Az els? felhasználók számára már élesedett a Gmail legújabb verziója, amely bevezeti az automatikusan kiküldött levelek szortírozását. Az új nézet sikeresebb lehet, mint a Priority Inbox, a mezei felhasználó számára átláthatóbb, érthet?bb annál. Vasmarokkal tereli a felhasználókat a használhatóbb postafiók felé a Google. Az új, fülekbe rendezett nézet kisz?ri az automatizált, gépi kommunikációt, az els?dleges fiókban így csak a személyes, valódi emberekkel folytatott levelezés marad benn. Erre tett már korábban próbálkozást a Google, a füles rendszer átláthatósága miatt lehet népszer?. Automatikus rendezés. A Gmail a sz?r?k bekapcsolását követ?en fülek alá rendezi az emaileket forrás, tartalom és számos más indikátor szerint. Így a Social (közösségi) fül alá kerülnek a Facebook, a Twitter vagy a Google+ automatikus értesítései a változatos interakciókról (követés, említés, stb.), a Promotions (akciók) fül tartalmazza majd az áruházak és kuponoldalak ajánlatait, az Updates pedig például a rendelési visszaigazolásokat, elektronikus számlákat tartalmazza majd, a Forum alá pedig a levelez?listák kerülnek. A Primary (els?dleges) fül alatt pedig a gépi üzenetekt?l megsz?rt személyes kommunikáció marad, a munka- és személyes levelek tartoznak majd ide. A Google ígérete szerint a fülekbe rendezés logikája felülbírálható, beállíthatjuk, hogy egyes feladók milyen fül alá kerüljenek, valamint a fülek között mozgathatóak lesznek a már megérkezett levelek is. A fülek ráadásul egyenként kikapcsolhatóak, így egy és öt között választhatunk, hogy hány kategóriát szeretnénk aktivizálni. Az egyetlen fül megtartása értelemszer?en a "klasszikus", mai nézetet jelenti, változások nélkül. Se leiratkozni, se szelektálni nem szeretünk. A Google álláspontja szerint az email-fiókok a használhatatlanság határára kerültek az elképeszt? mennyiség? gépi levél miatt. Ezek nem felelnek meg a levélszemét (spam) definíciójának, mivel egyrészt a felhasználó személyesen iratkozik fel ezekre, másrészt le is mondhatja ?ket. De nem teszi, és sz?r?ket sem állít be manuálisan a különböz? feladókra. E gépi levelek miatt azonban a hagyományos email-nézet szinte használhatatlanná válik, a leveleket beérkezési sorrendben mutatva a fontos levelek elt?nnek az áradatban. A Google telemetrikus adatok alapján valószín?leg pontosan látja, hogy a helyzet tarthatatlanná vált, ezért a helyzet megoldására fókuszálja egy ideje a Gmail fejlesztését. Forrás: hwsw
aki akarta Aki akarta sz?rökkel maga is beállíthatta. Meglátjuk,hogy mennyire fog m?ködni a gyakorlatban. Én nem szeretem,ha bonyolult egy mail használhatósága,bár jó ötlet de majd a gyakorlat teszi fel az "i"-re a pontot.
Nem néztem még de meglesem Nem néztem még de meglesem majd mert Promotions levelekb?l naponta kapok vagy harmincat , mondjuk nem zavar mert külön megy aztán törlöm két kattintással .