A német tengeralattjáró még úgy lőtte ki az első brit hajót, hogy utasait előtte mentőcsónakba ültették. Aztán többé ilyen nem fordult elő. Nagy Britannia 1914 augusztusában tengeri blokádot létesített Németország ellen, mire a központi hatalmak 1915 februárjában korlátlan tengeralattjáró-háborút hirdettek. Megpróbálták ők is kiéheztetni a brit lakosságot. A propaganda magyarázatot is szolgáltatott: az angol azért harcol, hogy "kereskedelmét kiterjessze, hogy termékei számára új fogyasztóterületeket szerezzen, egyszóval, hogy üzletet csináljon" – idézett fel egy korábbi gondolatot Franz Mirtl, a Monarchia ellentengernagya. Az első, harci helyzetben is sikerrel alkalmazható német búvárhajót 1903-ban gyártották a németországi Kielben, a világháború kitörésekor azonban az antant jóval több tengeralattjáróval rendelkezett, bár a német gépek modernebbek voltak. Az első brit kereskedőhajó elsüllyesztése még "lovagias körülmények között" történt: a tengeralattjáró megállította a nyílt tengeren, átkutatták, majd miután a személyzet mentőcsónakokba ült, megtorpedózták a hajót - olvasható a Politikatörténeti Intézet korabeli sajtóhíreket feldolgozó weboldalán. A korlátlan háború meghirdetése után egy hónap alatt a németek 29 hajót süllyesztettek el. Az Est cikkei kalózkodásnak, szélhámosságnak nevezték, hogy a antanthatalmak "védekezésképp" semleges zászlók alá rejtették. Ezután már mindegy volt a zászló, a tengeralattjárók mindenre lőttek. Komoly eredményeket viszont csak addig tudtak felmutatni, amíg a britek rá nem jöttek a támadások ellenszerére. A konvojban utazó hajókkal szemben a tengeralattjárók nem bizonyultak hatékonynak, 1917-ben több német tengeralattjárót sikerült elpusztítani, mint az addigi két és fél év során. Ráadásul a kiújuló totális tengeralattjáró-háború nagyban hozzájárult ahhoz, hogy 1917 áprilisában az Egyesült Államok is feladta semlegességét. https://youtu.be/RCrzaC4aLPg