Szeptember 10-én a 18–49-es korosztályból ismét a Barátok közt-öt nézték a legtöbben, 358 ezren – ezt követte az Éjjel-nappal Budapest és az 1 perc és nyersz!, a TV2 pedig az Ezek megőrültek!-kel tudta megszerezni a negyedik helyet. Köztévés produkció nem szerepel a legjobb tízben, a Film+ és a Cool viszont bekerült a Másnaposok 2-vel, illetve a Dr. Csont-tal. Forrás: Origo Mai Médialiftünkben egyedül Keri Russell kapott zöld nyilat, miután a Foglalkozásuk: amerikai-t szépen nézték az ötven év alattiak, a kémes sorozat alatt egy ideig a Cool volt a legnépszerűbb csatorna. Az este legalacsonyabb közönségarányát a Dallas hozta az RTL II-n, 0,1 százalékkal zárt. Az NCIS 5,9 százalékkal végzett, a TV2-n ez volt a legrosszabb esti eredmény – Mark Harmon ezért utazik lefelé Patrick Duffyval. Mutatjuk grafikonon is, hogyan alakult a csütörtök este: Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés Látható, hogy a TV2 mennyire megzuhant az Ezek megőrültek! után, Hajdú Péter már nem hozta lázba az ötven év alattiakat – a Frizbi már csak 7,8 százalékos közönségarányt hozott, míg az előtte adott vetélkedő 16,2-t. A Cool és a Film+ nagyjából ebben az időpontban lódult meg, fél tizenkettő után már előbbi állt az élen a nézőkért folyó versenyben. Alább láthatja a legmagasabb napi átlagos közönségarányt elért csatornákat is. A napot 13,9 százalékkal nyerte az RTL Klub, de a Cool is szépen szerepelt, 7,1 százalékkal szerezte meg a harmadik helyet a TV2 mögött. A Duna TV 3 százaléka a hetedik helyre volt elég, az M1 is megelőzte – a csatornát valószínűleg a menekültekről szóló híradások húzzák egy ideje. Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés Nézettségelemző gyorstalpaló A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői. Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos. Forrás: http://www.origo.hu/teve/20150911-2015-szeptember-10-nezettseg.html