Zenét írni egy dolog, azt élőben adni egy másik, a felvételt úgy kikeverni, hogy mindenhol jól szólaljon, nos, az pedig egy harmadik és sokak szerint külön mesterség. A zenészek minden vitán és önképzési kísérleten felül arra mindenképpen rábólintanak, hogy jó megszólaláshoz jó hangmérnök kell. Ilyet keresni időbe kerül, a jó szakember emellett nyilvánvalóan megkéri a maga árát, kezdő zenészek pedig nyilván nem tudják azt, hogy az általuk fizetett ár megfelelő-e, illetve kezdőként egyáltalán megéri-e pénzt fektetni ebbe a gyártási fázisba. Ebben segítenek azok a mastering szolgáltatások, amelyeknek csak feltöltjük egy számunkat (lehetőleg WAV formátumban), a rendszer pedig eldönti, hogy mennyire kell normalizálni, kompresszálni meg EQ-zni a számunkat, hogy ne úgy szóljon, mint amikor a folyosó végéről hallgatjuk a házibulizó szomszéd egyébként is széttorzított zenéjét. Ilyenből nem is kevés van jelenleg a piacon: a legelterjedtebb LANDR mellett olyan nevek is megpróbálnak nagyobb elterjedtséget szerezni maguknak, mint a Masterlizer, a MasteringBOX vagy a WaveMod. A tavaly debütáló LANDR most pont az egyik legnagyobb zenei streaming-oldal, a Soundcloud felé nyitott: aki onnan hallgat zenét, az a LANDR-rel optimalizált hangzást kapja meg. A LANDR szolgáltatását amúgy nem kapjuk meg ingyenesen: ha MP3 vagy WAV fileokat is akarunk a módosított hangzásból, azért fizetnünk kell a LANDR-nek, mintha csak az ő felhőjükbe töltöttük volna fel anyagainkat. A rendszerhez onnantól kezdve férünk hozzá, hogy regisztráltunk a LANDR-re (ez természetesen ingyenes), mindehhez pedig az a mézesmadzag is járul, hogy az alapvető SoundCloud-regisztrációval bíró felhasználók (azaz az átlagfelhasználók) letölthetnek egy masterelt WAV filet zenéik közül, a SoundCloud Pro és Pro Unlimited felhasználók pedig kettő, illetve négy ingyenes WAV mastert kapnak.