Gazdaság Jövő tavasszal már akár egy szelfivel is fizethetünk

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2018. január 24..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    A Mastercard bejelentette, hogy 2019 áprilisától Magyarországon is elérhetővé teszi a vásárlók számára a biometrikus, így többek között az arcfelismeréssel vagy ujjlenyomattal történő hitelesítést.


    Okoseszközeinken – mint például a tablet vagy a mobiltelefon – a hagyományos funkciókon kívül egyre gyakrabban használjuk a biometrikus megoldásokat is.

    Az Európai Unió PSD2 irányelve és az úgynevezett erős ügyfél-hitelesítés pedig lehetővé teszi, hogy Mastercardos vásárlásainkat is biometrikus úton hitelesítsük.

    [​IMG]
    IllusztrációForrás: Apple

    Az Oxfordi Egyetem és a Mastercard közös kutatása rámutatott, hogy a vásárlók túlnyomó többsége (93 százaléka) részesíti előnyben a biometrikus fizetést a hagyományos, PIN-kódos megoldással szemben. E mellett a banki szakemberek is szívesen fogadnák el ezeket a megoldásokat, a megkérdezettek 92 százaléka volt nyitott az ilyen jellegű szolgáltatásra.

    Ráadásul a bankok szerint sokkal valószínűbb, hogy egy vásárló befejezi a vásárlást, amikor biometrikus hitelesítést használ. A hagyományos megoldásokkal szemben (SMS-ben küldött egyszeri jelszó) a biometrikus hitelesítés 70 százalékkal csökkenti annak valószínűségét, hogy a vásárló megszakítja a fizetési folyamatot.

    A biometrikus technológia tökéletesen alkalmazkodik a fogyasztók elvárásaihoz, akik az egyre inkább digitálissá váló életformájukhoz a jövő fizetési megoldásait keresik. Ez a kereskedők és a bankok javát is szolgálja, hiszen így egyre jobb és biztonságosabb vásárlási élményt tudnak nyújtani. Piacvezető szerepünk is jól bizonyítja, hogy képesek vagyunk folyamatosan megfelelni a fogyasztók változó elvárásainak – mondta Javier Perez, a Mastercard Europe elnöke.

    [​IMG]
    IllusztrációForrás: Origo

    A már meglévő online hitelesítési megoldások könnyen elriaszthatják a vásárlót, ha túl sok időt vesznek igénybe vagy túl bonyolultak. Az egyik megoldás erre a problémára, ha a fogyasztónak nem arra kell támaszkodnia, amit tud (jelszavakra, kódokra), hanem ami már eleve csak rá jellemző (biometrikus adatok, mint például az ujjlenyomat).

    A Mastercard Identity Check a világ 37 országában elérhető – például Ausztráliában, Belgiumban, Kanadában, Dániában és az Egyesült-Királyságban is – hitelesítési megoldás, ami lehetővé teszi, hogy a felhasználók biometrikus adataikat, például az ujjlenyomatukat, íriszüket, vagy arcukat használják az online vásárlás vagy banki ügyintézés hitelesítése során.

    KAPCSOLÓDÓ CIKK

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...