól, mégsem érhetjük el azt, és a kis helyen a szinte megállíthatatlan ellenségek is bármikor a nyakunkba ugorhatnak. Persze eleinte semmi sem volt kőbe vésett, számos prototípuson esett át a játék, szóba kerültek a klasszikus zombik is, végül azonban elvetették az ötletet és a koncepciót bemutató videójukra adott reakció alapján döntöttek úgy, hogy elérték azt amit akartak. A játék rajongóinak kötelező a következő videó, bár az angoltudás elengedhetetlen a megértéséhez, a készítők anyanyelvülön szólalnak meg, úgyhogy olvasni is muszáj lesz. De higgyétek el, megéri! Let's block ads! (Why?) Forrás...