Mióta van PC-s és konzolos játékos-közösség, azóta dúl a cicaharc közöttük. A konzolosok azzal támadják a PC-seket, hogy míg nekik elég egyszer beruházni egy 150 ezres játékgépbe, a PC-sek egyre csak cserélgethetik a méregdrága vasakat a gépeikben. A visszavágó szöveg viszont pont arra épít, hogy aki megvesz egy konzolt, az bizony a következő generáció érkezéséig leragad egy adott konfigurációnál, és akár öt évig is szenvedhet ugyanakkora teljesítményű processzorral, vagy limitált képességű grafikus vezérlővel. Tény, hogy míg egy PlayStation vagy egy Xbox szép csendben elöregszik, a PC-s játékos akár évente olyan újításokat eszközölhet a gépén, amitől a játékok szárnyra kapnak olyan szinten, hogy a “konzolokon ragadt” társaik csak vágyakozhatnak akkora felbontásra vagy sebességre. Most azonban úgy tűnik, a PC-sek legnagyobb érve tűnőben van, a Microsoft ugyanis érdekes koncepciót vázolt fel jelenlegi játékgépe, az Xbox One kapcsán. A konzolért felelős részleg vezetője, Phil Spencer egy eseményen úgy nyilatkozott, hogy az Xbox One-t egyre inkább úgy képzeli el, mint egy PC-t. Ez egyrészt azt jelenti, hogy sokat reszelnének a kompatibilitás kérdésén (Xbox One-on például még mindig viszonylag kevés Xbox 360-ra írt játék futtatható, míg PC-n szinte minden régi játékot el lehet indítani, legfeljebb valamilyen segédprogram, vagy emulátor kell hozzá). Spencer másik bejelentése talán még érdekesebb, és ez az, ami igazán közelítheti a Microsoft konzolját a PC-khez. A vezető ugyanis arról beszélt, hogy a jövőben hardveres upgrade-ek érkezhetnek az Xbox One-hoz, amellyel a játékosok képesek lehetnek a jövőben megjelenő, nagyobb hardveréhségű címeket is futtatni, de közben nem veszne el a kompatibilitás a régebbi játékokkal. A bejelentés persze elindított egy csomó furcsa híresztelést: egyesek szerint a Microsoft szép lassan kiszáll a játékkonzol-bizniszből, nem tervez új játékgépet kiadni, csak még egy ideig a frissítésekkel akarja életben tartani a meglévő generációt. Mások viszont sokkal optimistábbak: szerintük a platform megmarad, csak valóban modulárissá válik, így lehetőség lesz erősebb alkatrészeket beépíteni, de attól még a játékokat futtató rendszer, és ezáltal a kompatibilitás megmarad. Meglátjuk.