Nicolas Maduro venezuelai elnök politikai célokra használta fel a nyár legnagyobb slágerének számító Despacito című dalt. Az előadók, Luis Fonsi és Daddy Yankee a Facebokon tiltakoztak a dal felhasználása miatt. "A zeném azért van, hogy az emberek meghallgathassák és örömüket leljék benne, nem pedig azért, hogy propagandaeszközként szolgáljon egy olyan nép akaratának a manipulálására, amely a szabadságáért és a jobb jövőért harcol" - írta Fonsi hétfőn a Facebookon, egy nappal azután, hogy Maduro előrukkolt saját verziójával. A 39 éves Puerto Ricó-i zenész azt is hangsúlyozta, hogy a venezuelai elnök nem kért tőle engedélyt a dal feldolgozására. Tiltakozott a nyár slágerének politikai célú felhasználása ellen Erika Ender panamai énekesnő is, aki Luis Fonsival közösen szerezte a dal zenéjét. "Országunk egységéért és békéjéért. Az alkotmányozó nemzetgyűlés ügye tovább halad előre" - hangzik el a remixben, amelyben Maduro arra buzdítja a venezuelaiakat, hogy szavazzák meg az ország alkotmányát érintő reformokat. A dél-amerikai ország lakosai vasárnap szavazhatnak arról, hogy kik alkossák azt a speciális testületet, amelynek az lesz a feladata, hogy felvázolja az ország új alkotmányát. A világ legnagyobb olajtartalékaival rendelkező Venezuelát súlyos gazdasági válság és példátlan infláció sújtja az olajárak zuhanása és a rossz gazdálkodás miatt. Április eleje óta országszerte folyamatosak az új választásokat követelő tüntetések. Az összetűzéseknek eddig legkevesebb 97 halálos áldozata van. Az ellenzéki vezetők attól félnek, hogy Maduro a hatalmának megszilárdítására és a kritikusok elhallgattatására fogja felhasználni az alkotmány módosítását. Fonsiék szerzeménye a múlt héten szerezte meg a minden idők legtöbbet streamelt számának címét. A Universal Music Latin Entertainment szerint a Puerto Ricó-i páros által előadott dalt eddig több mint 4,6 milliárdszor játszották le különböző streamingplatformokon. Ez azt jelenti, hogy Fonsi szerzeménye megdöntötte a kanadai Justin Bieber 2015-ben megjelent, Sorry című számának rekordját, amelyet 4,38 milliárd alkalommal játszottak le online zenei megosztókon. Let's block ads! (Why?) Forrás...