A konszern keretein belül önállóan működő részleget hoz létre a Toyota az elektromos járműtechnológia fejlesztésére. A Toyota az elmúlt húsz évben már több, mint kilenc millió hibrid, azaz részben elektromos hajtású autót értékesített és tervei szerint 2020-ra éves eladásainak már több, mint 50 százaléka hibrid meghajtású modell lesz. A Toyota idei teljes értékesítési terve meghaladja a tízmillió autót. Kísérleti projekt A tisztán elektromos járműtechnológiai fejlesztésekre létesülő új Toyota részleg már az idén decemberben megkezdi működését. A Toyota "egyszerre több vasat tart a tűzben" és egyaránt foglalkozik hibrid, tölthető (plug-in) hibrid, tisztán elektromos, valamint üzemanyagcellás hajtáslánc-technológia fejlesztésével annak kikísérletezésére, hogy végül melyik "zöld technológia" hozza meg a valódi áttörést a jövő közlekedésében. A japán autógyártó kísérleti projektet indít a zéró károsanyag-kibocsátású technológia közúti fuvarozásban való alkalmazhatóságának a vizsgálatára is. A Kaliforniában induló megvalósíthatósági tanulmány a kamionokra méretezett üzemanyagcellás hajtáslánc gazdaságos és praktikus üzemeltetésének lehetőségeit vizsgálja. Egy Toyota Yaris eleje Fotó: Szabó Gábor - Origo Az elektromos járművekkel ellentétben az üzemanyagcellás járművek hatótávja nem marad el a benzin és dízel üzemű járművekétől és tankolásuk, azaz hidrogénnel való feltöltésük sem igényel több időt. A közúti fuvarozásban nagy valószínűséggel a zéró károsanyag-kibocsátású hidrogén-üzemanyagcellás kamionok jelenthetik a leginkább alkalmazható környezetbarát megoldást. Let's block ads! (Why?) Forrás...