Hmm ez Érdekes Lamborghini Reventon Roadster - Merj nagyot álmodni!

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Guest hozta létre. Ekkor: 2012. december 14..

  1. Guest / Guest

    Lamborghini Reventon Roadster - Merj nagyot álmodni!
    [​IMG]

    Nem én mondom, nem én találtam ki, s?t ezúttal még csak nem is valamelyik politikai párt kampányüzenete. Viszont a héten kaptam egy e-mailt, az alább idézett szöveggel: „Vegyétek komolyan az álmodozást!” Mi mást tehettem volna egy ilyen felszólításra, fogtam magam és…
    [​IMG]

    Annyit mindenképpen el kell még mondanom az elektronikus levél el?zményeként, hogy Önök is érthessék a lényegét: a hétvégén hármasom volt a lottón. Apró szépséghiba csupán, hogy e számomra oly ritka szerencsés esemény a hatos lottón következett be, ráadásul a hatalmas nyeremény azonnal 10 felé osztódott, mert - az igazsághoz hozzátartozik, hogy - nem egyedül lottózom. Hétr?l-hétre tízen kísértjük együtt a szerencsét, ezért muszáj is helyesbítenem: a hétvégén hármasunk volt a lottón. S persze mindenki másképp élte meg ezt a váratlan, ám annál örömtelibb eseményt: volt, aki rögtön a jussát akarta, más azonnal visszaforgatta volna a négyszámjegy? összeget, akadt, ki csak csendben örült, s megint mások finom iróniával átsz?tt álmodozásba, poénkodásba kezdtek. Majd ekkor jött a szigorú hangvétel? e-mail: „Vegyétek komolyan az álmodozást!" S egy rövid megjegyzés utána: „Csak ne költekezzetek!"
    [​IMG]

    Ilyen körülmények között „akadt a kezembe" a Lamborghini Reventon Roadster képe, meg egyébként is: ha már álmodozik az ember, akkor csinálja rendesen alapon egykett?re utánanéztem, mit is tud ez a csodamasina. Kár volt a nagy igyekezet, sikerült gyorsan leh?tenem az érdekl?désem magas h?fokát, a sajtóanyag els? soraiból rögtön kiderült, hogy a Reventon Roadsterb?l alig 20 darab készült, s nem kevesebbért, mint 1,1 millió euróért vesztegették. Necces a dolog, még zsebemben a nyári rekordnyereménnyel sem tettem volna nagy összeget arra, hogy kapok bel?le egyet.
    Megér egyáltalán ennyit? Stephan Winkelmann - a Lamborghini akkori elnök-vezérigazgatója - néhány szóval eloszlat minden kétséget: „A Reventon a Lamborghini történelmének legszéls?ségesebb autója!" Ott, ahol Miurák, Countach-ok és Diablók születtek! Értik ezt?!
    [​IMG]

    Akárhogy is nézem, ez a kocsi, a Reventon Roadster minden szempontból extrém. Nem elég, hogy az ára csillagászati, hogy a minimális példányszáma miatt csak az Olympos hegyér?l közénk szállt istenek kaphatnak bel?le, ráadásként még hihetetlenül er?s is, szuperül megy, és ahogy kinéz! Na, az végképp extrém. 4,7 méter hosszú, vagyis nagyon. Aztán két méternél is szélesebb, szinte el sem fér egy sávban, a magassága pedig... Vagy inkább beszéljek a mélységér?l? Mert szokás szerint ez a Lamborghini is er?sen mélynövés?, mindössze 1132 milliméter. Csak azt tudnám, hogy tudnak elegánsan beleülni az istenek vagy félistenek?!
    És ha már Zeusznál, ég és föld parancsolójánál tartok, muszáj röviden kitérnem a félrelépéseire és kalandozásaira, hisz köztudott, hogy mindkett? a kedvenc tevékenységei közé tartozott, ám egy Reventonnal még ? is kénytelen lenne lemondani ezekr?l az élvhajhász szokásairól. Mert a Reventon Roadster és a mágnes közé nyugodtan egyenl?ségjelet írhatnék, a formája, a megjelenése csak úgy vonzza a tekinteteket, az embereket, korra, nemre és érdekl?dési körre való tekintet nélkül. Pont úgy néz ki, mint egy utcára szabadult vadászrepül?, s ezúttal nem csak elcsépelt üres frázis: mintha álló helyzetben is száguldana!
    Az er?teljes ékformát hatalmas leveg?beöml?k és izgalmas élek szaggatják látszólag össze-vissza, ám valójában végtelenül funkcionálisan, a széles oldalsó küszöbök az aszfaltot szántják, az ajtók pedig az égbe nyílnak. Leny?göz?! Akárcsak a majdnem vízszintes motorháztet?, melynek üvegpaneljei látni engedik a V12-es motort. A szinte teljes egészében szénszálas elemekb?l készült karosszériát végül az egyedi, matt-szürke fényezés koronázza meg, tökéletesen kihangsúlyozva a pengeéles designt.

