Az elmúlt két évben emelkedett a hazai kerékpárgyártók által készített biciklik száma, az egyre magasabb átlagárak miatt viszont az árbevételük ennél nagyobb mértékben nőtt. A magyar kerékpárgyártás túl van a válságon, de a pozitív eredmények elsősorban az exportnak köszönhetőek. A magyar kerékpárgyártók nettó árbevétele a 2011-es évinek több mint a duplájára emelkedett 2015-re. A 2013–2014-ban keletkezett 5 milliárdos árbevételcsökkenést is kiigazította a gyártók teljesítménye. A működő vállalkozások száma pedig nem mutatott számottevő változást 2011 óta – közölte Hantos Zoltán az OPTEN céginformációs szolgáltató projektmenedzsere. A biciklik majdnem felét külföldön adják el. Képünk illusztráció Forrás: MTI/Máthé Zoltán A piaci szereplők gazdasági helyzete stabilnak tűnik, felszámolás, végrehajtás csak mutatóban indult az elmúlt években ellenük. A 2014-es visszaesést követően évről évre egyenletesen növekedett az alkalmazotti létszám, jelenleg az egyéni vállalkozásokat nem számítva 1002 főt alkalmaznak a magyarországi kerékpárgyártással foglalkozó vállalkozások. A magyarországi kerékpárgyártás számokban Működő cégek számaNettó árbevétel (milliárd forint)Létszám (fő) 20114321,4564 20123925,9561 20133735,3883 20144530,3751 20154447,9879 201643Nem lezárt év963 201741Nem lezárt év1002 A pozitív eredményeket némiképp árnyalja, hogy a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség (MKKSZ) statisztikái szerint a hazai kerékpáreladások száma évről évre csökken. A válság évében, 2008-ban eladott 295 ezer kerékpár 2016-ra 220 000 darabra csökkent. Hasonló tendenciát mutatott a hazai gyártók termelése is. 2008-ban még 497 ezer biciklit gyártottak Magyarországon, ez 2014-re 345 ezerre csökkent és lassú növekedéssel érte el 402 ezres darabszámot 2016-ra. Az eladott kerékpárok tekintetében el megfigyelhető, hogy az átlagár kis mértékű, de folyamatos növekedést mutat. Ennek oka, hogy a vásárlók már nem a legolcsóbb kerékpárokat vásárolják meg. Az is közrejátszik, hogy az évek során a devizaárfolyamok változása miatt az alsó szegmens termékeinek árai is magasabbak lettek. A középső árkategóriában ugyanakkor némi erősödés mutatkozik, a legfelső árkategóriában pedig stagnált az eladások száma. Az elektromos kerékpárok hazai elterjedése a magas fogyasztói ár miatt, még nem kezdődött meg. A hazai piacot öt nagy gyártó uralja. A többi vállalkozás, amelyek tevékenységi körében szerepel a kerékpárgyártás, csak nagyon kis mennyiségben, évente kétezernél kevesebb biciklit állítanak elő. Ezzel elenyésző a hatásuk a szegmens teljesítményére – közölte az Opten projektmenedzsere. A 2014-ben meginduló jelentős bevétel növekedés oka, hogy az elektromos kerékpárok iránt a nyugat európai piacokon jelentősen megnövekedett a kereslet. A nagy gyártók ezekre az igényekre reagálva elkezdték az elektromos meghajtású (pedelec) kerékpárok gyártását és exportját. Tavaly 87 ezer kerékpárt exportáltak, elsősorban a nyugat-európai országokba. A jövő kérdése, tette hozzá Hantos Zoltán, hogy az új innovatív technológiák és a külpiacok továbbra is növekedési pályán tudják tartani a hazai kerékpárgyártást, vagy a magyarországi gyenge vásárlóerő miatt újabb visszaesésre kell felkészülnie a piac szereplőinek. Let's block ads! (Why?) Forrás...