Egy abszolút klasszikus módszer is bevethető lenne az új vásárlók elijesztésére. Az anonim böngészést lehetővé tevő Tor-hálózatnak köszönhetően minden eddiginél könnyebbé vált tiltott szereket vásárolni az interneten, az érdeklődők szinte bármit vehetnek a sötét weben üzemeltetett áruházakban. A kép csak illusztráció Forrás: Cultura Creative/© Cultura, all rights reserved./Eugenio Marongiu Az Ohio Állami Egyetem egyik doktorandusza szerint aránylag könnyen ki lehetne babrálni ezekkel a terjesztőkkel. Scott Duxbury fél éven keresztül elemezte a sötét webes opioid-vásárlások egy részét, 57 eladó és 706 vásárló tranzakcióit követte. Az adatai alapján a vásárlók 82 százaléka első alkalommal vásárolt drogot az általa kiválasztott eladótól. A vevők számos eladó portékái közül csemegézhettek, a megfelelőnek talált terjesztő kiválasztásakor pedig nem az árképzés jelentette a legfontosabb választási szempontot, hanem a díler vásárlói értékelései. Érdekes statisztika még, hogy a kutatás ideje alatt csak a vásárlók 18 százaléka tért vissza újból drogot vásárolni, a visszatérők 70 százaléka pedig ugyanattól a dílertől vásárolt. Duxbury szerint a sötét webes drogdílerekre ugyanazok a piaci sajátosságok vonatkoznak, mint bármely más eladóra: akinek rossz a megítélése, az lehúzhatja a vécén az üzletét. Éppen ezért is azt javasolja, hogy a rendfenntartó szervek rossz értékelések adásával hatékonyan elijeszthetnék az első alkalommal vásárlókat a dílerektől, ezzel ha nem is megakadályozva, de jelentősen hátráltatva az üzletük növekedését. TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide! Let's block ads! (Why?) Forrás...