Két nagy tajvani gyártóból így lehet egy igazán óriási. Sokan örülnének neki. Úgy tűnik, komolyan érdeklődik a HTC iránt az ASUS: a hírt a Reuters kérdésére erősítette meg a bevásárolni szándékozó tajvani gyártó pénzügyi vezetője, David Chang. Elmondása szerint belső kommunikációs csatornákon már folyamatosan beszélnek a lehetőségről, bár azt még pontosan nem árulta el, mikor terveznek gyakorlati szinten is lépni az ügyben. Mondjuk, hogy miért lenne jó nyélbe ütni ezt az üzletet. Adott egyrészt a HTC, amely a 2000-es évek okostelefonos bummjának egyik fontos játékosa volt. Az első Desire készülék és az abban az időben megjelentetett további HTC telefonok nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy az iPhone megjelenése után felfutó új üzletágban az Android igazán "beinduljon". Az Apple eszközeihez képest jóval olcsóbb, ám jó teljesítményű és igazán szerethető készülékekkel hamar a szakma kedvence lett a vállalat, ám néhány évvel később először lassú, majd egyre gyorsabb lejtmenetbe kezdtek. Persze egyáltalán nem azért, mert rossz telefonokat gyártottak volna, sőt. A Desire termékvonalat okosan a középkategóriába pozicionálták át, és csúcsközelben olyan prémium modelleket jelentettek meg, mint az idén a harmadik generációjába lépő One sorozat. A szakma imádta ezeket a készülékeket (na jó, a One első verzióinak furcsán okos-buta kamerája nem aratott osztatlan sikert, de minden más igen), viszont a marketing és a logisztika terén folyamatos bajok akadtak. Amikor az egyre erősebb versenytársak gyorsvonati sebességgel szórták ki új modelljeiket a bejelentés után, a HTC-re az utóbbi években az volt jellemző, hogy nagy csinnadrattával bejelentette az új csodákat... majd hónapokra eltűnt, mert szállítási gondokkal, előállítási csúszásokkal küszködött. Mire aztán az aktuális készülék piacra került, már mindenki bevásárolt az aktuális év Samsungjából, LG-jéből, és egyéb márkáiból. A bukdácsolás már csak azért is veszélyesnek bizonyult, mivel a versenytársak legtöbbje "sok lábon áll", így a Samsungnak, LG-nek és társaiknak nem okozott gondot brutális marketing-kampányokkal, felpörgetett gyártással letámadni a piacot. Az elmúlt években épp ezért veszteségessé is vált a HTC működése, és bár 2014 végére újra pluszba kecmeregtek, az idei One M9 üzleti szempontból ismét nem váltotta be a reményeket, így az idei eredményeket ismét mínuszra várják a szakértők. Közben viszont az ASUS egyre jobban beássa magát az androidos piacba. A tajvani vállalatnak ráadásul nagyon jól jönne még egy kis hátszél a mobilos területen, mivel sokan még mindig úgy gondolnak rájuk, mint PC-s komponensek gyártójára. Pedig a cég már a mobilos világban is nagy lépésekkel halad előre, egyrészt a kiválóan sikerült ZenFone családdal, másrészt olyan újító ötletekkel, mint a tablettel egybeépített Padfone hibridek, vagy a tabletes világot felforgató Transformer család. Ha a HTC szakmai háttere is az ASUS-t gazdagítaná, az erő és az ötletesség a HTC mobilos szakmai elismertségével izmosodhatna, és egyelőre álmodni sem mernénk olyan jó telefonokat, amik ebből a fúzióból születhetnének. Persze, mint írtuk, az ASUS egyelőre csak ötletel, a háttérben minden bizonnyal tapogatózó érdeklődések, valamint lázas számolgatás folyik, így még az is elképzelhető, hogy nem idén lesz nyélbe ütve az üzlet. Mindenesetre akár idén, akár jövőre valósulna meg az összeolvadás, a mobilos tábor biztosan nyer majd vele egy még erősebb, a sok lábon álló nagyokat is megszorongatni képes versenyzőt.