Elképesztő marketingötlettel rukkolt elő a svéd áruházlánc, az Ikea. A cégnek eddig is voltak már szokatlan húzásai, most azonban minden eddiginél merészebbet találtak ki egy svéd reklámügynökséggel közösen. Az Ikea elég egyértelműen a várandós nőket akarja megszólítani, ennek azonban eddig sosem látott módját választotta. „Kérjük, p*silje le ezt a hirdetést!”– kéri az Ikea azoktól az olvasóktól, akik egy magazin mellékleteként, kézbe veszik azt. A cég azonban nem a reklámjával kapcsolatos véleménynyilvánításra szólít fel ezzel, hanem – lényegében – terhességi vizsgálatot végez, írja a The Guardian. Ha az eredmény pozitív, a vásárló kedvezményre számíthat. Merész reklámkampányba kezdett az Ikea SvédországbanForrás: IKEA - Kocsis Judit Ugyanaz a technológia A svéd bútoros óriás új reklámmal próbálkozik a gyermekáldás elé néző szülőknél. Friss hirdetésével azt ajánlja a pároknak, illetve a nőknek, végezzék el másodjára is terhességi tesztjüket – a reklámanyag segítségével. Ha az eredmény pozitív, kedvezményes ajánlatban részesülnek. Ez pedig nem más, mint egy jól árasított kiságy, amelynek képe akkor jelenik meg a hirdetésen, ha a terhességi teszt pozitív. Mint a reklám koncepcióját megalkotó ügynökségnél elmondták, a papír alapú hirdetésénél ugyanazt a technológiát alkalmazták, mint a hagyományos terhességi tesztcsíkoknál. Vagyis a hirdetés ugyanúgy a terhességi hCG hormonok vizeletben való jelenlétét mutatja ki, mint a drogériákban kapható eszközök. Nem az első formabontás A szokatlan marketingötlet az igen jó nevű Åkestam Holst ügynökséghez köthető, amely Svédország legnépszerűbb magazinjához, az Amelia-hoz mellékelte az áruházlánc hirdetését. 2016-ban már együttműködött a két cég egy akkor nagy figyelmet kapó kampányban. Ebben elvált pároknak ajánlottak bútorokat, amely célcsoport addig tabutéma volt a reklámügynökségek számára. A vizeletre épülő reklámkoncepció alkalmazása ugyanakkor nem az első alkalom a reklámtörténetben. Az Animal Planet még 2001-ben, vizeletillatú köztéri hirdetéseket helyezett ki, hogy azok odavonzzák a kutyákat, és így - szó szerint - egészen közelről meg tudták szólítani a gazdáikat. Let's block ads! (Why?) Forrás...