Közeleg a 3D televíziók vége? A tévégyártók között elsőként teljesen száműzte a 3D funkciót 2014-es készülékeiből a Vizio. A vállalat lépése, amennyiben azt a többi gyártó is követni kezdi, az egyre kevésbé népszerű technológia végét jelentheti. A Vizio emellett első 4K televízióit is bemutatta, amelyeknek nemcsak a felbontása, de a vállalat szerint az ára is vonzó lesz. A CES-en bejelentette első 4K tévéit a Vizio, és ezzel együtt búcsút intett az egyre kevésébe népszerű 3D-nek. A vállalat új, 2014-es televízióiban már egyáltalán nem találunk 3D-támogatást, ami elsőre radikális váltásnak tűnhet, ám a lépésnek nagyon egyszerű oka van: a Vizio vásárlói ritkán, vagy egyáltalán nem néznek 3D tartalmat. Az Egyesült Államokban a legtöbb tévét eladó cég ezért úgy döntött, feláldozza a lassan fölöslegessé váló funkciót a képminőség és remélhetőleg az elérhető ár oltárán. Persze nem a Vizio az egyetlen, aki lemondott a technológiáról, 2013 nyarán a brit BBC és az amerikai ESPN is leállította a kísérleti 3D-sugárzást. A funkcióval szemben a leggyakoribb ellenérvet a kényelmetlen szemüvegek jelentik, amelyeket a sztereoszkopikus hatás eléréséhez kell viselni. A technológia eljelentéktelenedését az is jól mutatja, hogy jelenleg a Sony PlayStation 4 és a Microsoft Xbox One konzolja sem támogatja a 3D Blu-ray lemezek lejátszását. Ping konferencia (x) Nemzetközi Java és Scala webfejlesztői konferencia január 16-17-én Budapesten! Rohamosan csökkenő népszerűsége ellenére az utóbbi időben szinte minden gyártó igyekezett betuszkolni a funkciót televízióiba, a középkategóriától egészen a csúcsmodellekig, még akkor is, ha a szemüvegek legtöbbször csak egy vagy két alkalommal kerültek ki a szekrényből. A Vizio úgy látszik, már nem látott fantáziát a porfogó-iparban, ha pedig a többi gyártó is követi a példáját az végleg kiirthatja a háromdimenziós tartalmakat a nappalikból. Ennek megfelelően a vállalat első konzumer 4K televíziói, amelyeket a gyártó a P-szériába sorolt, már 3D nélkül érkeznek. Ezek a készülékek 50, 55, 60, 65 és 70 hüvelykes méretekben lesznek kaphatók, 64 aktív LED-zónás háttérvilágítással, és Vizio saját chipjeivel, amelyek a gyártó állítása szerint kitűnő képminőséget ígérnek. Noha a gyártó egyelőre nem árult pontos összeget, a cég képviselője, Matt McRae a The Verge-nek annyit elmondott, a P-széria árai igen “agresszívak” lesznek. Hogy ez pontosan mit jelent, és hogy a vállalat elég “agresszív”-e ahhoz hogy termékeinek árát az ezer dolláros határ alá szorítsa, egyelőre nem tudni.