A számítógépek piacán már a múlt évtized végén átvették az uralmat a 64 bites processzorok és operációs rendszerek. A mobileszközök piacán azonban csak az elmúlt években kezdődött meg az átállás. Ezért is kicsit gyors ez a döntés. Az Apple az elsők között mozdult el a 32 bites hardverekről és szoftverekről, méghozzá a 2013 szeptemberében piacra dobott iPhone 5S-sel, továbbá a telefonon futó iOS 9.0-val. A vállalat röviddel később világossá tette, hogy idővel teljesen le kíván számolni a 32 bites szoftverekkel. A fejlesztők 2015 februárja óta nem küldhetnek 64 bites kiadással nem rendelkező új appokat az App Store-ba, a kérdéses év júniusa óta pedig csak a 64 bites változatban is elérhető alkalmazásaikhoz adhatnak ki frissítéseket. Idén a következő fázisába léphet a 32 bites architektúrájú programok száműzésére kitalált terv, ugyanis a várhatóan idén ősszel megjelenő iOS 11 operációs rendszeren már egyáltalán nem lesznek futtathatóak a régi típusú alkalmazások. Az Apple várhatóan a júniusi WWDC fejlesztői eseményen fogja hivatalosan bejelenteni a változtatást. Amit már nem használunk, annak felesleges fenn lennie Forrás: Sputnik/Alexey Malgavko A nagy kérdés természetesen az, hogy mit jelent mindez a mobilozók számára? A SensorTower márciusi adatai alapján jelenleg az App Store 187 ezer alkalmazása – a teljes kínálat mintegy 8 százaléka – nem volt elérhető 64 bites változatban. Ezek várhatóan nem működnek majd az iOS 11-gyel piacra kerülő, vagy a rendszerre utólag frissített iPhone, iPad, iPod Touch eszközökön. Kategóriák szerinti bontásban messze a játékokat érinti a leginkább az elavultság problémája, olyan 39 ezer nem rendelkezik 64 bites változattal. A spekulációk szerint az Apple azért szeretne minél előbb megszabadulni a 32 bites alkalmazásoktól, hogy kivehesse a processzoraiból a futtatásukhoz szükséges áramköri elemeket. Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide! Let's block ads! (Why?) Forrás...