Release Date: 2014. október 9. Genre: thriller Director: Hossein Amini Screenwriter: Hossein Amini Studio: JIL Kft. Starring: Daisy Bevan, David Warshofsky, Kirsten Dunst, Oscar Isaac, Viggo Mortensen 2014.10.09. (The Two Faces of January) Európai vakációjuk során Athénba érkezik a karizmatikus Chester (Viggo Mortensen) és vonzó felesége Colette (Kirsten Dunst) 1962 nyarán, ahol találkoznak egy görögül beszélő amerikaival. Rydal (Oscar Isaac), aki idegenvezetőként dolgozik és nem utolsó sorban turista hölgyek társaságát keresi, elfogadja az elbűvölő asszony vacsora meghívását, hogy a jómódú pár közelébe kerülhessen. Amikor a hotelbe érkezik, a pillanat hevében Chester ráveszi, hogy segítsen eltüntetni egy eszméletlen férfi testét, aki állítólag megtámadta őt. Hármójuk sorsa ettől kezdve menthetetlenül összefonódik. Chester sötét titkai és a kialakuló szerelmi háromszög egy országokon átívelő háborút indít el a két férfi között. KRITIKA Szerelem, féltékenység, kapzsiság, bűn és bűnhődés, mindez egy izgalmas, háromszereplős thrillerben. Igazi csemege a zsáner régi vágású rajongóinak. Hlavaty Tamás Hossein Amini nevével találkozhattunk már, ugyanis ő volt a Drive – Gázt!egyik forgatókönyvírója, továbbá a 47 ronin, valamint a Hófehér és a vadászfilmek szkriptjén is dolgozott. Nagyjátékfilmes bemutatkozása olyan, mintha egy vérprofi tisztelgés lenne a thriller, és főleg a Hitchcock-iskola előtt, ugyanis kevés szereplőt mozgató, de végig feszült hangulatú darabról van szó. A házaspár férfitagja (Viggo Mortensen) korábbi csalásaiért kénytelen bűnhődni, de feleségét is magával rántja (Kirsten Dunst), sőt, egy cinkos is akad ebben a játékban (Oscar Isaac, aki a Llewyn Davis világa után végre ismét feltűnik a magyar mozikban). Jó karakterek, izgalmas fordulatok és remek helyszínválasztás, a ’60-as évek Görögországa ugyanis nem csak amiatt remek terep, mert kellőképp alátámasztja a szokatlan szituációban kallódó szereplők elveszettségét, hanem mert tényleg hangsúlyozza: ez nem csak thriller, hanem picit egy modern görög sorsdráma is egyben. Az iráni születésű, de Angliában felnőtt rendező ahhoz képest, hogy első filmjét rendezte, meglepően biztos kézzel tartja egyben a Patricia Highsmith regényen alapuló cselekményt és vezeti színészeit. További pozitívum, hogy akkor is képes meglepetést okozni, amikor azt hinnénk, ebben az old school darabban már nem érhetnek meglepetések, de azért arra ne számítsunk, hogy bármi olyannal találkozunk, ami miatt a thriller történetének aranylapjaira kerül majd ez a mozi. Akinek viszont elég, hogy a Kétarcú januárnem akar újítani, egyszerűen ”csak” tökéletesen működik, annak remek 100 percben lesz része. 96 perc, brit-francia-amerikai Kétarcú január « VOX.hu