PewDiePie-t, polgári nevén Felix Kjellberget a világ legnépszerűbb youtubereként említik: már közel 90 millió feliratkozója van, ami sokáig elérhetetlennek tűnt, de egy rivális csatorna az elmúlt hónapok során erőteljesen rezegtetni kezdte alatta a lécet. Felix 2013 óta elfoglalt első helyét nem kaliforniai fehér srácok napi videoblogjai kezdték el fenyegetni, hanem a T-Series nevű indiai kiadó csatornája – írtuk még januárban. A nézőkért folyó harc azóta annyira eldurvult, hogy az indiaiak több napon is megelőzték átmenetileg PewDiePie-t, átvéve első helyét. Igaz, ez egyelőre még nem stabil rangsor, mert csak ideig-óráig sikerült elérni: február 22-én egészen nyolc percig voltak előnyben az indiaiak, majd ismét Felix tört vissza a trónra. Március 18-án hétfőn reggel pedig több mint két órán át vezetett a T-Series mintegy 50 ezer nézőszámos különbséggel, majd Felix rajongói ismét támadásba lendültek. A számok alakulását egyébként egy valósidejű számlálón is lehet követni, a cikk írásának pillanatában is eléggé szoros a harc, mert mindössze ezer feliratkozóval vezet a svéd videós. Forrás: RealTimeYoutube Az indiai csatorna a tavalyi év elején szinte sehol sem volt: 2018 elején a kiadónak alig több mint 31 millió feliratkozója volt, amivel ma a top 10-be se férne be. Tavaly január és július között viszont megduplázta feliratkozóinak számát, novemberre pedig kevesebb, mint 200 ezerre csökkentette hátrányát a Youtube királya mögött. Az indiai kiadó főként hindi nyelven gyárt tartalmat, ami az 1,3 milliárdos népességű Indiában meg is találta közönségét, csak ott 245 millió nézőt érnek el. Nem csoda, hogy PewDiePie előtt nem sokan hallottak a világ nyugati felén. A főleg filmekkel és zenékkel foglalkozó kiadó az 1980-as években indult a jelenlegi elnök, Bhushan Kumar apja, Gulshan Kumar vezetésével. Amikor az idősebb Kumart megölték egy lövöldözésben, a fia vette át a cég vezetését, felépítve a világ egyik legnagyobb kiadóját. Legutóbb pedig feltűnt náluk a világ egyik leghíresebb rappere, Pitbull is. Mindezt úgy, hogy a közönség főleg Indiából, Pakisztánból és az Öböl-menti országokból kerül ki. Céljuk Bollywood legnagyobb kiadóvállalatává válni. Kiemelt képünkön PewDiePie, azaz Felix Kjellberg. Fotó: John Lamparski/Getty Images/AFP