Jelölni kezdte az álhíreket a Facebook

A témát ebben részben 'Hírek!' CF dealer hozta létre. Ekkor: 2017. március 07..

  1. CF dealer / Tulajdonos Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2011. június 15.
    Hozzászólások:
    24,506
    Kapott lájkok:
    2,269
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Lakhely :
    deutschland
    Hangjelzés a Chaten:
    nem
    A Facebook elkezdte jelölni a kétes hitelességű tartalmakat, hamarosan a "Vitatott" felirat jelzi, ha álhírrel találkozott a felhasználó.


    A Facebook élesítette legújabb álhírgyomláló intézkedését az amerikai felhasználók körében. A közösségi oldalra megérkezett a kétes hitelességű hírekre figyelmeztető "vitatott" (disputed) címke.

    A felhasználók mostantól jelenthetik azokat a híreket, amelyek szerintük szándékosan hamisak, vagy félrevezetőek. A jelentett tartalmakat ezután egy külsős nonprofit hálózat, az újságíró csoportokból álló International Fact-Checking Network (IFCN) vizsgálja meg.

    Ha a vizsgálat során megtévesztőnek minősítik a jelentett posztot, az utána piros felkiáltójellel kiemelt „Disputed by 3rd Party Fact-Checkers" címkét kap, ez jelzi, hogy a tényszerűséget ellenőrző független bírák szerint is megkérdőjelezhető a hír igazságtartalma. A címke mellett az is megjelenik, hogy pontosan melyik szervezet döntött így.

    Ha egy felhasználó ilyen jelzésű hírt akar továbbosztani az oldalon, a rendszer üzenetben hívja fel rá a figyelmet, hogy álhírt oszthat tovább.

    Jelenteni is könnyebb


    Az ilyen tartalmak jelentése is egyszerűbbé vált, a felhasználó adott poszt jobb felső sarkából hívhatja elő a menüt, ahol a bejegyzés jelentése alatt külön opciót választhat a hamis hírekhez.

    [​IMG]

    Egyértelműen jelezheti a felhasználó, hogy szerinte álhírrel találkozott

    Forrás: Origo

    Korábban arról is beszélt a közösségi óriás, hogy a vitatott híreket hátrányban részesíti majd a hírfolyam algoritmusa, így kevesebb lesz az esélye annak, hogy azok felbukkannak más felhasználók folyamában. Ezzel terjedésük ugyan nem állítható meg, de jelentős mértékben lassíthatja.

    A Recode értesülései szerint viszont akár több napba is telhet, mire egy jelentett hír megkapja a címkét, addig pedig körbejár a tartalom. Ezen a problémán valószínűleg még dolgozni fog a Facebook csapata.

    KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...