Hmm ez Érdekes Kamu az újabb rezsiharcos lépés?

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' nonoka hozta létre. Ekkor: 2014. február 26..

  1. nonoka /

    Csatlakozott:
    2011. január 02.
    Hozzászólások:
    27,115
    Kapott lájkok:
    2,448
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    [h=2]A kormány törvényileg fogja előírni, hogy a mérőórákkal kapcsolatos összes költséget a szolgáltató köteles állni. Csakhogy ez eddig is így volt.
    [/h]





    Fogyasztóként nem tudtunk olyan esetet felidézni, amikor fizetni kellett volna a fogyasztásmérő órákkal összefüggésben, cserénél sem. Ezért gondoltuk, utána nézünk, mire is mért ma újabb rezsicsapást a kormány. Bejelentették, megteremtik annak törvényi lehetőségét, hogy a mérőórákkal kapcsolatos összes költség a szolgáltatókat terhelje.
    [h=2]Mérőórás kormányharc[/h]

    Azzal érveltek, hogy mivel az óra a szolgáltatók tulajdonában van, a költség is őket kell hogy terhelje. Ha nem így lenne, akkor az azt jelentené, mintha a vásárlónak kellene kifizetnie a hentes mérlegét – hozott szemléletes példát Német Szilárd rezsibiztos.
    Csakhogy tudomásunk szerint ez ma is pont így van – vagyis mivel a mérőóra a szolgáltatók tulajdona, ezért az óra biztosítása, felszerelése, karbantartása, hitelesítése, cseréje ma is a szolgáltató feladata és költsége.
    Ezt megerősítette az általunk megkeresett gáz-, áram-, és vízszolgáltató is. A Tigáznál, az Elműnél és a Dél-Pest Megyei Víziközmű Szolgáltatónál is azt mondták, saját szolgáltatási területükön (tehát a gáz, áram és vízszolgáltatásnál) törvényileg ma is a szolgáltatót terhelik a felsorolt költségek.
    A gázszolgáltatásnál például 10 évente kell hitelesíttetni az órákat, ami cserével jár együtt – ez a szolgáltató költsége. Az áramszolgáltatónál attól függően hogy 3 vagy 1 fázisú a mérő, 10 ill. 15 évenként esedékes a hitelesítés, ami vagy cserét, vagy karbantartást jelent, és a fogyasztónak nem kerül pénzébe. A vízmérőknél pedig 4 évenkénti cserét említett az ügyfélszolgálat, ami szintén díjmentes.
    Azt is megtudtuk, költség csak akkor terheli a fogyasztót, ha kárt okozott a mérőben, és ezért kell cserélni. Illetve ha a mérő bevizsgálását kéri, (mert úgy érzi, nem jól mér) és kiderül, hogy nem volt igaza.
    Mint a Tigáz kommunikációs vezetője, Száraz Gábor elmondta, a bejelentésből nem derült ki, hogy vajon ezeket a költségeket akarja-e az állam a jövőben a szolgáltatókra terhelni.
    http://fn.hir24.hu/penzugy/2014/02/26/kamu-az-ujabb-rezsiharcos-lepes/