Az egyik legnagyobb internetes cég húzta be az egyik legnagyobb online videojátékot. HIRDETÉS HIRDETÉS Lehet azon vitatkozni, hogy az esport valóban sport-e, csak éppen semmi értelme. A lényeg úgyis az, hogy már ebben a szegmensben is egészen nagy pénzek forognak, és aki hivatásszerűen űzi, az sokkal jobban megél, mint a világ élvonalába tartozó bármelyik magyar sportolónk, vagy csapatunk (majdnem focistát írtunk, de aztán észbe kaptunk). Az egyik legismertebb, esportban is hatalmas szerepet játszó cím a League of Legends, melynek a fejlesztője a Riot Games, amiben a kínai Tencent internetes óriás 2011-ben többségi tulajdont szerzett, most pedig teljes egészében felvásárolta a céget. A hírt a fejlesztők jelentették be, egyúttal kihirdették, hogy mindez egy új, “készpénz alapú ösztönzési programot” is jelent, melyben a személyzet osztozhat a népszerű online játék sikereiben, bármit is jelentsen mindez. “Ezen erőfeszítés részeként a többségi befektetőnk, vagyis a Tencent a közelmúltban a Riot Games maradék részét is megvásárolta”, magyarázzák a fejlesztők a bejelentésben. A Leauge of Legends-t 2009-ben adták ki, mint a Riot Games első, és eddig egyetlen játékát, mely mostanra ott tart, hogy nagyjából 67 millió játékost mondhat magáénak, míg működéséért és fejlesztéséért a Riot 18 stúdiója felel szerte a világban, Berlintől Tokióig, jelenleg pedig éppen egy igen masszív frissítést hegesztenek a játékhoz. További érdeme a vállalatnak, hogy úttörőként jellemezhető a pozitív online közösség fejlesztésében és kialakításában, ami rendkívül fontos abban a közegben, ahol az internet biztosította látszólagos arctalanság különös tettekre sarkallhatja az embereket. A Tencent sem ismeretlen arca a játékvilágnak, hiszen olyan cégek részvényese, mint az Epic Games vagy a Glu Mobile (mely nemrég indította a celebközpontú mobilos játékát Katy Perry Pop címen), illetve összefogott az Activisionnel, hogy egy csakis online játszható Call of Duty verziót indítsanak Kínában.