A Magyar Nemzeti Bank tovább akarja élénkíteni a bankok közti árversenyt, ezért minősíteni fogja a legjobb hiteleket. A jegybank szerint a lakáshitelezésben nem elég nagy az árverseny. Az MNB megalkotja a fogyasztóbarát lakáshitel minősítést. A minősítés bevezetésének több célja is van. A jegybank ettől a kamatfelárak csökkenését és a hiteltermékek jobb átláthatóságát reméli. A jelzőt csak azok a termékek nyerhetik el, amelyek minden feltételnek megfelelnek. A várakozások szerint ettől egységes feltételrendszerű, átlátható, összehasonlítható, kedvező árazású lakáshitelek terjedhetnek el a piacon – írja közleményében az MNB. Az MNB épülete. Fotó: Adrián Zoltán - Origo A lépésre azért volt szükség, mert a jegybank szerint nem elég erős a hazai bankok közötti árverseny a lakáshitelezésben. Ezt jól mutatja, hogy nemzetközi összevetésben magas a kamatfelárak szintje, ráadásul a hitelkiváltások száma is alacsony. A minősítés feltételei A fogyasztóbarát termékkel szemben kritérium, hogy a fogyasztók széles köre számára legyen elérhető, beleértve a Családok Otthonteremtési Kedvezményében (CSOK) részesülő hitelfelvevőket is. A minősítést csak könnyen érthető és összehasonlítható, egyszerű ügyintézés mellett felvehető, rejtett költségeket és árukapcsolásokat nem tartalmazó lakáshitel-termékek kaphatják meg. Eladó ingatlan a VI. kerületben. Forrás: MTI/Mohai Balázs A terméknek biztosítania kell, hogy a jövőbeli fizetési kötelezettség mértéke hosszabb távon is kiszámítható legyen. Fontos kritérium még a fogyasztó megváltozott körülményeihez való rugalmas alkalmazkodás és a fogyasztók hitelkiváltásokból eredő előnyök kihasználására való ösztönzése is. Mivel a termék új, ezért a következő két hónapban az MNB konzultál a piaci szereplőkkel és a fogyasztók képviselőivel is a részletek véglegesítése érdekében. Let's block ads! (Why?) Forrás...