Irigyek vagyunk online barátainkra, és ezért szomorúak is

A témát ebben részben 'Hírek!' CF dealer hozta létre. Ekkor: 2017. január 07..

  1. CF dealer / Tulajdonos Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2011. június 15.
    Hozzászólások:
    24,506
    Kapott lájkok:
    2,269
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Lakhely :
    deutschland
    Hangjelzés a Chaten:
    nem
    A közösségi média alapvetően azért jött létre, hogy könnyen tudjuk tartani a kapcsolatot a barátainkkal és meg tudjuk osztani a boldog emlékeinket. Sokakban ez még is negatív érzéseket kelt. A lájkok utáni vadászat központi szerepet játszik ebben: az emberek többsége rosszkedvű vagy ideges lesz, ha nem annyi lájkot kap egy bejegyzésére, mint amennyit remélt, és majdnem felük féltékeny, ha a barátaik népszerűbbek náluk.


    Világszerte 16750 ember közreműködésével készítették el felmérésüket a Kaspersky Lab elemzői, akik fényt derítettek az emberek frusztrációira a közösségi médiával kapcsolatban. Eszerint a felhasználók gyakran tapasztalnak magukon negatív érzelmeket, miután eltöltenek egy kis időt a különböző közösségi média felületeken, és ezek a rossz érzések felülírják a pozitívakat.

    A felhasználók lényegében mégis azért látogatják ezeket a felületeket, hogy jól érezzék magukat. Az emberek többsége (65%) azért használja a közösségi hálózatokat, hogy tartsa a kapcsolatot a barátaival és kollégáival, valamint szórakoztató és vicces bejegyzéseket nézzen (60%).

    Egy átlagos felhasználó jelentős mennyiségű időt szán arra is, hogy létrehozza a digitális profilját és feltöltse azt pozitív pillanatokkal, illetve vidám bejegyzéseket tesz közzé (61%), és értesíti a közösséget a szabadság, vagy vakáció során eltöltött remek időről (43%).

    [​IMG]

    A lájk jutalom, ha nem kapunk, büntetés

    Forrás: AFP/Loic Venance

    Aligha meglepő, hogy az emberek 72%-a szerint rendkívül bosszantóak a tolakodó reklámok és nemcsak zavarják az online kommunikációt, de tovább is mélyítik a frusztráció érzését.

    Keserűséget érzünk a barátaink iránt


    Annak ellenére, hogy a számos online interakció jó érzéssel tölti el az embereket, mégis gyakran keserű érzéssel figyelik barátaik boldog bejegyzéseit a szabadságról, egy hobbiról vagy szórakozásokról, mivel úgy érzik,

    hogy mások jobban élvezik az életet, mint ők.

    A megkérdezettek 59%-a boldogtalannak érezte magát, ha olyan buliról láttak képeket, amelyre őt nem hívták meg, és 45%-ára negatív hatással voltak a barátok boldog ünnepi képei. További 37% azt is elismerte, hogy visszanézi régi, boldog bejegyzéseit, de ez csak tovább erősíti azt az érzést, hogy múltbeli élete jobb volt, mint a jelenlegi.

    A lájk jutalom, ha nincs, az büntetés


    A modern pszichológiában külön szakirodalom van már az online jelenlétből adódó problémákra, hiszen új többlettartalom jelent meg a lájk gombokkal: jutalmazássá, elmaradása esetén büntetéssé válhat.

    [​IMG]

    Sokan túl nagy jelentőséget tulajdonítanak egy lájknak

    Forrás: AFP

    Modern és komplex kapcsolatrendszerünkben egy lájk elmaradása másodlagos üzenetet hordoz magában a kapcsolatok rovására, mivel túl nagy jelentőséget tulajdonítunk azoknak.

    Egy korábbi kutatás azt is kimutatta, hogy az emberek 78%-ának olyan mértékű frusztrációt okoz a közösségi média, hogy véglegesen szakítani akar(t) online jelenlétével. Az egyetlen visszatartó erő, hogy tartanak a digitális emlékeik elvesztésétől, mint például a képeik és a kapcsolataik eltűnése.

    Alkalmazás segít elszakadni


    Miközben a kapcsolattartás nehezen megoldható a szociális platformok nélkül, a Kaspersky Lab dolgozik a megoldáson, hogy legalább a digitális emlékeket menteni lehessen. FFForget nevű alkalmazásul lehetővé teszi az embereknek, hogy

    másolatot készítsenek az összes online emlékükről és egy biztonságos, titkosított memória tárolóban raktározza.

    A FFForget nevű alkalmazás indulása 2017-ben várható. Bővebb információért a ffforget.kaspersky.com oldalon regisztrálhat, ahol friss információkat és korai hozzáférést kaphat.

    KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...