A cég vezérigazgatója mindig is optimista ember volt, és most sincs ez másként, bár a bürokráciával nem számol, a konkurencia pedig egyenesen veszélyesnek tartja. Azok az autógyártók, akik valóban komolyan veszik az újítás fogalmát, gőzerővel dolgoznak az önvezető járműveken. Nem csoda,, hiszen a szakértők szerint is ez lehet az egyik olyan fejlesztés, ami biztosan tömegesen elterjedhet a világban, csak idő kell hozzá, meg némi rugalmasság a hatóságok részéről. Elon Musk, a Tesla Motors alapítója azonban soha nem volt egy búslakodásra hajlamos figura, így nem csoda, hogy bízik a cégében és abban, hogy ezen a téren is nagyot villanthatnak. Szerinte mindössze 2 évre van szükség ahhoz, hogy elkészüljenek az önvezető autóval, ami a forgalomban is maradéktalanul megállja a helyét. “A fejlesztések vége felé közeledünk, és ahhoz, hogy teljes mértékben önálló legyen a járművünk, mindössze két évre van szükségünk” – mondta a Fortune-nek adott interjúban. A projekt sikeres zárásához minden együtt áll, de még sok olyan funkció van, ami finomhangolásra szorul, hogy mindenféle körülmények között megállják a helyüket a Tesla önvezető autói. Azt is meg kell említeni azonban, hogy a hatóságok malmai elképesztő lassan őrölnek, és simán beletelhet öt évbe is, hogy olyasfajta szabályozás készüljön, ami az utcákra engedi a sofőr nélküli járműveket. Elon Musk egyébként tréfásan megjegyezte, hogy autonóm autót egyszerűbb építeni, mint bárki gondolná, hiszen az önerőből dolgozó George Hotz számára mindössze három hónapra volt szükség, míg a Teslánál dolgozó ezer embernek is két év kell hozzá. Akinek pedig nem feltétlen lenne meg, hogy ki is ez a Hotz nevű illető, annak elég annyit tudni, hogy a hackerként is működő úriember a garázsában épített meg egy autonóm négykerekűt, amelynek működését egyelőre kétkedéssel kommentálja a Tesla, de az nem egy rossz marketing-lépés, ha vele példálóznak. A többi autógyártó viszont Musk cégének kompetenciáját vonja kétségbe, sőt, a Jaguar egyik mérnöke attól fél, hogy ha Tesláék elbaltáznak valamit, akkor az akár egy évtizeddel is visszavetheti a technológia térnyerését, de majd meglátjuk, hogy az idő kit igazol. Mindenesetre, ha szaván fogjuk Musk urat, akkor 2017 végére várjuk az első tesztpéldányt a 24.hu szerkesztőségének parkolójához.