Gazdaság Két kerékre csábítaná át Indiát a japán motoros óriás

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2017. december 20..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    Ahogy az Origo is több alkalommal megírta, az indiai kormány eltökélt abban, hogy 2030-ig megvalósítja a hatalmas ország közúti elektromos fordulatát, és ettől az évtől kezdődően csak környezetbarát e-autók közlekedhetnének az utakon. India ez irányú igénye azonban nem csak óriási üzlet, hanem hatalmas kihívás is a gyártóknak – írja az Asia Times. Úgy tűnik azonban, mind több potenciális szállítónak lehet érdekes az indiai piac. Most a Yamaha állt elő javaslattal az ország számára.


    A japán Yamaha a világ egyik legismertebb motorgyártója. A márka termékeinek egyik legnagyobb felvásárlója épp India, ahol a cég már rengeteg motorkerékpárt és robogót értékesített. A vállalat most rögtön két ajánlatot is tett az e-fordulat hatalmas feladatát bevállaló India számára.

    Motort és alkatrészeket is


    A Yamaha már régóta saját kutatási és fejlesztési részleggel van jelen Indiában. Az egység vezetője, Yasuo Ishihara most azt mondta, a vállalat kész arra, hogy akár más országokból is Indiába telepítse át gyártókapacitásait, amennyiben ott fogadókészség van termékeikre.

    [​IMG]
    A motor mellett, az akkumulátorok gyártásába szeretne befekteteni a Yamaha Indiában (illusztráció)Fotó: Polyák Attila - Origo

    A vállalat ugyanakkor nem csak e-motorokat szeretne gyártani és értékesíteni az országban. A cég közleménye szerint, még ennél is jobban szeretnének – akár más vállalattal együttműködve is – befektetni Indiában, elsősorban az e-járművekbe készülő akkumulátorok és a meghajtáshoz kapcsolódó elemek gyártásába.

    A japán vállalatnál abban bíznak, hogy így két módon is kivehetik részüket a már 2030-ig óriási üzlettel kecsegtető indiai e-jármű átállásból. Egy ottani kormányzati háttérintézmény elemzése szerint,

    a 2030-ig megvalósuló teljes átállás csak az akkumulátorok belső, indiai piacát, 300 milliárd dollár körüli értékre duzzasztaná.

    A Yamaha egyrészt ebből akar magának kiszakítani egy részt, másrészt abban bíznak, saját gyártású e-motorjaik és e-robogójaik ugyanolyan népszerűek lehetnek Indiában, mint a hagyományos meghajtású kétkerekűk.

    Mozgolódnak a gyártók


    Úgy tűnik, egyre több gyártó vállalja magára a feladatot, hogy beszállítóként kivegye részét az indiai törekvések megvalósításából. Az ország jelenleg piacvezető szállítója, a Maruti Suzuki anyavállalata, a Suzuki a Toyotával lépett együttműködésre, és két éven belül szeretnék beindítani az indiai piacra szánt e-autók gyártását.

    [​IMG]
    Indiában több helyi és külföldi szállító van jelen a járműpiacon, a képen a Honda egyik üzemében végzik az utolsó simításokat - még hagyományos meghajtású - robogókon a dolgozókForrás: AFP/Manjunath Kiran

    A Tata Motors pedig a helyi, szintén jelentős piaci szereplőnek számító Mahindrával lépett együttműködésre.

    A jelentkezők közül nem maradt ki a Tesla sem, ám Elon Musk vállalata egyelőre gyártási nehézségekkel küzd, és nem, vagy csak jelentős késéssel tudja kiszolgálni megrendelőit. India esetében – ahogy erre többen felhívják a figyelmet – a Tesla helyzetét tovább nehezítheti, hogy e-járműveinek árát úgy kell meghatároznia, hogy az a szerényebb jövedelmű indiai vásárlók számára is megfizethető legyen.

    KAPCSOLÓDÓ CIKK:

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...