Gazdaság Jövőre Pest megyében újulhat meg a legtöbb közút

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2016. november 03..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    Idén 568 kilométernyi utat újított fel a Magyar Közút Zrt az országban 69 milliárd forintból. Főleg az alsóbbrendű utak állapotában azonban még mindig jelentős a lemaradás a kormányzat szerint, ezért évről évre növelik az közutak fenntartására szolgáló keretet.


    A magyar közutak karbantartásában néhány év alatt nehezen pótolható a lemaradás, de az elmúlt években folyamatosan nő a felújításra és karbantartásra fordítható összeg – mondta Tasó László, a közlekedéspolitikáért felelős államtitkár. Idén 17 milliárd forinttal többet fordíthatott a Magyar Közút Zrt. az utak karbantartására, mint tavaly.

    Az idei komplex útfelújítási program számokban:

    • 568 kilométernyi út újult meg összesen
    • 444 km ebből első vagy másodrendű út
    • 124 km alsóbbrendű út
    • 173 helyszínen folyt az országban idén útfelújítás, ebből 165 helyszínen már befejezték a munkát, és egy kivételével a maradék helyen is kész lesz az út december előtt
    • Összesen 69 milliárd forintból újítottak fel utakat, és ez mind hazai költségvetési forrásból származott.
    [​IMG]

    Jövőre a közútfentartó eszközbeszerzésre is többet költhet majd

    Forrás: MTI/Mohai Balázs

    Idén összesen 260 milliárd forint folyt be az elektronikus útdíjakból, ami hozzájárult ahhoz, hogy a közútkezelő működésének finanszírozása biztosabb lábakon álljon – mondta Tasó László. Az államtitkár az Origo kérdésére hozzátette, hogy bár ez az összeg közvetlenül a költségvetésbe folyik be,

    jövőre már 100 milliárd forint van előirányozva a központi költségvetésbe útfelújításra,

    és 73 milliárd a működési, karbantartási költségekre, valamint a Belügyminisztérium keretéből is jut valamennyi pénz. Ugyanakkor megjegyezte, hogy az M5-ös autópálya koncessziója - még a szocialista kormányok idejéből származó PPP-konstrukciója és az állami hitelvállalás - miatt minden évben közel 100 milliárdos tartozást kell rendezni 2031-ig, ami nyilván hiányzik például az útfelújítási keretből is.

    A legtöbb utat Borsod-Abaúj-Zemplén megyében újították fel idén,

    de a megyei úthálózatok hosszát figyelembe véve próbálták egyöntetűen elosztani a rendelkezésre álló forrásokat. Az előzetes projektlista szerint jövőre az autópályáktól az alsóbbrendű utakig összesen 850 kilométernyi szakasz újulhat meg az országban. A jövő év „nyertese” Pest megye lehet, ahol mintegy 42 km útszakasz – az idei közel kétszerese – rendbetételét tervezik 6,45 milliárd forint becsült értékben.

    Az összesen több mint 32 ezer kilométeres hazai úthálózat közel 44 százaléka szorulna valamilyen mértékű felújításra a különböző vizsgálatok szerint, elsősorban az alsóbbrendű utak terén van nagy lemaradás. Ennek ledolgozását szolgálja az a 400 milliárd forintos forrás is, amelyet a következő öt évre biztosít az állam a közútkezelőnek útfenntartásra és üzemeltetésre – mondta Tasó László.


    A kerékpárút-hálózat karbantartása a közútkezelőhöz kerül

    Pár héten belül megszülethet a rendelkezés arról, hogy jövőre átveszi a külterületi kerékpárutak karbantartását a Magyar Közútkezelő Nonprofit Zrt – jelentette be Tasó László. Mint mondta, az elő feladat a nyilvántartás rendbetétele lesz, de a közutakéhoz hasonló hasonló, komlex fejlesztési program előkészítése is zajlik.

    Az évről-évre növekvő forrásoknak köszönhetően jövőre 5 százalékkal emelik a Magyar Közút Zrt. dolgozóinak bérét – jelentette be a társaság vezérigazgatója, Nemes-Nagy Tibor. Hozzátette: a cégnek közel 6000 munkavállalója van, és a cél, hogy mindenkinek a fizetése elérje legalább a havi bruttó 200 ezer forintot. Arról is beszélt, hogy

    a közútfenntartót is sújtja a munkaerőhiány: jelenleg több mint 180 betöltetlen álláshelyük van,

    és az úthálózat tervezett bővítésével jövőre körülbelül 600 álláshelyük lehet, ezért is fontos a versenyképesebb bérezés.

    Az államtitkár hozzátette: a kormány folyamatosan vizsgálja a közlekedési ágazatban dolgozók bérfelzárkóztatásának lehetőségét is, különösen a MÁV-nál látja a béremelés szükségességét.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...