    [​IMG]

    Beszállhatnék végre? A tengelytáv 2665 mm, így vezet?nek és utasának marad elég hely a sportos és alacsony pozíciójú ülésekben, köztük magas alagút, garantálva az autó által nyújtott örömök egyedi élvezetét. Akárcsak a küls?, a bels? tér legalább annyira hatékony és funkcionális, de ezt véletlenül sem érdemes keverni a fantáziátlansággal: a pilóta például gombnyomással választhatja ki, hogy a m?szerfalon milyen formában jelenjenek meg a m?szerek. És van még G-Force, akarom mondani G-er? mér?, szénszálas m?anyag, alumínium, meg b?r, plusz alcantara.
    [​IMG]

    De kit érdekel a b?r, és kit érdekel a biztonsági utascella - jó, tudom, hogy vészhelyzetben jól jön az utóbbi -, amikor a fej mögött egy 6496 cm3-es V12-es üvölt! El tudják képzelni? Mert én nem nagyon! Még akkor sem, ha van egy lamborghinis cédém, melyen az operák legszebb áriáira egy Murcielago „tombol". 6496 cm3, 12 henger, 670 lóer? és 660 Nm. Meseszép, legszívesebben sírnék a hallatán, mégis félnék kipróbálni a 3,4 másodperces gyorsulását, pláne a 330 km/h-s végsebességét. A jobb láb vezényel, a motor játszza a szimfóniát, menthetetlenül beleborzong a hát. Alacsony fordulaton mély basszus szól, középen ujjong egy kürt, aztán 8000-nél elszabadul a pokol, aki hallja, nem felejti el.

    [​IMG]

    A menny után vissza a földre, a hátsó tengely elé, hosszirányban szerelt er?forrás felel az ideális súlyelosztásért, elöl a tömeg 42, hátul az 58 százaléka, ideális, különösen összkerékhajtással kombinálva, a Lamborghini tudja, hogy négy hajtott kerék több mint kett?. Az e-gear hatfokozatú szekvenciális sebességváltó alap, jó hogy nem kér érte felárat a gyár, további öröm, hogy a vezet? háromféle üzemmód közül választhat. Mindegy azonban, hogy normál, pálya vagy alacsony tapadás üzemmódot használ, a Revento tapad az úthoz, mint egy úthenger, a kett?s keresztleng?karos felfüggesztések egyenesen a motorsport világából érkeztek. A 18 colos kerekeken 380 mm-es átmér?j? tárcsák és hatdugattyús féknyergek rejt?znek, melyek h?tésében a turbina formájú könny?fém felnik is kivétel nélkül részt vesznek. S még a fekv?rend?rök sem tudnak kikezdeni ezzel az ördögi származású géppel, a Reventon eleje 40 mm-rel megemelhet?.
    [​IMG]

    Valószín?leg sosem lesz az enyém. Használtan sem, sok-sok év múlva. Ám álmodozni azért jó róla, néha muszáj, különösen egy-egy lottó nyeremény után.

    http://www.autosvilag.com/index.php/Lamborghini-Reventon-Roadster-Merj-nagyot-almodni.html
    Írta: meszger
    2010. szeptember 02. csütörtök 03:16
     
  2. Pipus / Pankrátor Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2013. október 22.
    Hozzászólások:
    3,049
    Kapott lájkok:
    380
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    nagyot álmodni!

    Hát igen a cikk azt írja,merjünk nagyot álmodni,Na de ennyire? :tef161:
    Más:Azért tettem be ezt a cikket mivel ez a sportautó a kedvencem,bármely oldalról is nézem a sport autókat!Egyszer?en gyönyör?!
    Itt egy kis videó,hogy milyen gyors is lehet:
     
  3. frediw / Guest

    almodozni

    Ez nem Lamborghini de err?l is lehet álmodozni :tef161: ,kisse gyorsabb mind Trabi :tef161:
    Bugatti Veyron 16.4


    [​IMG]

    M?szaki adatok
    Henger?rtartalom 7993 cm ł
    Teljesítmény 736 kW (1001 LE) 6000 U / min
    Max. nyomaték 1250 Nm 2200-5500 U / min
    Sebességváltó 7 Gear DSG
    Végsebesség 407 km / h
    gyorsulás
    0-100 km / h 2,5 mp
    0-200 km / h 7,3 mp
    0-300 km / h 16,7 mp
    CO2 kibocsátás
    A városban 960 g / km
    Városon kívüli 350 g / km
    Kombinált 574 g / km
    Üzemanyag típus ólommentes Super 98 RON / ROZ
    üzemanyag fogyasztás
    A városban 40,4 l
    Elfogyott a város 14,7 l
    Kombinált 24,1 l
     
  4. faust10 /

    Csatlakozott:
    2011. május 21.
    Hozzászólások:
    1,712
    Kapott lájkok:
    11
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Álom

    Srácok felébredtem és kivettem a kezem a biliböl. :tef293:
     
  5. frediw / Guest

    err?l álmodoznak

    Ferrari-le-mans-concept

    [​IMG]
     
  6. Pipus / Pankrátor Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2013. október 22.
    Hozzászólások:
    3,049
    Kapott lájkok:
    380
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    sebesség

    Most olvastam és úgy gondoltam,hogy megosztom veletek e érdeks adatokat!

