Január 17-én lelkesen számoltunk be arról, hogy a Mastercard kiváló újdonság bevezetését tervezi: az eredeti közleményükben arról írtak, hogy a jövőben minden olyan szolgáltatást, ami ingyenes próbahónapot kínál, kötelezni fognak arra, hogy e-mailben vagy üzenetben értesítsék a felhasználókat, mielőtt megterhelnék a kártyájukat az előfizetés összegével. Érthető módon rengeteg híroldal – így mi is – átvette az információt, üdvözölve a menő bejelentést, ami végül oda vezetett, hogy a Mastercard módosította a közzétett szöveget, beismerve, hogy félreérthetően fogalmaztak. A helyzet pedig jelenleg az, hogy a kártyakibocsátó csak a „fizikai szolgáltatások” esetében fogja előírni a cégek számára, hogy kötelezően előre jelezzék jelezzék a megrendelőknek, hogy közeledik a próbaidőszak vagy a következő előfizetési periódus. Ha valaki a jövőben él az olyan – egyre népszerűbb – szolgáltatások nyújtotta lehetőségekkel, aminek keretében például borotvát, fogkefét, háztartási cikkeket vagy bármi mást rendel, akkor számíthat arra, hogy a Mastercard nyomására értesítést kap a megrendeléseket kezelő cégektől, viszont ez nem vonatkozik az olyan digitális szolgáltatásokra, mint a Netflix, az Amazon Prime vagy a PlayStation Plus.