Az amerikai Fast Company üzleti magazin az egyik olyan sajtótermék, amire a vállalatok kifejezetten igyekeznek odafigyelni, ugyanis minden évben olyan listákat állít össze, amelyekben a cégeket kreativitásuk, innovatív működésük alapján rangsorolja. Most itt az idei ötvenes lista érdekes és várható helyezésekkel egyaránt. Az első helyre a Buzzfeed futott be. Az online magazin nálunk talán kevéssé lehet ismert, de abban a tekintetben tényleg úttörőnek számít, hogy a híreket és még a hirdetéseket is igyekszik közösségi szempontból kezelni. A megjelenített tartalmakat nem csak újságírók készítik, hanem beemelik a közösségi oldalak véleményvezéreinek írásait, virális kommenteket, amatőr videókat, ezzel a magazin szó jelentése felől inkább a közösségi hírforrás irányába mozdultak, a jelek szerint jól. A második helyen a Facebook található, a döntnökök szerint azért, mert megavállalatként is úgy viselkedik, mint egy kísérletező kedvű, nyitott startup. A CVS Health harmadik helyét a működési területtől tízezer kilométerre nem tudjuk megítélni, de az Uber negyedik helye mindenképp jelzés-értékű, az üzleti magazin szerint tehát az alternatív személyszállító szolgáltatás nem az ördögtől való, sőt: igenis megreformált valamit, amire már jó ideje ráfért a dolog. A Netflix ötödik helye szintén megérdemelt, elvégre egy több évtizedes, begyöpösödött szokást sikerült megváltoztatni a tévéről streamingre tereléssel. A hatodikként érkező Amazon azért kapta a helyezést, mert egy hagyományos e-kereskedelmi cégből üzleti felhőszolgáltatóvá tudott válni. Az Apple hetedik helyét a lap azzal indokolja, hogy annak ellenére megmaradt minőséginek, hogy termékeik javát Kínában gyártatja. A Google-ből saját maga ernyővállalatává lett Alphabet a nyolcadik pozícióban azért kapott elismerést, mert alternatív módot talált arra, hogyan növekedjen önmagánál is nagyobbra. A 9. helyen a számunkra viszonylag keveset mondó Black Lives Matter áll, amely a faju megkülönböztetés ellen harcol, és az aktivisták modern eszközökkel történő összehangolásáért járt neki a hely. A Taco Bell tizedik helye szintén furcsa, a nálunk ismeretlen gyorsétteremlánc as nemzetközi terjeszkedéséért került fel a listára. Az első ötvenben találunk még jó néhány tech-vállalatot: ott van például a kínai Huawei a 13. helyen, ami nagy dolog, főleg, hogy nemrég még Amerika első számú közellenségei voltak az állítólagos kémszoftverek miatt, most pedig a Google-nak is gyártanak telefont. Rögtön utána jön a Cyanogen, amely alternatív Android verziókat készít, és régebben a Google üldözte őket tűzzel-vassal, mostanra viszont elismert alternatívái lettek a gyári rendszernek. A 22. helyen az a Riot Games áll, amely nem évtizedes múltra visszatekintő játékkiadó, mégis nagyot villantott a League of Legends-szel, megreformálva az e-sport világát. Az Airbnb a 31. helyre került a szállás-kiadás valóban újszerű módjáért, 37. a viselhető kütyük terrén robbantó Fitbit, 38. pedig a Snapchat, amely videós funkcióival már a tévézéstől kezdi elvonni a közönséget. A teljes lista a Fast Company oldalán tekinthető meg.