Míg Svédországban a jávorszarvas, Ausztráliában az erszényes állat okoz gyakran vészhelyzetet az utakon, a svéd gyártó most az utóbbira is felkészíti az ütközésmegelőző rendszerét. Létezik már gyalogos- és kerékpárosfelismerő rendszer, radaros távolságtartó tempomat dugóasszisztenssel és automatikus fékezéssel, kis sebességű ütközéseket megakadályozó városi koccanásgátló, de a svédek nem elégedtek meg ennyivel, és tovább fejlesztik aktív biztonsági arzenáljukat. Forrás: Volvo Most azon dolgoznak, hogy a gyalogos- és kerékpárosfelismerő rendszer a kengurukat is időben észrevegye, természetesen az ausztrál ügyfelekre gondoltak a fejlesztésnél. Először egy mérnökcsapatot küldtek el a távoli kontinensre, hogy felvételeket készítsenek a kengurukról természetes élőhelyükőn. Ezeket aztán alaposan kielemzik, hogy csökkenteni tudják a kengurukkal való ütközések esélyét. A hűtőrácsba szerelt radarszenzorok érzékelik az autó előtt lévő mozgó és mozdulatlan tárgyakat, míg a szélvédő tetejében lévő nagyfelbontású kamera a fedélzeti számítógép segítségével ismeri fel, hogy konkrétan mi is van a jármű előtt: állat, másik autó, gyalogos vagy épp kerékpáros. Azonos a rendszer működési elve a gyalogosfelismerőéhez, vagyis elsőként egy hangjelzés figyelmezteti a sofőrt a veszélyre. Ha ő nem reagál, akkor a Volvo automatikusan fékezni kezd, illetve meg is állítja magát, de az ütközést csak akkor tudja elkerülni, ha legfeljebb 50 km/h volt a tempó. Forrás: Volvo „Bár a kenguruk elég kiszámíthatatlan állatok, bízunk benne, hogy tudunk olyan technológiát alkalmazni, amivel elkerülhetők lesznek az ütközések az utakon. Svédországban hasonló a helyzet, hiszen ott kenguruk helyett rengeteg a rénszarvas és jávorszarvas, ezek bár lassabb mozgásuak a kengurunál, de hatalmas méretük miatt így is komoly veszélyt jelentenek“ – nyilatkozta Martin Magnusson, a Volvo biztonsági mérnöke. http://www.origo.hu/auto/20151030-kengurufelismero-rendszert-fejleszt-a-volvo.html