    A világ leggyorsabb szériagyártású autói

    2010: Bugatti Veyron Super Sport (431,072 km/h)

    2007: SSC Ultimate Aero (412,28 km/h)

    2005: Bugatti Veyron (408,47 km/h)

    2005: Koenigsegg CCR (388 km/h)

    1993: McLaren F1 (372 km/h)

    1992: Jaguar XJ220 (343 km/h)

    1990: Lamborghini Diablo (325 km/h)

    1987: Ferrari F40 (326,193 km/h)
     
  7. Pipus / Pankrátor Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2013. október 22.
    Hozzászólások:
    3,049
    Kapott lájkok:
    380
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Nagy kedvencem!

    Csak néhány ezer évet kel még dolgoznom,és máris enyém lesz! :tef161:

    [​IMG]
     
  8. faust10 /

    Csatlakozott:
    2011. május 21.
    Hozzászólások:
    1,712
    Kapott lájkok:
    11
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Kedvenc-re

    Áhh igen de majd most ha megjön az adóvisszatérités lehet veszek én is egyet. :tef293:
    Csak nem tudom hova férnék bele. :tef344:
     
  9. frediw / Guest

    Merj nagyot álmodni


    Lamborghini Veneno​

    [​IMG]
    [​IMG]

    A Lamborghini egy ultra-exkluzív modellel készült mely a Veneno nevet kapta és a cég 50. születésnapját hivatott megünnepelni. A küls? elképeszt?en brutálisra sikeredett, az Aventador egyébként is tekintélyt parancsoló külsejét sikerült tovább „szigorítani”. Az immár 750LE-re húzott V12-es motor az Aventadorból származik. Mindössze 3 darab készül bel?le, természetesen már mindnek megvan a gazdája pedig egészen hihetetlen 3.57 millió eurós áron (cirka 1,1 milliárd HUF) lehetett hozzájutni.
     
  10. frediw / Guest

    McLaren P1


    McLaren P1​
    [​IMG]
    [​IMG]

    A legendás brit gyártó legújabb modellje is ott volt Genfben. A McLaren igazi elöljáró, ami a környezettudatos technológiákat illeti, többek között tagja a jöv?re induló Formula-E sorozatnak is. A P1 egy egészen új csapásirányt képvisel a szupersport autók közt. Brutális teljesítménye mellé megkapott mindent, ami ma a villanyautózás csúcstechnikájában megtalálható. A 3800 köbcentis V8-ast a Forma1-ben használt KERS rendszer 179 lóer?vel egészíti ki és ellenben a LaFerrarival a McLaren képes tisztán elektromosan is haladni, igaz így a hatótávolság mindössze 10km. Az átlag fogyasztás – a gyártó szerint- 8 liter környékén alakul ami valljuk be nehezen hihet? adat, ám ha a valóság ennek a duplája még az is szép teljesítmény. A hibrid szörny ára 1.2 millió euró és összesen 500 darab készül bel?le. Ha szeretnénk egyet mindenképpen siessünk, komoly kereslet mutatkozik iránta!
     
  11. frediw / Guest

    Ferrari LaFerrari


    Ferrari LaFerrari

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    A Ferrari. Alighanem a 2013-mas Genfi Autószalon legnagyobb durranása mely méltó nem éppen szerény nevére. Az Enzo utódjának szánt LaFerrari minden paramétere hátborzongató. A 4 féle szénszálas anyagból készült kasztnit mindegy szálig az F1-es részleg kemencéiben sütik, s?t a HY-KERS rendszer akkumulátorai szintén a Fernando Alonso és Felipe Massa által használt F1-es egységekkel együtt készülnek. A két pilóta egyébként aktívan részt vett az autó fejlesztésében, a technika számtalan ponton hasonlít az F138-on használtakkal. Els? ízben szereltek fel utcai Ferrarira aktív aerodinamikai elemeket, melyeket a vezérl?egység a mindenkori sebességhez igazítva állít a legoptimálisabb tapadás elérése érdekében. A 963LE-s kombinált teljesítményért a V12-es 6.2-es benzinmotor valamint 163LE-s villanymotor közösen felel. 300km/h-ra elképeszt? 15 másodperc alatt gyorsul. A maranellóiak 499 példány legyártását jelentették be azonban az átszámított 400 millió forintos ár nem rettentette el a potenciális vásárlókat, csak Genfben több mint ezer ember jelezte szándékát arra vonatkozóan, hogy bizony lenne még hely a garázsban egy LaFerrarinak…
     
  12. Pipus / Pankrátor Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2013. október 22.
    Hozzászólások:
    3,049
    Kapott lájkok:
    380
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    menek?lés

    Na ez el?l nem lehet elmenek?lni! :tef161:
    [​IMG]