Utazás közben legkevésbé azt szeretjük, ha alattunk a rossz minőségű út miatt pattog az autó, recseg a kaszni, minden kipotyog az oldalzsebekből, és mi magunk is összevissza lötyögünk az ülésben. Ilyen útból sajnos idehaza elég sok van, de kátyúból, keresztirányú repedésből és nyomvályúból akad más országokban is, ám az Audi felfogásában minden úthiba egyben energiaforrás is. Az eROT névvel illetett aktív felfüggesztés a hidraulikus lengéscsillapítók helyett elektromechanikusokat használ, melyek az összes gödröt és bukkanót energiává alakítják olyasfajta módon, ahogyan az elektromos és a hibrid járműveknél a regeneratív fékezés történik. Az Audi színeiben nyilatkozó Dr. Stefan Knirsch úgy nyilatkozott, hogy minden kátyú, minden bukkanó, minden kanyar kinetikus energiát generál az autóban, ami az elektromechanikus lengéscsillapító rendszeren keresztül a 48 voltos elektromos rendszeren át az autó számára is felhasználható energiát jelent. A rendszer a mozgási energiát elektromossá alakítja, amit a kerekek fel és le mozgása táplál, a 48 voltos generátor pedig elektromos árammá alakítja, ami átlagos esetben nagyjából 150 watt rekuperációt jelent attól függően, hogy milyen az útfelület. Egy sima autópályán nem több, mint 3 watt, míg egy hepehupás több számjegyű aszfalton akár 613 watt is lehet. Mindez természetesen nem elég ahhoz, hogy egy elektromos autót mozgasson, de a kisebb fogyasztókat el tudja látni, és ezzel hozzájárulhat ahhoz, hogy a villanyos vagy hibrid járművek valamivel még több utat tudjanak megtenni pusztán elektromossággal. Az Audi szerint az első tesztek nagyon ígéretesek, és könnyen elképzelhető, hogy a jövőben ténylegesen felhasználják majd az eROT-ot az autóikban.